Ann, tak jak napisałem na początku - najważniejsze to mieć odpowiedni stan oleju w silniku. Ważne też aby był płyn chłodzący.
1. Olej - nie ważne jaka marka, ważne parametry 10W40 i żeby był do motocykli (mokre sprzęgło) - czyli żeby miał oznaczenie JASO MA lub JASO MA2.
np.:
Motul 5100 ester 10W40
Motul 7100 ester 10W40
Castrol Racing 1 10W40
LiquiMoly 4t 10W40
Wymiana co 12 tys lub co roku. Ja polecam wymieniać częściej - u siebie robię to co 6 tys km.
2. Filtr oleju - też w sumie nie ważne jaka marka. Np. Hiflo HF204 - bardzo dobry i niedrogi.
Wymiana przy każdej wymianie oleju.
3. Płyn chłodniczy - polecam Prestone
Wymiana raz na 3-4 lata.
4. Płyn hamulcowy - DOT4, marka nie istotna.
Zalecam wymianę co sezon. Koszt znikomy, a płyn hamulcowy warto mieć zawsze świeży, o dobrych parametrach. Wszak od niego zależy hamowanie.
5. Klocki hamulcowe - np. EBC lub TRW
Wymiana - w zależności od zużycia. Trzeba obejrzeć.
6. Filtr powietrza - Hiflo HFA1602 dla gaźnikowego lub HFA1618 dla wtryskowego.
Wymiana co około 20 tys km - w zależności od stopnia zabrudzenia. Trzeba obejrzeć.
Olej sprawdzasz na ciepłym silniku (2-3 minuty po wyłączeniu silnika), gdy motocykl stoi pionowo - np. na stopce centralnej.
Płyn chłodniczy - powinien być w zbiorniczku wyrównawczym między znakami min a max (też gdy motocykl stoi pionowo).
Płyn hamulcowy - na zbiorniczku też jest zaznaczony poziom min. Płynu ma być więcej niż minimum.
W zależności jaki masz przebieg i rocznik motocykla (czy do 2008 na gaźnikach, czy po 2008 roku na wtrysku) trzeba raz na jakiś czas sprawdzić synchro gaźników.
Regulacja zaworów - sprawdzenie co 24 tys km.
Dobra rada - jak nie masz zielonego pojęcia o mechanice w motocyklu, to sama nie rób żadnych wymian/napraw/regulacji.
Sprawdzaj za to regularnie stan oleju.
Pozdro.