Prędkość podróżna i maksymalna

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez marcin » So lip 14, 2012 7:06 pm

Zastanawia mnie, jaka jest prędkość maksymalna NC 700? Spotkałem się z danymi między 160 a 190 km/h. Czy w trasie da się utrzymać prędkość rzędu 120-130km/h bez męczenia silnika, czy jest jeszcze zapas mocy do wyprzedzenia tira? To pytanie jak na razie tylko do m227 ale nie pomyśl sobie, że namawiam Cię do piłowania nowej maszyny :) Pzdr :moto:
Avatar użytkownika
marcin
Użytkownik
 
Posty: 164
Dołączył(a): Śr sie 10, 2011 10:04 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Imię: Marcin
Motocykl: CBF 1000A

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez kamoreks » So lip 28, 2012 3:10 pm

Po prostu trzeba sprawdzić, ile km/h jedzie przy wartości około 70% obrotów, i wtedy wg. mnie okaże się, że tyle jedzie bez męczenia. U nas w CBF 600 było by to ok. 7 tys obrotów. czyli jakieś 150 km/h.
kamoreks
Użytkownik
 
Posty: 160
Dołączył(a): Pt maja 25, 2012 6:52 am
Lokalizacja: ok. Lodzkie
Wiek: 34
Motocykl: K-125
W siodle: <100 kkm

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez Glub » So sie 04, 2012 7:06 pm

Dziś udało się pojechać licznikowe 167, więcej nie chciała- ale rozpędzałem się na 6 biegu zamiast zredukować do 5.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez goramo » So sie 04, 2012 8:33 pm

MrGlub napisał(a):Dziś udało się pojechać licznikowe 167, więcej nie chciała- ale rozpędzałem się na 6 biegu zamiast zredukować do 5.



Z jednej strony niby wystarczająco, ale z drugiej trochę szkoda, że nie dorównuje np. CB500.
Jest porównywalnie do np. Suzuki Burgman. :wink:


Jednak prędkość maksymalna nie jest wcale taka istotna z punktu widzenia codziennej jazdy. Bardziej mnie zastanawia jak się ma sprawa z rozpędzaniem przy wyprzedzaniu. W teście "Motocykla" napisali, że na 6-tym biegu rozpędzanie od 100 do 140 km/h zajmuje kosmiczne 14,5s :eek: :blink: :wacko:
Czy rzeczywiście tak słabo się ten sprzęt zbiera na ostatnim biegu? :unsure:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez Glub » So sie 04, 2012 9:39 pm

goramo napisał(a):
MrGlub napisał(a):Dziś udało się pojechać licznikowe 167, więcej nie chciała- ale rozpędzałem się na 6 biegu zamiast zredukować do 5.



Z jednej strony niby wystarczająco, ale z drugiej trochę szkoda, że nie dorównuje np. CB500.
Jest porównywalnie do np. Suzuki Burgman. :wink:


Ktorego? :-P


goramo napisał(a):Jednak prędkość maksymalna nie jest wcale taka istotna z punktu widzenia codziennej jazdy. Bardziej mnie zastanawia jak się ma sprawa z rozpędzaniem przy wyprzedzaniu. W teście "Motocykla" napisali, że na 6-tym biegu rozpędzanie od 100 do 140 km/h zajmuje kosmiczne 14,5s :eek: :blink: :wacko:
Czy rzeczywiście tak słabo się ten sprzęt zbiera na ostatnim biegu? :unsure:


zależy jak kto na to patrzy, ale ponoć szóstka to nie bieg tylko nadbieg więc zrobiłem oczywisty błąd probując rozpędzać się na 6 biegu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez goramo » N sie 05, 2012 3:42 pm

MrGlub napisał(a):
goramo napisał(a):
MrGlub napisał(a):Dziś udało się pojechać licznikowe 167, więcej nie chciała- ale rozpędzałem się na 6 biegu zamiast zredukować do 5.



Z jednej strony niby wystarczająco, ale z drugiej trochę szkoda, że nie dorównuje np. CB500.
Jest porównywalnie do np. Suzuki Burgman. :wink:


Ktorego? :-P




650 - 55KM, 62Nm, Vmax katalogowo =160km/h.

MrGlub napisał(a):zależy jak kto na to patrzy, ale ponoć szóstka to nie bieg tylko nadbieg więc zrobiłem oczywisty błąd probując rozpędzać się na 6 biegu.


Tu "patrzenie" IMO niewiele ma do rzeczy. Ostatnie przełożenie (najwyższy bieg) w większości pojazdów jest biegiem służącym do zredukowania obrotów przy jeździe w trasie. Ale miło jest gdy przy tym sprzęt jeszcze chce w miarę żwawo ciągnąć bez redukowania.

Patrząc na wyniki pomiarów testowych to wrażenie, że w tym przypadku projektanci trochę przegięli, nasuwa się same - 14,5s dla zwiększenia prędkości ze 100 do 140km/h to wieczność. Zwłaszcza jak na motocykl.
Konkurencja w tej klasie pojemnościowej robi tą czynność 3 x szybciej... (np. Kawa er-6n od 0-140 na ostatnim biegu robi w 5,1s - a silnik ma podobny - rzędowy twin, oraz mniejszą pojemność skokową)

Ale wiesz - dane "na papierze" nie zawsze odzwierciedlają odczucia podczas jazdy. Dlatego zapytałem, czy rzeczywiście ma się takie odczucie mułowatości prowadząc NC (na 6-tym biegu). :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Odp: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez raphi » N sie 05, 2012 8:55 pm

O rany toż to moja eko bryka zbiera się te 40km/h 2x szybciej... Jakieś nieporozumienie chyba...
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez rupert » N sie 05, 2012 9:03 pm

Dokładnie. W puszce bardziej rześko śmigam.

W 600 na 6 moment pozwala na przyjemną jazdę i przyśpieszanie bez redukcji. Zejście do 4 biegu to obudzenie szatana i jazdą w okolicy 11k obr to już można przytrzeć nosa szlifierkarzom. Jakoś nie czuję klimatu NC. Może za stary jestem :cool:

BTW ostatnio na trasie przy głośnej muzie 3 razy mi komp odciął przy wyprzedzaniu. Zbyt motocyklowo jeżdżę :naughty:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez Glub » N sie 05, 2012 9:10 pm

burek 650 160 vmax? coś mało - znajomi z Burgmanii latali więcej.
Szczerze mówiąc to nie wiem, Pierwszy raz próbowałem osiągnąć prędkości graniczne.
Kolegi [ten drugi nc srebrny w Radomiu ] w manualu pojechał szybciej ode mnie, problem pewnie leży między siedzeniem a kierownicą :-P

jak się zredukuje do 4 to wystrzeliwuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Prędkość podróżna i maksymalna

Postprzez rupert » N sie 05, 2012 9:33 pm

Przycięli moto do wartości puszki, spalanie spadło, przyspieszenie też. :thumbdown: Dla mnie to zły kierunek, do kręcenia rekordów na litrze są skutery, przy motocyklu to nie ma znaczenia... przypomnę słowa Trolla, wpis do CV: "uwielbiam spalać benzynę" :naughty:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości

cron