CBF 600 vs CBF 1000

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez Dedek » Wt kwi 17, 2012 8:07 pm

Panowie,
w różnych miejscach naszego forum co jakiś czas powstaje dyskusja na temat wyższości bądź nie jednego z dwóch modeli...

Cały czas poszukuje nowego motocykla i nie ukrywam, że coraz częściej zastanawiam się na CBF600 (wbrew pierwotnym założeniom; m.in z powodu coraz większa różnica w cenie.... ).

nie chce wkładać kija w mrowisko, ale czy moglibyśmy zastanowić się nad zadami i waletami wyboru pomiędzy tymi dwoma motocyklami ?

Szczególnie cenne będą uwagi osób, które miały możliwość ujeżdżania obu motocykli.
Avatar użytkownika
Dedek
Maniak
 
Posty: 1143
Dołączył(a): Cz lut 02, 2012 11:44 am
Lokalizacja: Olkusz
Wiek: 42
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF 1000

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez zbyhu » Wt kwi 17, 2012 8:20 pm

Ja mam w domu dwie CBFy - mój liter i matki sześćsetka. Oba z 2006 roku, no ale 600 na gaźnikach. Mój ma ABS, matki nie.

Pomijając silnik. CBF 600 matki ma gorszy promień skrętu. Tam gdzie ja wykręcam swoim litrem, tam na matki motocyklu nie umiem się wymieścić.
Hamulce - klasyczne heble w sześćsetce - brzytwy, fajnie dozowalne, chciałbym takie mieć u siebie w litrze :P. Ale nie ma anioła stróża, który czasem potrafi być użyteczny (ABS).
Silnik. Tu zdecydowanie liter prowadzi. Spalanie porównywalne przy średnio dynamicznej i dynamicznej jeździe. Przy spokojnym turlaniu się sześćsetka spali mniej. Zdecydowanie sześćsetka na dole nie jedzie. Trzeba pokręcić silnik wyżej. No i leci maksymalnie 200km/h, a liter 230km/h. Elastyczność bardzo podobna, przy czym ja elastyczność rozumiem, jako zdolność schodzenia na niskie obroty bez szarpania napędem.
Liter trochę cięższy, ale ma dwa wydechy, co wizualnie dużo (wg. mnie) daje.
Ramy są prawie takie same, więc sztywność sześćsetki jest aż nadto wystarczająca w stosunku do osiągów.

Generalnie wole swojego litra, ale jakbym nie miał czym jeździć, to bym sześćsetką na pewno nie pogardził ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez pat_pat » Wt kwi 17, 2012 8:24 pm

1000 jest droższa w eksploatacji. Moja 600 na gaźnikach ma ABS i 8 nią kręciłem bez problemu.
600 jest wolniejsza i trzeba bardziej kręcić :(
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez zbyhu » Wt kwi 17, 2012 8:37 pm

A w czym jest droższa?
Opony te same, wszystko w zasadzie to samo.
Gaźnikowa sześćsetka ma gaźniki do roboty co jakiś czas, a liter ma bezobsługowe wtryski.
Obsługa okresowa jest taka sama (świece, zawory co 24kkm, filtr powietrza co 18kkm, olej co 12kkm), więc nie widzę za bardzo tej różnicy w kosztach...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez Marcin73 » Śr kwi 18, 2012 3:41 am

Cbf1000 nie ma wersji N :biggrin:
Marcin73
 

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez Dedek » Śr kwi 18, 2012 6:04 am

P.S.
pod koniec dyskusji zbiore wszystkie argumenty w jedna całość by powstalo coś na kształt istniejacego juz "poradnika kupujacego"
Avatar użytkownika
Dedek
Maniak
 
Posty: 1143
Dołączył(a): Cz lut 02, 2012 11:44 am
Lokalizacja: Olkusz
Wiek: 42
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF 1000

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez Bosman78 » Śr kwi 18, 2012 6:23 am

To bardzo subiektywny i niekończący się temat dyskusji w stylu co lepsze vw, jetta czy pasat :-)
Ja wybrałem 600 ze względu na cenę i wersję „N”, gdy by 1000 był w podobnej cenie lub niewiele droższy to z oczywistych względów wybrał bym tysiaka.
Dla mnie decyzja jest prosta jak masz kasę to bierz 1000 jak nie to 600 i też będziesz zadowolony.
Ja nie jestem aż tak wymagający bo przesiadłem się z 125 cc :-) i raczej przy 600 zostane, bo nie potrzebuję więcej, jeśli już miał bym zmienić to celował bym w trochę inne klimaty vStrom, TransAlp-ik aby można było bez stresowo pojeździć również off-road.
Ps. 600 udało mi się kiedyś wykręciś spalanie 3,8l/100km, ale nie z własnej woli ;-) tylko z uwagi na warunki drogowe.
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez goramo » Śr kwi 18, 2012 6:36 am

Największe zalety 1000-ca uwidocznią się podczas jazdy z pasażerem - np. jakieś wypady weekendowe, gdzie do przejechania jest kilkaset albo więcej km z pasażerem na pokładzie + bagaż.
Litr jedzie sobie dużo swobodniej i jest większy komfort wyprzedzania. Oczywiście jak się 600tką zredukuje ze dwa biegi w dół i wkręci ją przynajmniej do 7,5-8 tysięcy to i 600tka żwawo będzie wyprzedzać. Ale w 1000-cu najzwyczajniej nie trzeba robić tego typu akcji. Jedziesz sobie spacerowe 100-110 i chcesz wyprzedzać, to odkręcasz i swobodnie wykonujesz manewr - nawet z pasażerem na plecach. :smile:
Ja miałem okazję przejechać się 600-tką raptem ze dwa albo trzy razy (solo), więc wielkiego porównania nie mam. Ale kolega który jeździł 600tką mówił otwarcie, że dopóki jeździ w mieście, albo na trasie ale solo to nie ma problemu. Gorzej gdy wyjeżdżał poza miasto z plecaczkiem - wtedy czasem musiał redukować nawet do 3-ki i kręcić pod czerwone żeby wyprzedzanie odbywało się sprawnie...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez Dedek » Śr kwi 18, 2012 6:37 am

Bosman, zgadzami się, że można stemat sporwadzić do dyskusji wyższości świat takich nad takimi ale poza emocjonalnymi aspektami jest przestrzeń, którą można obiektywnie nazwać i opisać np. zdzwilo mnie, że koszty utrzymania są takie same; albo ze CBF 600 jest mniej zwrotna .. itd.. itd
Avatar użytkownika
Dedek
Maniak
 
Posty: 1143
Dołączył(a): Cz lut 02, 2012 11:44 am
Lokalizacja: Olkusz
Wiek: 42
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF 1000

Re: CBF 600 vs CBF 1000

Postprzez kris » Śr kwi 18, 2012 6:47 am

600 jest deko lżejsza więc dla mniejszych osób będzie chyba lepsza 1000 ma lepszy silnik pod względem elastyczności lepszy jest w trasę pali mniej mocniejszy ja chętnie bym zmienił na 1000. nie śmigałem 1000 więc pisze w ciemno że 600 ze względu na swoją masę może być lepsza na miasto ale mogę się mylić bo domyślam się, że wagi w 1000 nie czuć podczas manewrowania
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości