Spalanie w NCkach

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez Tony » Cz lip 13, 2017 8:34 am

Jeszcze nie zdarzyła mi się jakaś niespodzianka w trybie "S". Ale zawsze mam to na uwadze i jak widzę wcześniej potrzebę to ręcznie zmieniam bieg.
Na pewno tryb ręczny jest pewniejszy, trzeba tylko pamiętać że przy niskich obrotach i tak sam zmieni bieg na niższy.
Jazda w trybie "D" też nie ma tragedii, delikatne zachwianie, a jak energicznie odkręca się manetkę to kręci zdecydowanie wyżej i jest to fajne.
Zaznaczam że trzeba być świadomy że to automat.
Dawca
0 Rh+
Tony
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): So lut 25, 2017 8:33 pm
Lokalizacja: Dobczyce
Wiek: 46
Imię: Wojtek
Motocykl: NC750XD
W siodle: 100-200 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez Glub » Cz lip 13, 2017 10:15 am

W tych zakretach lepiej sie trzymac zdecydowanie powyzej 3k rpm a najlepiej ponizej 3.5 nie schodzić. Nie wiem jak 750.
Ostatnio edytowano Cz lip 13, 2017 11:59 am przez Glub, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 6455
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 39
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez Kaplan » Cz lip 13, 2017 10:34 am

Zgadzam się. Tryb D jest na winklach trochę irytujący, bo przez to trzymanie minimum obrotów (2-2.5 tys.) często dochodzi do zrzucenia biegu w dół będąc już w zakręcie. W Africe Twin DCT podobno ten efekt nie występuje. Zdecydowanie lepiej w trybie S lub manualnie, kiedy jest więcej skręcania i jazd po łuku. Przy wyższych obrotach wydaje się być bardziej stabilny.

Tony napisał(a):
Jaką miałeś średnią prędkość w zakrętach? Jazda głównie na piątce i szóstce czy więcej na niższych biegach?

Na zakrętach od 20 do 70 tryb "S" 2-4 bieg, droga wąska a zakręty ciasne :drool: , na spokojnej drodze 90 do 100 tryb "D", obszar zabudowany grzecznie 50


W takim układzie 3.3 litra to całkiem dobry wynik, jeśli jazdy po tych winklach było sporo i na niższych biegach. :)

A zetknąłeś się może z patrolem policji słowackiej? Bo w opisach internautów strasznie zdemonizowana...
Kaplan
Użytkownik
 
Posty: 154
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez Tony » Cz lip 13, 2017 11:16 am

Ostatnio jakieś 250 km. po Słowacji i 4 radiowozy zauważyłem, wszystkie w ruchu.
Nie miałem "przyjemności" z nimi rozmawiać i oby tak pozostało, ale często słyszałem że są co najmniej niemili zwłaszcza dla Polaków, potrafią się przyczepić o 1 km/h
Dawca
0 Rh+
Tony
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): So lut 25, 2017 8:33 pm
Lokalizacja: Dobczyce
Wiek: 46
Imię: Wojtek
Motocykl: NC750XD
W siodle: 100-200 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez Bloodhound » Pt lip 14, 2017 3:46 pm

NC dosiadam sporadycznie, bo to moto żony, ale pobujałem się tym ładnych parę razy po beskidzkich winklach (Salmopol, Straconka, Kubalonka) i ... co Wy kurna chcecie od tego DCT? Po pierwsze tryb D nie jest do jazdy po winklach, bo to tryb do ekonomicznego przemieszczania się. Na winkle, a tym bardziej winkle w górach trzeba dynamiki, której D nie zapewni. No chyba, że ktoś chce tylko pokonać drogę z A do B to można klekotać na D.
Po drugie, w trybie S nie doświadczałem niespodziewanych przełączeń np. w szczycie zakrętu, a jeśli nawet, to zabójcza moc całych 54 koni nie sprawiła żadnych zakłóceń w pokonaniu zakrętu. Przecież przy DCT szarpnięcia przy zmianie przełożeń są minimalne. W każdym razie dla mnie tryb S w tych warunkach jest bardzo rider friendly.
Słowacja. Z racji bycia z nią po sąsiedzku, bywam często. A kręcę się na VTX 1.8 z wydechem V&H lub KTM 1190 z wydechem Akrapovic bez dB kilerów. Oba sprzęty mają dość konkretny wypierd. Policję spotykam często, ale nigdy nie byłem zatrzymany, kontrolowany, karany. Zasady na SK, CZ są proste - jest 50, jedziesz 50, jest poza zabudowanym, jedziesz 100+ bez podchodzenia pod 199 i jest OK. Krótko mówiąc bez przeginki. Lokalesi też w zabudowanym pierdzą 50, ale poza od razu rura.
Styl większości Polaków tj. do +20 ponad limit tam się nie sprawdza.
Kreatywność ichniej policji bywa zaskakująca. Nasze krzak-patrole przy nich, to pikuś. W SK "suszą" nawet na autostradach.
Ale jak już wspomniałem, jazda z głową i nie będzie problemów.
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Użytkownik
 
Posty: 68
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: południe (ale to bez bawełny)
Wiek: 47
Imię: Jacek
Motocykl: VTX1800C/NC750XD/KTM
W siodle: <100 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez satyr » Pt lip 14, 2017 4:21 pm

Zanim wjechałem do SK szperałem za wiadomościami o kontrolach. O tym +1km/h gdzieś w oko wpadło, ale wynikało, że czeszą wszystkich jak leci, a nie tylko rejestracje z PL. Zleciałem trochę km po Słowacji i jakoś był spokój, mimo że był przyczynek przynajmniej do "przywitania się" z sąsiadem z północy.
Avatar użytkownika
satyr
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): Pt cze 09, 2017 3:36 pm
Lokalizacja: Wwa
Motocykl: CBF 600 S.A.
W siodle: <100 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez BLACK » Cz sie 03, 2017 8:37 pm

To ja teraz mam pijaka, ponad 8 poli. Trzeba było nc brać 11 lat młodszą :msn-wink:
BLACK
Użytkownik
 
Posty: 37
Dołączył(a): So maja 10, 2014 9:26 pm
Lokalizacja: okolice łodzi
Wiek: 39
Imię: Krzysiek
Motocykl: 990 adv, cbr 125r
W siodle: <100 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez seidhe » Śr sie 16, 2017 9:13 am

Mi NC 750X w mieście pali 4,0-4,1 bez spinki a ok 4,5 jak cisnę. Na trasie 3,8. mam wysoką szybę i ważę dobrze ponad 100kg.
Avatar użytkownika
seidhe
Użytkownik
 
Posty: 38
Dołączył(a): Wt gru 27, 2016 12:26 pm
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: NC750X, Triumph B200
W siodle: <100 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez gmer » Wt wrz 12, 2017 5:03 am

Ostatnio NC-ek mnie nieprzyjemnie zaskoczył. Mam wersje NC 750S, więc na autostradzie zbytnio wieje, aby jechać szybciej niż przepisowe 140 km/h. Przy tej prędkości jak dla mnie nadal za mocno wieje.
Ostatnio smigałem Wawa - Grodzisk - Łódź. Prędkość przelotowa jakieś 120 km/h. Kreski znikały. Po 150 km od zatankowania została jedna kreska nad rezerwą. Stacja. Zatankowałem 9 l. Wyszło 6l/100 km :eek: :eek:
A teraz znowu jest normalnie. Kie licho?
-
Nec Hercules contra plures ... :confused:
Avatar użytkownika
gmer
Użytkownik
 
Posty: 139
Dołączył(a): Pn sty 23, 2017 11:49 am
Lokalizacja: Grodzisk / Wawa
Wiek: 44
Imię: Marek
Motocykl: Honda NC 750s 2014
W siodle: <100 kkm

Re: Spalanie w NCkach

Postprzez Nazarejski » Wt wrz 12, 2017 7:01 am

U mnie - co prawda na innym sprzęcie - sporo powyżej 100ki zależy też od wiatru.
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Miłośnik
 
Posty: 722
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 46
Imię: Tomečeq
Motocykl: CBF600N
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości