CBF 600 vs CBF 1000

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez pat_pat » Pn maja 13, 2013 8:18 am

Ej tam już wstępnie zaanonsowałem się u kolegi ze spawarką do plastików :)
Po za tym nie ma problemu bo widziałem u znajomego, że kierunkowskaz na trytkach i popękanej owiewce daje radę przy 180 km/h ;)
Natomiast lusterko poluzowane przy wywrotce zaczęło opadać :D. Więc trzeba było obcych ludzi w niedzielę w domu nachodzić.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez pat_pat » Pn maja 13, 2013 8:22 am

Wracając do tematu.
W tysiącu lusterko nie opadało :D
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez rupert » Pn maja 13, 2013 8:30 am

pat_pat napisał(a):Wracając do tematu.
W tysiącu lusterko nie opadało :D

W 600 też, ale od 2006 :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez pat_pat » Pn maja 13, 2013 10:13 am

Czas zacząć myśleć o nowszej wersji ;D
Przekażę znajomemu któremu się lusterko poluzowało.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

pomoc w wyborze CBF 600 a 1000

Postprzez Rafał P » Śr paź 14, 2015 6:22 pm

Cześć
Przeleciałem kilka stron(głownie po tematach) i nie znalałem tego co szukam, a mianowicie odpowiedzi na pytanie:

Co kupić?
Obecnie śmigam CBR 600 F4 ale ze wzgledu na turystyke, szukam czegoś wygodniejszego. Wybór padł na CBF 600 początkowo, choć dwóch kolegów z forum jeżdzących na 1000 namawia mnie na tysiaka. Patric również...
Kupił bym tego 1000ca ale gotówki mam mało.
Liczę że za CBR wezme 6000zł a uzbieram do wiosny jakieś złosisze i będę dysponował kwotą około 10-12tys zł

Moje pytanie:
czym się róznią 600 od 1000? poza silnikiem? sa inne ramy, koła? wiem, ze kanapa w 600 jest regulowana w 3 płaszczyznach, w 1000 w 3 do góry i przesuwana.
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Re: pomoc w wyborze CBF 600 a 1000

Postprzez zbyhu » Śr paź 14, 2015 6:27 pm

Były już takie porównania.

Klasykowy litr i 600 przed liftem mają te same ramy, tylko litr ma ją wzmocnioną pod mocniejszy silnik.
600 gaźnik, litr wtrysk.
Spalanie w 600 niższe tylko przy emeryckiej jeździe, a tak ogólnie to niemal takie same. Przy szybkiej jeździe litr może okazać się bardziej ekonomiczny.

Jak jeździłeś na CBR600, to polecam litra. Moc ta sama, ale moment ciągnie jak lokomotywa z dołu. 600 będziesz rozczarowany.

Tu masz wątek porównawczy:
viewtopic.php?f=13&t=1167
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: pomoc w wyborze CBF 600 a 1000

Postprzez rolecki » Śr paź 14, 2015 6:34 pm

Koła masz te same w 1000 hamulce lepsze chyba że wersja bez abs ,w 600 po liftingu teżl epsze hamulce z abs-em .
W tysiaku sprzęgło hydrauliczne ,wszystkie modele na wtrysku ciut inna owiewka szczególnie na baku, w 600 do 2007 gaźnik potem wtrysk.
Ja mam 600 na gaźniku to powiem Ci że na pewno będzie wolniejsza od Twojej Cbr-ki ,zresztą na wtrysku ma tą samą moc,spalanie przy spokojnej jeździe około 5-ciu litrów ,pozycja na pewno wygodniejsza ,ale po dłuższej jeździe tyłek i nogi bolą.
Na Twoim miejscu szukałbym 1000 lepszy but z dołu nie trzeba tak kręcić wysoko jak 600-tkę.
Tyle ogólnych porównań ,niech się jeszcze wypowie ktoś kto jeździł jednym i drugim.
Avatar użytkownika
rolecki
Użytkownik
 
Posty: 151
Dołączył(a): Śr wrz 19, 2012 8:12 pm
Lokalizacja: pod Warszawą
Wiek: 40
Imię: Michał
Motocykl: CBF 600SA '06
W siodle: 100-200 kkm

Re: pomoc w wyborze CBF 600 a 1000

Postprzez Rafał P » Śr paź 14, 2015 6:49 pm

a za kwotę jaką planuje mieć, da sie kupić realnie dobrego 1000?

PS
Dzięki za link do tematu
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Re: pomoc w wyborze CBF 600 a 1000

Postprzez raphi » Śr paź 14, 2015 6:50 pm

Witam imiennika.
Różnice pozasilnikowe to:
1. Większa masa litra o ok 30 kg (252 kg na mokro)
2. Wzmocnienia w ramie litra ze względu na większą moc i moment
3. Minimalnie więcej miejsca pomiędzy kierowcą a pasażerem
4. Inna półowiewka
5. Brak wersji N (naked) w litrze
6. Litr jest tylko na wtrysku a 600tka ma wersje gaźnikowe i wtryskowe
7. Inne łańcuchy napędowe. Litr wymaga łańcuchów do najmocniejszych motocykli
8. 2 wydechy w litrze w wersji przedliftowej (a o takiej mówimy w Twoim budzecie)
9. Litr ma wadę fabryczną alternatora, który lubi się spalić z przegrzania. 600tka nie ma takiego problemu.

Podobieństwa:
1. Zbliżone zużycie paliwa wersji wtryskowych. Gaźnik w 600 spali nieco więcej niż litr.
2. Taki sam bak 19 litrów
3. Taka sama ochrona przed wiatrem wersji S (z polowiewkami)
4. Siedzenie regulowane w 3 płaszczyznach tylko na wysokość
5. Takie same hamulce
6. Takie same opony
7. Takie same okresy międzyprzegladowe co 12 tys olej i co 24 tys zawory

Różnice w ciągu
1. Litr to 98 KM i 93 Nm versus 78 KM i 58 Nm
W praktyce litrem jeździmy dynamiczniej bez częstej zmiany biegów. Wyprzedzamy bez redukcji z każdej prędkości i nie ma znaczenia czy jedziemy solo czy z pasażerem i okufrowaniem
2. Litr przy szybszej i dynamiczniejszej jeździe spali tyle
samo co 600. A gdy jeździmy bardzo dynamicznie to 600 spali więcej. 600tka spali mniej tylko przy delikatnym turlaniu się.
3. Trzeba użyć więcej pary by przerzucać litra z zakrętu w zakręt ale jest to i tak jeden z bardzo łatwo prowadzących się motocykli.

Tyle z różnic.

Werdykt.
Jeśli planujesz podróże solo to wystarczy 600. Jeśli z pasażerem - litr jest zalecany.
Wbrew pozorom różnic w codziennej eksploatacji praktycznie nie ma. Jedyną mocną zaletą i przewagą litra jest duży ciąg od samego dołu który bez trudu masakruje zarówno CBF600 jak i CBR600 w próbach elastyczności. Poza tym to identyczne motocykle.

Miałem litra i chwaliłem. Za 12 tys. będzie trochę ciężko znaleźć dobrze utrzymany egzemplarz ale nie jest to niemożliwe. Nawet na naszym forum przewinął się ostatnimi czasy jakiś forumowy egzemplarz w podobnej cenie i z kuferkiem z tego co pomietam.

Powodzenia!
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14115
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez Rafał P » Śr paź 14, 2015 8:07 pm

dzięki, dzięki za porady.
Latem wybralismy sie w trójkę, ja na swojej CBR 110KM i chłopaki na 2ch CBF 1000, zrobilismy 700km w 2 dni-u mnie spalanie 5l u chłopaków 5,5 na 100km. Wczesniej latałem VTR 1000 ale Vki nie przypadły mi do gustu(nawet Ducati Multistrada 2015r) nie podeszła mi jesli chodzi o prace silnika. CBRki miałem 3 F1 F2 i obecnie F4 ale tu mam 110KM i jakoś 86Nm, w roczniku 99. A tu CBF 600mają 75KM(to mi nie przeszkadza, bo i CBR mało latam powyżej 200km/h) myślałem jednak, że spadek KM fabryka zrobiła na korzyśc momentu-Nm a tu mniej o 10 niz w CBR i to mnie martwi.
Patric, od którego kupiłem CBR kilka lat temu, też narzeka na słabą moc. Ja na moto w zasadzie jeżdze sam, żona w tym roku jeżdziła ze mna 2 razy i zrobilismy w sumie 200km, nie licząc parad ślubnych i małych przebiegów rzedu 20km po mieście.
Chciałem kupic nowsze moto, aby miało wtryski, niekoniecznie ABS-ale warunki były takie, by mało paliło(5-8l)benzynki, było wygodne i bezawaryjne.
Słyszałem od kolegów o tych alternatorach-3producentach i akcji serwisowej w tysiącu. Ja planuję podróż po europie tym motocyklem a latam średnio 100-130km+wyprzedzania zazwyczaj do 160km/h i czasem po 200km jak trzeba nadgonić.
Wiem, ze moja CBR bym to wykonał, ale nadgarsti by mi dały ostro w kość, choć jeszcze kilka lat temu, zakupiłem CBR F3 i bez przygotowania-poprostu wsiadłem na moto i wróciłem do domu-całą trase w deszczu 860km do domu.
Moi koledzy jednak lataja na róznych sprzętach, często nówka fumka-i ja zapragnałem polatać czymś nowszym.
Widziałem że 600tek za 12 tyś jest sporo i można kupic z roczników 2004 a nawet 2010.
Natomiast 1000 niestety starego(co nie zawsze zbaczy gorszego)
Co to za wersje S i SA poza tym, że z owiewkami? SA to abs a samo S to poprostu z owiewką? N-to naked-to wiem.
Czy np w latach 2006 były wersje w 600 na gaznikach i na wtryskach?-jak rozpoznać jeśli ktos tego nie napisze w ogłoszeniu?
jaki jest średni koszt wyrwania w ogłoszeniach stelarza i kufrów?
Mieszać biegami potrafie, na codzień latam z kolegą, który smiga na XJR 1300 i ja daje mu rade, wiadomo-czasem odejdzie na moment, ale ja tez nie jestem świeżakiem-w sumie latam od 12 roku na jednosladach i 20 lat na motocyklach. Nie uważam się za talent jesli chodzi o winkle, na kolano nie schodze ale i nie wypadam z zakrętów, jak mam 100 na budziku.
Nie ukrywam że się napaliłem na 1000 a najlepiej z roczników 2012 i młodsze, bo maja owiewkę jak w RR z lampami-niestety realnie podchodze do funduszy-co gorsza będę je miał dopiero w maju, może w kwietniu-a w sezonie moto ida do góry.
Jest jeszcze opcja-polatania jednego roku CBRką i odkładanie kasy. Ale chciałbym juz moto zmienić, srednio zmieniam co 2 lata-więc juz pora na to przyszła.
Dzięki za uwagi i komentarze
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości