CBF 1000 a GSF 1250 SA

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez mft » Pn cze 11, 2012 10:15 am

Witam,

Byłem posiadaczem CBF 600 N i GSF 650 NA a teraz stoję przed dylematem CBF 1000 czy GSF 1250 SA ?
Chętnie poczytałbym wypowiedzi osób, które jeździły tymi modelami i mogą się wypowiedzieć lub odnieść do + i - poszczególnych motocykli.

Na chwilę obecną wg mnie:
CBF 1000:
+ dual ABS
+ fajny design
+ to przeciez Honda :)
- brak wyświetlacza biegów (nie lubie akcesoryjnych)
- brak wersji N (to tak na marginesie)
- cena o duuuuuużo większa niż GSF

GSF 1250 SA:
+ niższa cena
+ wersja N
+ fajny wachacz z tyłu i opona
+ duża moc (Nm)
- brak dual ABS
- podobno wymaga więcej obsługi i regulacji niż CBF 1000
+/- stara solidna konstrukcja

Pozdrawiam!

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
mft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 9:10 am
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez 4kowal » Pn cze 11, 2012 10:30 am

Systemów C-ABS jest kilka odmian. Ten, który najczęściej pojawia się w filmikach YT i prospektach, przedstawia system montowany w CBR. Jest to zupełnie inna klasa niż w CBF. W CBF przy hamowaniu tyłem, hamuje także jeden z trzech przednich tłoczków. Przy hamowaniu przodem hamuje tylko przód. Efekt jest taki, że dojeżdżając do skrzyżowania, można spokojnie hamować tyłem, a prawą rękę przeznaczyć na robienie przygazówki podczas redukcji. Żeby zahamować mocniej i tak trzeba użyć przodu. Nie jeździłem nigdy innymi motocyklami, ale wydaje mi się, że ABS w Hondzie nie działa jakoś mocno natarczywie. Ledwo wyczuwam, kiedy zaczyna działać.
W innych tematach niestety nie umiem pomóc.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez Avalon » Pn cze 11, 2012 11:56 am

Miałem podobny dylemat w ubiegłym roku...
....i jak często bywa, przypadek sprawił iż jestem (szcześliwym) posiadaczem CBF'y
Do Bandita robiłem bezpośrednie przymiarki i wydawał się ok, jednak jak wsiadłem na Honde, to na niej było jakoś wygodniej, lżej i poręczniej.
Honda jest w zasadzie bezobsługowa jeśli chodzi o zasilanie, a Bandit wymaga podobno specjalnego traktowania układu wtryskowego.(synchronizacja przepustnic chyba )
To że dużej CBF'y nie ma w wersji N dla mnie nie jest minusem, gdyż wole motocykle z pół owiewką.(dlatego sprzedałem dolne plastiki w które była wyposazona moja sztuka)
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez Stafford » Wt cze 12, 2012 7:49 am

Avalon napisał(a): jak wsiadłem na Honde, to na niej było jakoś wygodniej, lżej i poręczniej.


Też miałem takie odczucia jak wsiadłem na Bandita kumpla.
Do jego plusów zaliczyłbym lepszą ochronę przed wiatrem do minusów mniejszą poręczność właśnie.

Co do niezawodności CBF-y mają wadliwy alternator ale i Bandit nie jest bezawaryjny całkiem.
Kumpla 1200 ma problemy w jeździe w deszczu - czasem przerywa, pali na 3 gary. Wcześniej miał Bandita 600 i podobny problem.
Stafford
Użytkownik
 
Posty: 88
Dołączył(a): So maja 21, 2011 6:37 am
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka
Motocykl: Obecnie brak :(

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez PeterS » Wt cze 12, 2012 8:27 am

Ten artykuł pewnie już znasz:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Hon ... dit_1250_S
Zgadzam się z Avalonem i Staffordem. Miałem okazję trochę pojeździć B12 (nie wiem na ile się różni od B12,5 ale rewolucji tu chyba nie ma). B12- wrażenie ciężkiego i topornego, łatwiej go wrzucić w zakręt, ale idzie w nim jakoś mniej pewnie niż CBF (może kwestia opon), prostuje przy hamowaniu w zakrętach. Kultura pracy silnika niziutka, nawet w porównaniu do innego olejaka (CB 750), teraz, przy chłodzeniu cieczą, jest pewnie ciszej. Wygląd B12 mi nie pasuje - tak jakby posklejany z różnych, nie zawsze pasujących części (rzecz gustu). Ogromniasty moment obrotowy i sposób jego oddawania, bije tym CBFę na głowę. Kolega, z którym się zamieniłem, powiedział o CBFie cyt. "fajna szlifiereczka" :lol:
B12 ma lepszy opływ powietrza za owiewką - trochę bardziej pi*dzi, szczególnie od dołu kasku, ale jest za to ciszej.
Mam wrażenie, że w B12 siedzi się bardziej głową do przodu.
Po kilkudziesięciu km mam dalej respekt dla jego masy (może tez trochę dlatego, że nie mój i nie chciałbym rozwalić cudzego moto), podczas gdy na CBFie po pierwszych 30 km poczułem się jak w ciepłych miękkich kapciach :)
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez fragles » Wt cze 12, 2012 9:12 am

mft napisał(a):Witam,

Byłem posiadaczem CBF 600 N i GSF 650 NA a teraz stoję przed dylematem CBF 1000 czy GSF 1250 SA ?
Chętnie poczytałbym wypowiedzi osób, które jeździły tymi modelami i mogą się wypowiedzieć lub odnieść do + i - poszczególnych motocykli.

Na chwilę obecną wg mnie:
CBF 1000:
+ dual ABS
+ fajny design
+ to przeciez Honda :)
- brak wyświetlacza biegów (nie lubie akcesoryjnych)
- brak wersji N (to tak na marginesie)
- cena o duuuuuużo większa niż GSF

GSF 1250 SA:
+ niższa cena
+ wersja N
+ fajny wachacz z tyłu i opona
+ duża moc (Nm)
- brak dual ABS
- podobno wymaga więcej obsługi i regulacji niż CBF 1000
+/- stara solidna konstrukcja

Pozdrawiam!

Pozdrawiam!


O! to Ty :-)

Między innymi za sprawą Twojego niegdysiejszego tekstu kupiłem CBF600N (i nie żałuję :-))
Tzn wydaje mi się, że to był Twój tekst, bo był opatrzony zdjęciem z Twojego avatara :-)
Obrazek
GS500E ------> CBF600N :)
fragles
Maniak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): Pn maja 30, 2011 1:23 pm
Wiek: 46
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez mft » Wt cze 12, 2012 9:16 am

Więcej..więcej.. :lol:

Zgadza się, to ja :clap: wygrałeś talon na malucha i balon :thumbup:

A tak poważnie, to mam nadzieję, że jesteś zadowolony z wyboru :question:
Avatar użytkownika
mft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 9:10 am
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez tomula » Pn cze 18, 2012 6:29 pm

NIE MA SIĘ CO ZASTANAWIAC CBFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF IBASTA :clap: :thumbup:
tomula
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): Śr cze 06, 2012 8:09 am
Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF 1000 11
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez fragles » Pn cze 18, 2012 7:35 pm

mft napisał(a):Więcej..więcej.. :lol:

Zgadza się, to ja :clap: wygrałeś talon na malucha i balon :thumbup:

A tak poważnie, to mam nadzieję, że jesteś zadowolony z wyboru :question:


Bardzo.
Micha mi się cieszy niezmiennie po każdej trasie. Na trasie też się cieszy :tongue:
Obrazek
GS500E ------> CBF600N :)
fragles
Maniak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): Pn maja 30, 2011 1:23 pm
Wiek: 46
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez Ryży Koń » Wt cze 19, 2012 4:59 am

PeterS, Bandit 12 a 12,5 to dwa zupełnie inne motocykle ;-)
Ryży Koń
Użytkownik
 
Posty: 133
Dołączył(a): Cz cze 14, 2012 6:36 am
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości