Giętka rama w CBF ?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez motolukasz » Śr lis 10, 2010 10:31 am

[quote="raphi"]No to policzmy:

Stary model:
CBF1000 Classic C-ABS o mocy 98 KM kosztuje po rabatach 37900.
CBR1000RR Fireblade C-ABS o mocy 178 KM po rabatach 62900.
A zatem CBF to 60% ceny Fireblade i tylko 55% jego mocy. Czyli 1 KM w CBF jest o 34 zł droższy od Fireblade.

Nowy model:
CBF1000 C-ABS o mocy 107 KM to koszt po rabatach 40700.
A zatem CBF to 65% ceny Fireblade i 60% jego mocy. Czyli 1 KM w CBF jest o 27 zł droższy od Fireblade.

Berlingo:
Berlingo to 117% ceny Fireblade i tylko 67% jego mocy (najmocniejszy silnik). 1 KM kosztuje więc aż 616 zł!

Poniżej tabelka:
Obrazek

Zostaję przy CBF1000 Classic - najlepszy stosunek emocji do ceny :)



Ale gdybyś to wszystko przeliczył na masę zamiast KM, to klasyfikacja by się odwróciła :D
Myśląc o cenie jaką zapłaciłem za swoją CBF-kę, bez problemu udaje mi się zaakceptować jej niedoskonałości
:lol:
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika
motolukasz
Miłośnik
 
Posty: 658
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:52 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez raphi » Śr lis 10, 2010 10:35 am

Jakie niedoskonałości?? Przecież to motocykle doskonałe! :-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez goramo » Śr lis 10, 2010 11:23 am

motolukasz napisał(a):Myśląc o cenie jaką zapłaciłem za swoją CBF-kę, bez problemu udaje mi się zaakceptować jej niedoskonałości
:lol:



Ja również nie za bardzo się przejmuję jakimiś "niedoskonałościami" CBFki, zwłaszcza, że zapłaciłem raptem 28,9 tys za nowy motocykl :lol:

Czyli litra kupiłem w cenie obecnej 600tki.... :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez raphi » Śr lis 10, 2010 11:33 am

Zważywszy że mój kosztował mniej niż połowę ceny nowego, tym bardziej nie mam co narzekać :-) W zasadzie poza większym przebiegiem i napędem, który ostatnio wymieniłem to jeździ się nim jak nowym i mam nadzieję że jeszcze długo bezawaryjnie pojeździ ;-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez motolukasz » Śr lis 10, 2010 7:39 pm

raphi napisał(a):Jakie niedoskonałości?? Przecież to motocykle doskonałe! :-)



Przepraszam wszystkie CBF-ki :D . Jesteście doskonałe :D
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika
motolukasz
Miłośnik
 
Posty: 658
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:52 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez klemens » Śr lis 10, 2010 7:55 pm

motolukasz napisał(a):
raphi napisał(a):Jakie niedoskonałości?? Przecież to motocykle doskonałe! :-)



Przepraszam wszystkie CBF-ki :D . Jesteście doskonałe :D


No!
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez SynekM » Śr lis 10, 2010 8:24 pm

Hej !
Oczywiście , że Wszyscy po trochu macię rację . Nie oczekiwałem od CBF-y osiągów sportowca . Doskonale wiem do czego ten motocykl jest przeznaczony - ale muszę przyznać , że mimo wszystko jestem trochę zawiedziony . Wiemy przecież , że silnik jest prawie doskonały (w swojej klasie) Zawieszenie po modyfikacji również dobre , nawet dobre z plusem . Tylko ramę mogli zrobić lepszą - dostosować do możliwości silnika i zawiechów . I tu pokpili sprawę , Suzuki w Bandicie czy w V-Stromach zrobiło sztywną , Yamaha w TDM-ie też , tylko cholerna , skąpa Honda poddała się księgowym .
Przelatałem swoim moto 25kkm i twierdzę , że to bardzo dobry motocykl , jeden z najlepszych , a napisałem o ramie by podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami , a nie dlatego , że oczękuję latania na kolano .
Raphi a Ty znowu robisz jakieś wyliczanki .
pzdr.
Synek
SynekM
Użytkownik
 
Posty: 132
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:35 pm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez zbyhu » Śr lis 10, 2010 9:40 pm

Yo!

A ja tam wiotkosci ramy nie czuje :P. W Alpach sie latalo z szorowaniem podnozkami po asfalcie i mi nic nie plywalo :].

Jestes pewien, ze to rama, a nie kombinacja niedogrzanych opon i ujowego, zimnego, polskiego asfaltu :P?
Mamy listopad. Troche pozno, na ostre dzidowanie ;).

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez SynekM » Śr lis 10, 2010 11:54 pm

Hej !
Pewności nie mam - tak wyszło z kalkulacji . Być może masz rację , jak było ciepło - to nie odczuwałem pływania - no może minimalnie , ale też tak mocno i szybko nie składałem motoru w zakrętach jak teraz . Zaznaczm , że to są tylko moje spostrzeżenia , nie jestem ekspertem . Jeżdżąc w tym roku w Rumuni po ostrych winklach z mocno obciążonymi kuframi zamknąłem opony i po przycierałem podnóżki , nie odczuwałem tego pływania , ale też nie przekładałem motocykla tak szybko z zakrętu w zakręt - mam na myśli z lewego na prawy i z powrotem , owszem były bardzo ostre zakręty , ale były dość długie i przejście z lewego na prawy było rozłożone w czasie a przez to dość łagodne . Teraz była szarpaczka - krótkie dość ostre lewo , prawo , lewo , prawo . A może faktycznie poślizgi na zimnym asfalcie , tym bardziej , że droga przez las i dochodziła godz. 16 .

pzdr.
Synek
Ostatnio edytowano Cz lis 11, 2010 10:52 pm przez SynekM, łącznie edytowano 1 raz
SynekM
Użytkownik
 
Posty: 132
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:35 pm

Re: Giętka rama w CBF ?

Postprzez klemens » Cz lis 11, 2010 9:31 am

Hej! Rama jest nieco wiotka - na pewno. Ale uważam, że normalnemu użytkownikowi nie powinno to zupełnie przeszkadzać. Ja jestem dość duży i ciężki i przy gwałtownch manewrach czuję, że rama reaguje z pewnym opóźnieniem - ale nic strasznego. Najbardziej poczułem to, kiedy w czerwcu przejeżdżałem z plecaczkiem i przeładowanym (jak zwykle) kufrem przez zerwane mosty w okolicach Jasła. Przy gwałtownych zwrotach przeciążonego motoru i b. małej prędkości czułem dosłownie, jak motocykl wygina się przy ruchach kierownicą. Zdawało mi się również, że i widelec ma taką sobie sztywność boczną. Chciałbym jednak zaznaczyć, że są to niuanse, na które w normalnej eksploatacji spokojnie można przymknąć oko. Pzdr.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości