Jakość wykonania.

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Jakość wykonania.

Postprzez camilos55 » Śr mar 19, 2014 10:09 am

Cześć,
ja już zrobiłem ponad 5 tyś wady i zalety:

minusy:
- głośny kosz sprzegłowy czasami denerwuje na światłach jak masz klamke wyciśnieta. Szumy i wibracje odczuwalne na siedzisku
- ciut za mało mocy
- plastiki jak to na japończyka delikatne
- robi sie delikatny nalot na kolektorach i wydechu nie zabardzo to wyglada.
- 6 bieg przynajmniej u mnie włącza sie dopiero powyżej 100km/h - wcześniej wibracje i stuki odczowalne w nogach ( zapewne wina kosza o którym wcześniej wspominałem) w DCT tego nie ma. Ale podobno to norma :blink:
- głosna praca silnika (w porównaniu do innych 2 cylindrowców)

plusy:
- w miare mało pali
- poręczny schowek
- nie widze u siebie korozji
- b.fajny c-ABS
- pozycja za kierą
- oczywiście cena

Uważam że za ta cenę to i tak warto kupić te moto. może te wszystkie niedociagniecia poprawili w nc 750 ale on juz jest droższy w zakupie ponad 30tys.

Ogólnie jestem zadowolony.
Romet 50, WSK 125, MZ 250, JAWA 350TS, Kawasaki KLR 650, BMW GS 650
Avatar użytkownika
camilos55
Użytkownik
 
Posty: 194
Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 8:20 am
Lokalizacja: warszawa-grochów
Motocykl: nc 700x

Re: Jakość wykonania.

Postprzez goramo » Śr mar 19, 2014 1:29 pm

Moim zdaniem ten motocykl gdy kosztował te 22-24 tys pln, to był rzeczywiście dobry zakup. Natomiast cena ponad 30 tys za ten sprzęt jest jak dla mnie chora... :wacko:
W takich pieniądzach, to już można dostać na prawdę fajną, dużo mocniejszą i lepiej dopracowaną w szczegółach bryczkę. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez raphi » Śr mar 19, 2014 3:16 pm

heh, 3 dychy otwierają drogę do mt-09 :-) R6 bez owiewek :-D
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14115
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez Saski » Śr mar 19, 2014 4:05 pm

Jak ktoś szuka mocy i wrażeń to za 25k ma mt07. NC jest skierowane do innych odbiorców. Ja wybrałem NC ze względu na schowek i automat. Potrzebuję sprzętu do przemieszczania się do pracy i nie czuję potrzeby jazdy na jednym kole.
Saski
Użytkownik
 
Posty: 150
Dołączył(a): So mar 08, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez goramo » Śr mar 19, 2014 4:08 pm

NC750S kosztuje około 27-28 tys pln.
NC750X kosztuje około 29-32 tys pln (droższy w wersji DCT)



Za około 30 tys pln możemy mieć:

1. Ze stajni Suzuki roczniki 2014:
- GSXR750A - 33500pln
- GSX650FA - 31000pln
- GSF650SA - 30900pln
- Gladius - 28900pln

lub tańsze modele z rocznika ubiegłego (ale w dalszym ciągu nówki).

2. Ze stajni Hondy:
- Hornet 600 C-ABS z 2013roku - 29100pln (!)
- CB650F 2014 - 31200pln

3. Ze stajni Kawasaki:
- ER6n - 26900pln (!)
- ER6f - 29900pln
- Versys 2013 - 31900pln

4. Ze stajni Yamahy:
- MT-09 - 32900pln (!)
- XJ6s 2013 - 29900pln
- XJ6F 2013 - 31900pln

5. Ze stajni Triumpha
- w kolicach 32 tys pln da się kupić wyprzedażowy rocznik świetnego Street Tripla (!)



NCeki miały brylować wśród konkurencji i kusić nabywców głównie ceną. Miały to być proste i przez to tanie motocykle dostępne dla mas.
Jak się okazuje dzisiaj cena wcale nie jest aż taka bardzo konkurencyjna, zwłaszcza jak się weźmie pod uwagę fun z jazdy na powiedzmy takim ER6n (lub ER6f) czy np Hornecie, a MT-09 to już przepaść... :smile:

Moim zdaniem, gdy się wydaje ~15 tys pln na dwukołową zabawkę, to 2-3 tys w jedną czy drugą stronę robi sporą różnicę.
Ale jak się wydaje ~30 tys pln na motocykl, to myślę, że te nawet 2-3 tys pln można się szarpnąć więcej żeby dostać więcej rasowego "motocykla" w motocyklu. :smile:


Ze dwa lata temu na wiosnę oglądałem z zaciekawieniem NCka w salonie Hondy. Jak patrzyłem na cenę około 23 tys pln to się dziwiłem, że taki fajny motocykl za takie małe pieniądze. :smile: To była na prawdę okazja. :thumbsup:

Dzisiaj jak się patrzę na NCka kosztującego ~30 tys pln to też się dziwię - tym razem jednak jakoś tak inaczej... :blink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez goramo » Śr mar 19, 2014 4:16 pm

Saski napisał(a):Jak ktoś szuka mocy i wrażeń to za 25k ma mt07. NC jest skierowane do innych odbiorców. Ja wybrałem NC ze względu na schowek i automat. Potrzebuję sprzętu do przemieszczania się do pracy i nie czuję potrzeby jazdy na jednym kole.


Sprzęty takie jak ER6, XJ6, Bandit, Hornet, MT to w sumie też motocykle z założenia głównie miejskie - a więc na dojazd do pracy jak znalazł. :smile:
Bez problemu można sobie na nich spokojnie pyrkać leniwym tempem do pracy. :pipi:
Ale mają tą zaletę, że po odkręceniu manetki mogą dać sporo adrenaliny. :moto: :fly:
No i jakością użytych podzespołów powalają NCka na łopatki. :wink:

Przy obecnej relacji cenowej, mimo sympatii dla Hondy, jakoś na prawdę ciężko by mi było skusić się na nowego NCka.

Wiem, wiem.... każdy ma swoje priorytety, swój gust i swoje "widzimisię" :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez Saski » Śr mar 19, 2014 5:48 pm

goramo napisał(a):
Saski napisał(a):Jak ktoś szuka mocy i wrażeń to za 25k ma mt07. NC jest skierowane do innych odbiorców. Ja wybrałem NC ze względu na schowek i automat. Potrzebuję sprzętu do przemieszczania się do pracy i nie czuję potrzeby jazdy na jednym kole.


Sprzęty takie jak ER6, XJ6, Bandit, Hornet, MT to w sumie też motocykle z założenia głównie miejskie - a więc na dojazd do pracy

Myślałem o serii MT ale u mnie jak już pisałem zdecydował schowek i automat. Nie mam ochoty co chwilę machać sprzęgłem i biegami w korkach.

Seria MT to też jest "tania" półka yamahy więc nie wiem dlaczego jakość ma być wyższa... Zresztą dlaczego o jakości piszą osoby które nie maja NCka. Większość komentarzy w magazynach motoryzacyjnych czy na forach mówi o przyzwoitej jakości wykonania tych motocykli. Honda zaoszczędziła kasę na tym że używa silnika z samochodu (jedna linia produkcyjna) i prostym zawieszeniu. Kolejnym plusem (i zarazem minusem) jest właśnie ten wolnoobrotowy silnik samochodowy - plus jest taki że z tego co twierdzi honda ma być znacznie trwalszy niż tradycyjne i mało pali. Minusy silników wolnoobrotowych wiadomo jakie są ale można je wyeliminować automatyczną skrzynią.

Krótko mówiąc według mnie NCki (zwłaszcza wersja S) to takie praktyczne woły robocze ułatwiające codzienne przemieszczanie w mieście i ja właśnie czegoś takiego szukałem.
Saski
Użytkownik
 
Posty: 150
Dołączył(a): So mar 08, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez Glub » Śr mar 19, 2014 10:38 pm

Saski, to ze niby silnik jest wyjety z samochodu to mit. Z silnikiem Jazza czy Civica wspólne są tylko średnica i skok tloka. A jedna linia produkcyjna to bzdura poramidalna.
Honda oszczedzila np na tym ze obie tarcze hamulcowe wycięte są z jednego kawałka metalu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez zibi » Cz mar 20, 2014 6:54 am

Honda zaoszczędziła na wielu wielu elementach, a pewnie opiszę na czym konkretnie po otrzymaniu motocykla po dużej naprawie gwarancyjnej,
stałym forumowiczom znane jest że wykręciłem na enceku w zeszłym sezonie około 23 kkm, i zabolało go co nie co

jednak nie żałuję zakupu, gdyż dałem za ten motocykl na początku sezonu 2013 równe 24900, motocykl spala mi poniżej 4 l/100 km kiedy rzadko przekraczam 150 km/h, posiada schowek który uwalnia mi dłonie i nieźle wygląda

ten motocykl jest środkiem do osiągania celu czyli punku B na mapie, a nie samym celem

uważam że pomyłką jest kupowanie nowego motocykla poniżej 30 k PLN, aby celem był wyłącznie fun, gdyż kiedy chodzi o fun nie ma kompromisów
Jeśli wchodzisz między koty musisz mruczeć tak jak one!

Obrazek
Avatar użytkownika
zibi
Miłośnik
 
Posty: 784
Dołączył(a): N lip 07, 2013 6:04 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 51
Motocykl: NC750X, BMW R NINE T
W siodle: 100-200 kkm

Re: Jakość wykonania.

Postprzez camilos55 » Cz mar 20, 2014 1:01 pm

zibi napisał(a):a pewnie opiszę na czym konkretnie po otrzymaniu motocykla po dużej naprawie gwarancyjnej,
stałym forumowiczom znane jest że wykręciłem na enceku w zeszłym sezonie około 23 kkm, i zabolało go co nie co



a co go zabolało że jest duża naprawa gwarancyjna ??
Romet 50, WSK 125, MZ 250, JAWA 350TS, Kawasaki KLR 650, BMW GS 650
Avatar użytkownika
camilos55
Użytkownik
 
Posty: 194
Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 8:20 am
Lokalizacja: warszawa-grochów
Motocykl: nc 700x

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości