Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: Spalanie w NCkach

Wt lip 11, 2017 12:40 pm

Mi ostatnio spalił 3,3 latając z plecaczkiem bez szaleństw po winkielkach Słowacji

Re: Spalanie w NCkach

Wt lip 11, 2017 1:35 pm

I zapewne bez spiny na niskoe spalanie:D

Re: Spalanie w NCkach

Wt lip 11, 2017 2:04 pm

Tony napisał(a):Mi ostatnio spalił 3,3 latając z plecaczkiem bez szaleństw po winkielkach Słowacji

Na trasach przelotowych możemy oszczędzać ( wiadomo ekonomia , przepisy itp) ale w miejscu gdzie pojawia się trochę kręte i trochę gór musimy mocno odkręcić manete ( encek jest niestety dość słaby ) i to już nie jest oszczędnie. Motocykl nie jest stworzony do oszczędzania, tylko do dawania frajdy.

Re: Spalanie w NCkach

Wt lip 11, 2017 3:00 pm

Jazda po Słowacji przepisowa +5 :msn-wink: bo pokutu srogie.
Ale na winkielkach frajda była :naughty: trochę kobitka narzekała że ją ręce bolą od trzymania się uchwytów zwłaszcza między Gemerska Poloma a Nowa Wieś Spiska

Re: Spalanie w NCkach

Śr lip 12, 2017 6:54 am

Tony napisał(a):Mi ostatnio spalił 3,3 latając z plecaczkiem bez szaleństw po winkielkach Słowacji


Jaką miałeś średnią prędkość w zakrętach? Jazda głównie na piątce i szóstce czy więcej na niższych biegach?

Au-gust napisał(a):Motocykl nie jest stworzony do oszczędzania, tylko do dawania frajdy.


W sumie to trudno autorytatywnie stwierdzić, do czego został stworzony, poza podstawowym celem transportowym oczywiście. ;) Dla wielu to wciąż tani sposób dojazdu. Chociaż to byłby nawet ciekawy temat poszukiwawczy: jaki dodatkowy cel użytkowy przyświecał konstruktorowi pierwszego motocykla spalinowego - Daimlerowi oraz twórcom pierwszego na świecie, seryjnie produkowanego na większą skalę motocykla, czyli Hildebrandt & Wolfmüller.

W Europie i Ameryce motocykl wciąż w dużej mierze bardziej traktowany jest jako hobby, natomiast w Azji to bardzo często przysłowiowy wół roboczy. Takie widoki nie należą tam do rzadkości:

Obrazek

Re: Spalanie w NCkach

Śr lip 12, 2017 7:50 am

239 wersja D, 217 wersja X.

Re: Spalanie w NCkach

Śr lip 12, 2017 8:16 am

niko02 napisał(a):239 wersja D, 217 wersja X.


Małe uzupełnienie: Integra jest wyłącznie w wersji DCT (niektóre źródła podają wagę 238 kg), natomiast X i S ze skrzynią manualną są lżejsze od swoich odpowiedników ze skrzynią automatyczną. NC700X z DCT waży 228 kg (S-ka jest 3 kg lżejsza). Zatem przewaga Integry nad NC700XD wynosi 10-11 kg, co może nie mieć znaczenia, jeśli Integrę dosiądzie kierownik o masie np. 70 kg, a X z DCT - np. 90 kg. W takim przypadku będzie równowaga. ;)

Re: Spalanie w NCkach

Śr lip 12, 2017 5:30 pm

niko02 napisał(a):Co do zmiany na MT-09, bo rozważałem, to wizualnie zarąbisty ale jakościowo.... wolę Hondę.


jako wyznawca hondy z 20 letnim doświadczeniem w ich użytkowaniu (kilka samochodów, 2 motocykle) przestałem woleć Hondę gdy w końcu, po tylu latach, zdecydowałem się na inne marki, ale też japońskie :-) Niestety, według badań marketingowych, najwierniejszymi klientami są klienci motoryzacyjni, bardzo ciężko ich przekonać do zmiany marki.
A jeżeli chodzi o porównanie NC do MT-09, jakość wykonania, użyte materiały i podzespoły, praca silnika i skrzyni biegów, to NC bardzo odstaje od jakości Hondy.
Kilka przykładów (wersja S, bo taką miałem):
- można zauważalnie poruszać na różne strony zamkniętą klapą bagażnika, użyty plastik jest tak cienki, że ugina się już pod lekkim naciskiem, do tego sam zawias na którym trzyma się klapa wyjątkowo dziadowski,
- jeżeli nie okleisz boków to bardzo szybko rysuje się lakier od trzymania nogami (przy zwykłych dżinsach),
- byłem zaskoczony skrzynią biegów w Yamasze w porównaniu do legendarnej skrzyni Hondy. Yamaha jest precyzyjna, cichsza (szczególnie pierwszy bieg, który w Hondzie wchodzi jakby walił młotem o metal), w Yamasze sama zmiana biegów jest jak pstrykniecie, szybko i zawsze w bieg. To samo z wyczuwaniem luzu,
- wahacz i napinacz łańcucha w NC - wyciągnięty z lamusa, zawieszenie nieprzyjemnie dobija przy jeździe w dwie osoby, hamulce i widelec nawet nie ma co porównywać,
- w NC szybko blakną i tracą kolor elementy licznika - w moim egzemplarzu tak działo się z gumowymi przyciskami,
- mocowanie owiewki w wersji S jest wyjątkowo mizerne, lepiej nie używać większych - grozi urwaniem mocowań.

Re: Spalanie w NCkach

Śr lip 12, 2017 7:51 pm

Jaką miałeś średnią prędkość w zakrętach? Jazda głównie na piątce i szóstce czy więcej na niższych biegach?

Na zakrętach od 20 do 70 tryb "S" 2-4 bieg, droga wąska a zakręty ciasne :drool: , na spokojnej drodze 90 do 100 tryb "D", obszar zabudowany grzecznie 50

Re: Spalanie w NCkach

Śr lip 12, 2017 8:31 pm

W szybkich zakrętach lepoej zrezygnowac z trybu automatycznego, nawet S, na rzecz guzików aka flipperow
Odpowiedz