CBF 1000 a GSF 1250 SA

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez PeterS » Wt cze 19, 2012 8:46 am

W teście piszą, że B12,5 jest bardziej "poręczny" od B12, ma lepszy "feedback" i inne trudne słowa.
Trudno mi to ocenić, nie miałem okazji pojeździć B12,5, a szkoda.
Ale dalej mi się nie podoba i tej wersji będę się trzymał :splash: :wink:
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez mft » Wt sty 14, 2014 1:49 pm

WItam!

Odgrzewam kotleta.
Najpierw miałem budowę domu, potem wypadek autem (nie z mojej winy).
Rehabilitacja i już po sezonie.

Teraz temat wrócił. Zamierzam w najbliższych miesiącach nabyć coś, ale wiele się na ryku nie zmieniło.
Potencjalni konkurenci w segmencie nie mają się dobrze:
Yamaha FZ1 - duży apetyt na paliwo, brak licznika biegów, stara konstrukcja, duża cena
Kawsaki z1000sx - no to już jest fajnie, tylko cena boli..ponad 50k, no i ten filigranowy wahacz :confused:
Honda CBF 1000 - nie zmieniło się nic, brak wskaźnika biegów, kiepski wahacz
Suzuki GSF 1250 FA - potencjalny zwycięzca, z tym że też nic się już w nim nie zmienia oprócz kolorów, a konstrukcję mogliby już odświeżyć.
I tak naprawdę to tyle :angry: Nie ma w czym wybierać.

Marzy mi się motocykl w rozmiarze Triumpha Sprint GT, z c-ABSem Hondy, z silnikiem Bandita 1250 i wyświetlaczem biegów.
Normalnie masakra jakaś, mojego jeszcze nie zrobili :down:

Więc znów się waham pomiędzy CBF a GSF, jak ktoś ma jakieś ciekawe spostrzeżenia na temat tego porównania, zapraszam do komentowania.

Lewa w górę!
Avatar użytkownika
mft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 9:10 am
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez goramo » Wt sty 14, 2014 3:48 pm

Ja się tam nie znam za bardzo, ale co Ciebie boli w tych "kiepskich wahaczach" ? Będziesz tym próbował bić rekordy czasów na torze Poznań, że potrzebujesz maksymalnej sztywności i lekkości konstrukcji, czy po prostu razi Cię wizualnie zwykły wahacz o prostokątnym profilu? :unsure:

Przecież zarówno CBF jak Bandit to konstrukcje budżetowe, normalne zwyklaśne "woły robocze", które mają jeździć i dupsko wozić - w miarę szybko i sprawnie, bez wysiłku i niedrogo. Nie ma co od nich oczekiwać żadnych fajerwerków.

FZ1 i Z1000SX mają robić prawie to samo, tylko że przy tym jeszcze czasem przydadzą się do zaszpanowania bardziej nowatorskim designem, większą mocą (zawsze to fajnie mieć motonga ~150kuniastego niż takiego ledwie 100kuniastego) i o 20km większą prędkością maksymalną. :smile:


mft napisał(a):Marzy mi się motocykl w rozmiarze Triumpha Sprint GT, z c-ABSem Hondy, z silnikiem Bandita 1250 i wyświetlaczem biegów.
Normalnie masakra jakaś, mojego jeszcze nie zrobili :down:

Więc znów się waham pomiędzy CBF a GSF....



Moje spostrzeżenia są takie, że najważniejszym kryterium powinno być to, do czego głównie będziesz wykorzystywał ten motocykl?
Jeśli kawał z Ciebie chłopa i motocykla używasz w 90% do turystyki z plecaczkiem, to bierz Trajumpha lub Bandita (większa dopuszczalna ładowność).
Jeśli motocykla używasz na co dzień, w miarę równo do miasta i na trasy, to bierz CBFkę - mimo wszystko zgrabniejsza i bardziej przyjazna na co dzień.


Ja to bym do CBFki przeszczepił tylko krzywą momentu obrotowego z Bandita nie zmieniając jednak konstrukcji samego silnika CBFki, bo uważam że jest on świetnie pomyślany i dopracowany. :smile:



Pozdro :cheers:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez klemens » Wt sty 14, 2014 4:02 pm

Ja tam po wnikliwym objeżdżeniu tego co oferuje rynek, nic dla siebie jednak nie widzę. Poza CBF1000 oczywiście.
Czekam na nowego v-stroma 1000.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez Rocik » Wt sty 14, 2014 4:30 pm

To ja wtrace swoje co nie co:
Mialem fz1 2007 frajda duza z jazdy sztywny na kolo idzie :) itd. ale ma wielki minus do jazdy w trasie obroty i moment, w miescie fajnie 1 bieg do 140km/h tak wiec mozna nie zmieniac biegow wcale :))) zabawa zaczyna sie od 7000 obrotow a wiec i spalanie bedzie jak smoka wawelskiego, w trase siedzisko kierowcy raczej mizerne nie wspominajac o plecaku, pozycja srednia raczej w strone plastika, o duzym centralnym zapomnij nosnosc mala.
Kolega ma GSF 1250 wiec nim tez smigalem to jak by go okreslic pancernik Patiomkin :) ciagnie od dolu i wiele plastikow sie oszukalo na tym klocu, wielki minus za mega działo wydechowe i wage mastodonta
W miescie daje rade ale kloc zas w trasie to poezja i spalanie naprawde male.
Aktualnie smigam CBF 1000 i jestem zadowolony :) to taki motocykl na codzien, sredniak z lekka nutka Hooonndaaaa :)
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Re: Odp: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez mft » Wt sty 14, 2014 5:33 pm

goramo napisał(a):...czy po prostu razi Cię wizualnie zwykły wahacz o prostokątnym profilu? :unsure:
No właśnie to :-D
Avatar użytkownika
mft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 9:10 am
W siodle: <100 kkm

Re: Odp: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez goramo » Wt sty 14, 2014 6:24 pm

mft napisał(a):
goramo napisał(a):...czy po prostu razi Cię wizualnie zwykły wahacz o prostokątnym profilu? :unsure:
No właśnie to :-D


Więc jeśli ważnym kryterium jest wygląd, to ani CBF ani Bandit nie ma tu nic do powiedzenia. Pod tym względem szukałbym czegoś innego. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez mft » Wt sty 14, 2014 6:25 pm

O gustach się nie dyskutuje, a motocykle kupuje oczami i sercem. :-D
Avatar użytkownika
mft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 9:10 am
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez goramo » Wt sty 14, 2014 6:33 pm

mft napisał(a):O gustach się nie dyskutuje, a motocykle kupuje oczami i sercem. :-D



Tak samo jak "o gustach się nie dyskutuje", tak i nie ma co autorytarnie stwierdzać, że motocykl kupuje się oczami.

Ilu ludzi, tyle podejść do tematu. :wink:

Ja na przykład nie kupuję motocykla wyłącznie oczami i sercem. :rolleyes:

Każdy ma swoje upodobania co do wyglądu, koloru, ale także co do właściwości których poszukuje i co dla niego jest ważne.

Mam znajomego, który od dawna jeździ tylko Ducati. I jest w stanie pojechać na drugi koniec Polski na niewygodnym i totalnie niepraktycznym sportowym motocyklu, bo dla niego najważniejsze w motocyklu jest idealne prowadzenie. I nic innego go nie interesuje.

Ja np. na takie Ducati chciałbym wsiąść na godzinkę lub dwie i przejechać się rundkę wokół miasta i to tyle. Nawet gdyby ono było najpiękniejsze na świecie i prowadziło się jedynie przy pomocy siły woli, to nigdy takiego nie kupię dla siebie bo nie tego szukam w motocyklu.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 a GSF 1250 SA

Postprzez mft » Wt sty 14, 2014 6:41 pm

Oj tam oj tam. Nie da się jeździć motocyklem który się nie podoba, choćby miał wszystko inne co potrzeba. A poza tym zbaczamy z tematu.
Avatar użytkownika
mft
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn cze 11, 2012 9:10 am
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości