Śr kwi 04, 2012 11:02 am
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (w opcji)
Dual Clutch Transmission (DCT) to pierwsza na świecie dwusprzęgłowa skrzynia biegów dla motocykli. Innowacyjne podejście do przekładni pozwoliło zapewnić zmianę przełożeń bez przerywania procesu napędowego. Kierowca może wybrać manualny (MT) lub automatyczny (AT) tryb zmiany biegów. Włączanie i wyłączanie sprzęgła odbywa się wówczas automatycznie, zarówno przy ruszaniu jak i przy zmianie przełożeń. To dlatego Honda Crosstourer z dwusprzęgłową przekładnią nie ma dźwigni sprzęgła, ani dźwigni zmiany biegów.
W trybie manualnym biegi zmienia się przy wykorzystaniu przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy. Natomiast w trybie automatycznym biegi dobierane są odpowiednio do aktualnych obrotów silnika i prędkości motocykla. Można przy tym wybrać oszczędny styl jazdy (D), pozwalający zredukować poziom zużycia paliwa, albo styl sportowy (S).
W każdym trybie pracy przekładnia DCT działa szybko i płynnie zmienia biegi cały czas utrzymując siłę napędową.
Śr kwi 04, 2012 11:11 am
Śr kwi 04, 2012 11:21 am
Śr kwi 04, 2012 11:25 am
Śr kwi 04, 2012 11:38 am
Śr kwi 04, 2012 3:18 pm
Śr kwi 04, 2012 6:36 pm
Śr kwi 04, 2012 7:43 pm
Piotrek napisał(a):a mi sie podoba nowy tajgerek explorer. Niezle sie o nim wypisuja a i wyglada fajnie. Ciekawe jak to chodzi w praktyce. W Hondzie nie podoba mi sie jednak ta skrzynia automat (tak, wiem, to opcja, mozna miec manual) i brak oslon kolektorów i w ogole silnika. To duza wada jak na duze enduro podrózne. I w jednej gazecie moto przeczytalem koszty akcesoriow - pojebało ich do reszty - gniazdo zapalniczki 4 paki! O innych nie wspomne jak kufry za grube tysiace, czy manektki itp. jakies chore ceny tam maja!
Śr kwi 04, 2012 8:18 pm
raphi napisał(a):Honda może wygrać tylko skrzynią DSG. Z manualem to ociężały mastodont i dla tej wersji konkurencja jest mocna.
Cz kwi 05, 2012 8:15 pm