opona

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

opona

Postprzez acmarodc » N lut 16, 2020 6:35 am

Czesc mam pytanko jakie opony polecacie na tył do pan europan 2009 rok ,pierwszy sezon mam ten motor więc najlepiej zapytać fachowców.
acmarodc
Użytkownik
 
Posty: 26
Dołączył(a): N gru 15, 2019 6:54 am
Imię: Maro
Motocykl: honda st 1300
W siodle: <100 kkm

Re: opona

Postprzez goramo » N lut 16, 2020 10:46 am

Do turystyka to coś turystycznego :msn-wink:

Michelin Road 5
Pirelli Angel GT

Zamawiając opony do takiego ciężkiego klocka, to moim zdaniem, warto dopłacić do wersji wzmocnionej - przypadku Angel GT jest to dodatkowe oznaczenie „A”, nie wiem jak to wygląda przy Michelinach, ale pewnie też jest taka mocniejsza wersja.

Wersja wzmocniona jest dodatkowo usztywniona co powinno poprawić stabilność motocykla.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: opona

Postprzez acmarodc » N lut 16, 2020 6:12 pm

goramo napisał(a):Do turystyka to coś turystycznego :msn-wink:

Michelin Road 5
Pirelli Angel GT

Zamawiając opony do takiego ciężkiego klocka, to moim zdaniem, warto dopłacić do wersji wzmocnionej - przypadku Angel GT jest to dodatkowe oznaczenie „A”, nie wiem jak to wygląda przy Michelinach, ale pewnie też jest taka mocniejsza wersja.

Wersja wzmocniona jest dodatkowo usztywniona co powinno poprawić stabilność motocykla.


ta Pirelli Angel gt wcale nie taka droga z przodu mam bridgestone ,moze być z tyłu inna?

https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocy ... TzEALw_wcB
acmarodc
Użytkownik
 
Posty: 26
Dołączył(a): N gru 15, 2019 6:54 am
Imię: Maro
Motocykl: honda st 1300
W siodle: <100 kkm

Re: opona

Postprzez nocny » N lut 16, 2020 9:25 pm

No ja bym dał tego samego rodzaju na przód i na tył. Różne opony mają różne właściwości więc motocykl w zakrętach może zachowywać się nie tak jak powinien.

Pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: opona

Postprzez bogd74 » Pn lut 17, 2020 12:22 pm

nocny napisał(a):No ja bym dał tego samego rodzaju na przód i na tył. Różne opony mają różne właściwości więc motocykl w zakrętach może zachowywać się nie tak jak powinien.

Wg mnie nie ma takiej potrzeby..
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: opona

Postprzez raphi » Pn lut 17, 2020 2:40 pm

Do turystyka to nie robi aż takiej różnicy. Ważne, aby obie gumy były w miarę świeże.
Znaczenie ma dopiero przy grubym dzidowaniu (i mam tu na myśli zdzieranie podnóżków a nie wyścigi na prostej).
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: opona

Postprzez nocny » Pn lut 17, 2020 3:24 pm

Ciekawe. A jeśli weźmiemy pod uwagę różne zachowania opon na mokrym też nie ma znaczenia jak idzie przód a jak tył. Moim zdaniem nie trzeba dzidować aby dwie różne opony miały wpływ na zachowanie motocykla. Ale wiadomo każdy lubi inaczej....

Pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: opona

Postprzez bogd74 » Wt lut 18, 2020 4:38 pm

Bzdura... opony tył przód i tak mają inne charakterystyki i nigdy niema opcji aby się nakładały...co ma wspólnego tył do przodu albo przód do tyłu??? Inna bajka całkiem...choćbyś kupił te same opony tzn tej samej marki i odmiany to i tak bieżnik się różni bo są inne wymagania co do przodu i tyłu...inaczej się grzeją i inaczej się kleją..masa jest artykułów na ten temat...są nawet hardkorowcy co specjalnie kupują innych marek w zależności od potrzeb...na dohamowania, ruszania itp...
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: opona

Postprzez nocny » Wt lut 18, 2020 8:46 pm

To że przód i tył pracuje w różnych warunkach to zgoda ale nie wierzę że producenci nie dobierają tak opon aby z jednego modelu podobnie się zachowywały z uwzględnieniem ich warunków pracy. Inaczej mogliby by robić losowanie. Idźmy w jaskrawy przykład sportowa opona z tyłu a turystyczna z przodu. Dalej bez różnicy? Mnie się zdaje że w zależności od okoliczności któreś koło ci spierdoli szybciej w zakręcie.

Pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: opona

Postprzez buczekpan » Wt lut 18, 2020 11:10 pm

... a jakie ma znaczenie, która ci spierdoli pierwsza, skoro bedziesz już leżał.

Jak załozysz dwa różne turystyki, to uważasz, że szybciej wylecisz z zakretu (bez względu na to jaka będzie na przodzie, a jaka na tyle), niż gdyby obie byly te same?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości