Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 11:02 am

honda.pl

Ciekawe, pewnie znajdzie wielu zainteresowanych, patrząc na coraz to bardziej popularne automaty w Polsce (oczywiście o puszkę chodzi)

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (w opcji)
Dual Clutch Transmission (DCT) to pierwsza na świecie dwusprzęgłowa skrzynia biegów dla motocykli. Innowacyjne podejście do przekładni pozwoliło zapewnić zmianę przełożeń bez przerywania procesu napędowego. Kierowca może wybrać manualny (MT) lub automatyczny (AT) tryb zmiany biegów. Włączanie i wyłączanie sprzęgła odbywa się wówczas automatycznie, zarówno przy ruszaniu jak i przy zmianie przełożeń. To dlatego Honda Crosstourer z dwusprzęgłową przekładnią nie ma dźwigni sprzęgła, ani dźwigni zmiany biegów.

W trybie manualnym biegi zmienia się przy wykorzystaniu przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy. Natomiast w trybie automatycznym biegi dobierane są odpowiednio do aktualnych obrotów silnika i prędkości motocykla. Można przy tym wybrać oszczędny styl jazdy (D), pozwalający zredukować poziom zużycia paliwa, albo styl sportowy (S).

W każdym trybie pracy przekładnia DCT działa szybko i płynnie zmienia biegi cały czas utrzymując siłę napędową.


Choć samo moto budzi we mnie pozytywne odczucia, to automat mi tu zupełnie nie pasuje.

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 11:11 am

Pismaki którzy mieli okazję testować bardzo sobie chwalą.

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 11:21 am

Dla mnie to się mija z ideą motocykla jak ktoś chce automat są skutery. Choć to całkiem inne konstrukcje w działaniu są podobne

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 11:25 am

a Ja mam coraz większą chęć na to by przejechać się tym Crosstourer-em niezaprzeczalne atuty to silnik, napęd wałkiem i skrzynia biegów. Bardzo jestem ciekaw jak się to prowadzi i jak działa w realu ta skrzynia biegów!

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 11:38 am

Z automatem to mam doświadczenie (Mondeo TDCi) ok 25kkm. Tempomat, automat, nuda... W Hiszpanii udało mi się przejechać 250km bez dotykania pedałów. Niby fajnie, ale napewno nie dla mnie. Sprzedałem i kupiłem Accorda i zdecydowanie wolę benzynkę wysokoobrotową.

Uwielbiam właśnie bawić się biegami. W moto to część idei. W puszce, to zabawa. Mocne redukcje. :cool:

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 3:18 pm

a mi sie podoba nowy tajgerek explorer. Niezle sie o nim wypisuja a i wyglada fajnie. Ciekawe jak to chodzi w praktyce. W Hondzie nie podoba mi sie jednak ta skrzynia automat (tak, wiem, to opcja, mozna miec manual) i brak oslon kolektorów i w ogole silnika. To duza wada jak na duze enduro podrózne. I w jednej gazecie moto przeczytalem koszty akcesoriow - pojebało ich do reszty - gniazdo zapalniczki 4 paki! O innych nie wspomne jak kufry za grube tysiace, czy manektki itp. jakies chore ceny tam maja!

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 6:36 pm

Fajne moto by było, gdyby nie te 30 kg nadwagi do GSa. A cena z tej samej półki.

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 7:43 pm

Piotrek napisał(a):a mi sie podoba nowy tajgerek explorer. Niezle sie o nim wypisuja a i wyglada fajnie. Ciekawe jak to chodzi w praktyce. W Hondzie nie podoba mi sie jednak ta skrzynia automat (tak, wiem, to opcja, mozna miec manual) i brak oslon kolektorów i w ogole silnika. To duza wada jak na duze enduro podrózne. I w jednej gazecie moto przeczytalem koszty akcesoriow - pojebało ich do reszty - gniazdo zapalniczki 4 paki! O innych nie wspomne jak kufry za grube tysiace, czy manektki itp. jakies chore ceny tam maja!

Honda może wygrać tylko skrzynią DSG. Z manualem to ociężały mastodont i dla tej wersji konkurencja jest mocna.

Re: Honda Crosstourer

Śr kwi 04, 2012 8:18 pm

raphi napisał(a):Honda może wygrać tylko skrzynią DSG. Z manualem to ociężały mastodont i dla tej wersji konkurencja jest mocna.

I droga ta krowa :eek:

Re: Honda Crosstourer

Cz kwi 05, 2012 8:15 pm

Brak centralnej stopki w standardzie w niby turystyku? Dopłata 950 zł?
Co do automatów. Supersportowe auta od F1 do Ferrari, lamborghini maja automaty i jakoś nikt nikt nie narzeka. Automat jest wspaniały i krytyka wynika tylko z ceny. Gdyby automat kosztowałby tyle co manual to nikt manuala by nigdy nie kupił. Ja miałem automata z sekwencja i gdybym mógł wybierać to zostałybym przy automacie na zawsze. Zmiana biegów to jakaś głupia i pierwotna czynność nikomu do niczego nie potrzebna i niebezpieczna , bo trzeba np. odrywac ręke od kierownicy plus rozmowa przez komorke i..
Zmiana biegów w moto: szarpanie łańcuchem, jakieś miedzygazy, jaki bieg przed zakretem? Po co to komu? Automat jest bezpieczniejszy! Drogi wynalazek więc zawsze bedą argumenty przeciw i to napędzane przez konkurencje, która takiej technologii nie ma.
PS
Zrobiłem 7000 km po USA w 3 biegowym jeepie w 3 tygodnie i było superwygodnie. Po co komu reczna zmiana biegów?
Ostatnio edytowano Cz kwi 05, 2012 8:28 pm przez Dude, łącznie edytowano 3 razy
Odpowiedz