Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: Spalanie

Pn lip 29, 2013 11:27 am

wiem na czy polega eco driving nie musze o tym czytać. wcześniej posiadałem bmw gs 650 i tam stosując eco zszedłem do 3 litrów w trasie miasto 3.5 do 3.8 l wiec wynik całkiem spoko natomiast jezdząc nc700 poniżej 4l jakos nie moge :) zejść. trudno trzeba latać i sie cieszyc z ładnej pogody :witch:

Re: Spalanie

Pn lip 29, 2013 11:39 am

Co ważne, po autostradach , oczywista oczywistość!!!!!!!!!! :bag:

Spalanie

Pn lip 29, 2013 11:59 am

Może skontroluj ciśnienie w oponach,
najlepiej na statoilu. Inne kłamią zanizaniem.
Przód 2.5
Tył 2.9

By zjarać 4.5l/100km to potrzeba było za niskie ciśnienie, tryb manualny (kręcenie na każdym biegu do 4krpm) żona, full bagaży i zapierdalanie po A1 ze 140-150 licznikowe.

NC ma użyteczny zakres obrotów od 2krpm

Re: Spalanie

Pn lip 29, 2013 1:39 pm

MrGlub napisał(a):Może skontroluj ciśnienie w oponach,
najlepiej na statoilu. Inne kłamią zanizaniem.
Przód 2.5
Tył 2.9

By zjarać 4.5l/100km to potrzeba było za niskie ciśnienie, tryb manualny (kręcenie na każdym biegu do 4krpm) żona, full bagaży i zapierdalanie po A1 ze 140-150 licznikowe.

NC ma użyteczny zakres obrotów od 2krpm


Ostatnio ekodrajwing robiłem kręcąc do 4k obr/min, jadąc z prędkością 100-120, czasem 140-150 i byłem zaskoczony jak dużo można przejechać na jednym baku... :eek:

NC ma użyteczny zakres obrotów od 2krpm??? Diesel??? :bag:

Re: Spalanie

Pn lip 29, 2013 2:05 pm

NC ma użyteczny zakres obrotów od 2krpm??? Diesel??? :bag:


Nie ma co się dziwić. Skoro odcięcie zapłonu jest w okolicach 6 tyś, to musi "chodzić nisko".

A swoją drogą to Cbf1k dużo więcej potrzebuje? Przy 2,5tys obr/min w dużej eFce masz już 80Nm... :smile:

Re: Spalanie

Pn lip 29, 2013 5:08 pm

goramo napisał(a):
NC ma użyteczny zakres obrotów od 2krpm??? Diesel??? :bag:


Nie ma co się dziwić. Skoro odcięcie zapłonu jest w okolicach 6 tyś, to musi "chodzić nisko".

A swoją drogą to Cbf1k dużo więcej potrzebuje? Przy 2,5tys obr/min w dużej eFce masz już 80Nm... :smile:



A z moich odczuć, poniżej 3k nie jedzie i staram się nie schodzić poniżej, a już na pewno nie przyśpieszam w tym zakresie.
Od 3,5k CBFa namyśla się i zaczyna jechać, od 4k żyje. Ale jak jadę w trybie "nie śpieszy mi się :smoke: " to trzymam na 3,5 obr/min na 6 biegu.

Re: Spalanie

Pn lip 29, 2013 6:32 pm

U mnie średnia po 4kkm wyszła 3,7 . Fakt, że pierwszy tysiąc spokojnie bo docieranie... ale później skoczyłem na Litwę i nie zwracałem uwagi na eco driving więc sam jestem w szoku (tym bardziej, że jeżdżę z trzecią oponką ;) Pierwszy tysiąc na "D" reszta pół na pół z manualem, większość trasy za miastem.

Re: Spalanie

Pn lip 29, 2013 7:09 pm

camilos55 napisał(a):wiem na czy polega eco driving nie musze o tym czytać. wcześniej posiadałem bmw gs 650 i tam stosując eco zszedłem do 3 litrów w trasie miasto 3.5 do 3.8 l wiec wynik całkiem spoko natomiast jezdząc nc700 poniżej 4l jakos nie moge :) zejść. trudno trzeba latać i sie cieszyc z ładnej pogody :witch:

Wczesniej jezdzilem bmw f 650 gs dakar i spalanie mialem nieco wieksze niz w Nc.
Wszystkie trasy poza miastem mam ponizej 4l. Tryb miejski ok 4,2-4,4.
Nc zaczyna palic sporo powyzej 130km/h.

Spalanie

Pn lip 29, 2013 10:02 pm

Brylant86 napisał(a):
NC ma użyteczny zakres obrotów od 2krpm??? Diesel??? :bag:


Prawie:-)
Od 2 tysięcy masz już 80% maksymalnego momentu obrotowego.

Re: Spalanie

Wt lip 30, 2013 7:20 am

W poprzednim tygodniu zrobiłem trasę Wisła-Słowacja(Liptovski Mikulas,Stara Lubownia, Svidnik) i kółko po Bieszczadach. Spalanie na stacji w Bieszczadach wyniosło niecałe 5litrów (CBF1000+2osoby+3kufry zapakowane na maxa+tankbag). Normalnie pali 5,6-5,8 przy takim ładunku.

Wniosek: spalanie spada w miejscach, gdzie krajobraz jest piękny, a widoki niepowtarzalne (bo więcej się rozglądamy niż jedziemy)
Odpowiedz