Obroty a zmiana biegów

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez Tiarus » N sie 12, 2012 9:19 am

goramo napisał(a):
Tiarus napisał(a):aha, i szczudła w pakiecie :blush: :lol:

A tak bliżej ziemi - coś jeszcze można zrobić w tej materii? :mellow:



Dokupisz sobie takie buciki...

Obrazek


:biggrin:


Sure babe! (:
Masz adres sklepu?
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez Głuchy » Pn paź 01, 2012 11:03 pm

Przy turystycznej jeździe , zmieniam dopiero ja usłysze takie "trytytytytytytytytyt" i wskazówka jest na czerwonym polu.. chyba mam zblokowane moto, że sie tak zacina :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:
Głuchy
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): N maja 13, 2012 6:14 pm
Wiek: 31
Imię: Jakub
Motocykl: CBF 600n

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez Bosman78 » Wt paź 02, 2012 6:24 am

Ja też nie lubie mieć sokowirówki między nogami i staram się trzymać w zakresie obrotowym 3-6 tys.
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez pat_pat » Wt paź 02, 2012 6:55 am

Ja niestety z bólem serca muszę przyznać że 600 jednak trzeba kręcić do tych 6000 -7000.
Przy 5000 są wibracje to sygnał że moto, aż trzęsie się z radości żeby kręcić dalej.
Mam wrażenie że na niskich obrotach i wysokim biegu spalanie nie jest takie niskie.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez Bosman78 » Wt paź 02, 2012 10:53 am

? u mnie wibracje i szarpanie pojawiaja sie ponizej 3 tys.
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez Janusz » Wt paź 02, 2012 11:08 am

Generalnie, to chyba zależy, co w danej chwili chcemy na moto zrobić, bo silnik w cbf jest elastyczny jak elektryczny i od 3 a nawet 2,5 tys. jedzie bez zająknięcia (chociaż obroty ponizej 3 tys nie są już dla tego silnika za zdrowe - za duże obciażenia na wale korbowym). Jak się kulam powoli po mieście, to mam około 3 do 4,5 tys. i 2, 3 albo 4 bieg. W trasie na 6 biegu (a najbardziej lubię prędkości rzędu 100 - 120) - wychodzi od 4,5 do 5,5 tys. około. Jak chcę odjechać szybko ze świateł to biegi zmieniam przy około 6 - 7, a jak chcę rzeczywiście poczuć co to jest 4,5 sek do ''setki'' to ciągnę do 8- 10 tys (ale rzadko, bo mi moto jednak szkoda). Przy około 8 tys ten silnik ma maksymalny moment obrotowy więc tak naprawdę, to dopiero w przedziale 8 - 10 pokazuje na co go rzeczywiście stać :) (wszak wywodzi się z cbr), ale, jakbym chciał, jak ktoś napisał ''mieć sokowirówkę między nogami'' , to bym ściga kupił :)
Avatar użytkownika
Janusz
Miłośnik
 
Posty: 598
Dołączył(a): Śr maja 16, 2012 12:16 pm
Imię: Janusz
Motocykl: Suzuki GSXS 1000 F
W siodle: <100 kkm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez pat_pat » Wt paź 02, 2012 11:12 am

Nie chodzi mi o mocne wibracje - szarpanie takie zjawisko pojawia poniżej 2000 obrotów na za wysokim biegu.
Ja mam na myśli to zabawne mrowienie które znika w okolicach 6000 obrotów.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez Smok » Wt paź 02, 2012 1:31 pm

pat_pat napisał(a):... to zabawne mrowienie ...


A ja myślałem, że kobiety tak lubią ;)

Ja moją bestię trzymam powyżej 3k i najczęściej 3-5k jeżdżę. Jak trzeba to i wyżej ale rzadko mi się to zdarza bo nikt jeszcze mnie nie gonił ani nie uciekał za bardzo. Poniżej 3k przy przyspieszaniu słychać rozrząd (około 2k) no i brak mocy. Spalanie też wyższe wtedy jest (2k<3k) - z początków pamiętam, że ponad 6,5l.
Pozdrawiam. Jacek.

Obrazek
Avatar użytkownika
Smok
Znawca
 
Posty: 214
Dołączył(a): Śr sie 01, 2012 10:20 am
Lokalizacja: SY - Bytom
Wiek: 44
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 1000 `08
W siodle: <100 kkm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez pat_pat » Śr paź 03, 2012 7:20 am

Ostatnio postanowiłem sprawdzić czy spalanie rośnie jak kręcę w okolicach 6000-8000 czasem i więcej okazuje się że pali 6,1 na 100 km.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Obroty a zmiana biegów

Postprzez Andy » Śr wrz 17, 2014 7:48 pm

Z tą zmianą biegów w moim moto wygląda tak: albo zmieniam przed 4,5 tys. obrotów na wyższy bieg, albo ostro ciągnę do 7-7,5 tysiąca i wówczas zmieniam. Jazda z obrotami 5-5.5 tys. jest mało przyjemna ze względu na "mrówki" w majtkach. Staram się aby wyższy bieg nie wpadał w to "mrowisko".
Andy
Znawca
 
Posty: 226
Dołączył(a): Pt lut 22, 2013 7:23 am
Wiek: 63
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF600n
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości