Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez patyk » Cz kwi 14, 2011 6:30 am

Dlaczego CBF 600? Co to w ogóle za pytanie jest!? :bangin:
...a teraz poważnie - W zasadzie mój przedmówca napisał wiele i wymienił główne zalety CBFy ale u mnie ta uniwersalność, łatwość prowadzenia i poręczność w mieście, której to szukałem w momencie kiedy decyzja 'kupuję motocykl' była już podjęta, była wzięta pod uwagę na końcu. Otóż kiedy 'napaliłem' sie na motocykl od razu wiedziałem, że będzie to naked (troche kusiło supermoto) z okazji wyglądu. Na początku podobały mi się starsze Bandziory, na które teraz patrzeć nie moge takie są paskudne :msn-wink: , ale kolega pokazał mi zdjęcia i filmy promocyjne CBFy (to było jego marzenie) i sie zakochałem - piękna jest. Po dwóch latach zrobiłem prawko na moto i wtedy właśnie szukałem już czegoś 'łatwego' do miasta ...dalej opowiadać chyba nie trzeba :clap:
Wady? No cóż sam tego chciałem - nie ma owiewki :lol: . To był zresztą mój argument dla samego siebie (bo taki do końca rozsądny to ja nie jestem) i kiedy 'wszystko wiedzący' znajomi dziwili się, że na pierwszy (w ogóle) motocykl chcę 600ccm - mówiłem wtedy sobie i im, że nie ma owiewki więc nie będę tak zapieprzał. Powiem Wam, że faktycznie najwygodniejszą prędkością przelotową jest dla mnie 120km/h, a 140km/h nie lubię przekraczać na dłuższy czas. Tak czy siak w trasie by się przydała.

Btw. Kolega marzenia nie zrealizował - jest bardziej odpowiedzialny i odpuścił sobie motocykle na razie :chair:
i jak w tym kraju nie pić?
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Bosman78 » Cz kwi 14, 2011 8:45 am

no właśnie jak to jest z tymi owiewkami ? ja mam małą owiewkę akcesoryjną Hondy i tak do 100-110 km/h daje się wytrzymać powyżej jest gorzej. Zastanawiam się jak to jest w innych motycklach, które posiadają pełne owiewki ?? nie mam doświadczenie w jeździe innymi motycklami niż naked stąd ciekawi mnie bardzo jak to jest.???
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez patyk » Cz kwi 14, 2011 12:19 pm

Jak wysoki jesteś? Ja mam ok. 173cm i do 120km/h napór powietrza jakoś niespecjalnie mi przeszkadza, a zadarzało się nawet ~600km w jeden dzień z taką mniej więcej prędkością przelotową (nie mam szybki żadnej teraz). Myślałem, że dokupię sobie szybkę jakąś i do 140km/h mi sprawę załatwi w trasie :kwasny: No chyba, że mamy po prostu inne odczucia.
i jak w tym kraju nie pić?
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Bosman78 » Cz kwi 14, 2011 12:53 pm

ja mam 185 cm. pół biedy jak jest pogoda bezwietrzna, ale jak wieje i dodatkowo jedzie się pod wiatr to jest masakra :-) jak by przez kisiel się przedzierał
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez patyk » Cz kwi 14, 2011 1:22 pm

fakt, pod wiatr to 100km/h już mi wystarcza ;)
i jak w tym kraju nie pić?
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Dude » Cz kwi 14, 2011 4:43 pm

Ja mam ciut ponad 190 cm i owiewka standardowa wyłącza napór powietrza na klatkę piersiową. Jest bardzo komfortowo, nawet jak wieje. Trochę telepie na wietrze głową, ale jadąc po prostej mogę się skulić za szybką i pociągnąć ile się da, bez żadnego naporu powietrza na mnie. Dosyć ciekawe doznanie:)
Jak ktoś z Was mieszka w stolicy, to można pożyczyć do testów różne motocykle z szybkami: CBF600SA, GSX1250FA, Fazer8, 800ST i inne.
Półowiewka w CBF600S ma inną wychwalaną cechę na forach, otóż odbija robale:) Nie ma problemu z czyszczeniem kurtki, suwaków itp. Ja po długich namysłach wziąłem wersję SA, bo lepiej mieć owiewkę niż jej nie mieć. Po drugie ten model ma fajniejszy, nowocześniejszy reflektor, choć zezowaty (znaczy jeden świeci). Lusterka w S-ce są chyba dalej zamontowane, więc lepiej w nich widać. Ja ustawiłem je tak, że dokładnie widzę co się dzieje z obu stron z tyłu. Nie ma też żadnych wibracji na lusterkach.
W wersji 1000 można sobie samemu podnieść szybkę, a u mnie się nie da (ponoć serwis może podnieść).
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez patyk » Cz kwi 14, 2011 4:52 pm

o wyglądzie można by długo dyskutować tylko po co, gusta są różne, mi tam klasyczny (okrągła lampa) wygląd motocykla bardziej podchodzi ale przyznaję, że w trasie trochę owiewki brakuje. Co do lusterek to jest właśnie odwronie niż mówisz - im masz bliżej głowy lustro tym większe pole widzenia :msn-wink:
i jak w tym kraju nie pić?
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez raphi » Cz kwi 14, 2011 6:58 pm

Bosman78 napisał(a):no właśnie jak to jest z tymi owiewkami ? ja mam małą owiewkę akcesoryjną Hondy i tak do 100-110 km/h daje się wytrzymać powyżej jest gorzej. Zastanawiam się jak to jest w innych motycklach, które posiadają pełne owiewki ?? nie mam doświadczenie w jeździe innymi motycklami niż naked stąd ciekawi mnie bardzo jak to jest.???

Na moim (szyba MRA w najwyższym położeniu) można w trasie trzymać 160 - 180. Dopiero przy dwóch paczkach zaczyna nieprzyjemnie narywać. Ale wtedy odsuwam się w siodle do tyłu i tym samym chowam bardziej za szybą.
Co nie zmienia faktu, że w trasie 140 - 150 to bardzo przyjemna prędkość. Choć ostatnio bardzo lubię 120. Wtedy mam maksymalny relax.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Dude » Cz kwi 14, 2011 9:23 pm

Aaaa i cena przeglądów! Np. w Suzuce 650 zł za pierwszy przegląd(!) a w Hondzie 380 zł:)
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Goral4t » N kwi 17, 2011 3:10 pm

mnie skłoniło:
-motocykl Hondy ;)
-duży motocykl <mieszcze swoje cielsko na nim i jest wygodnie nawet bardzo;)>
-dobre opinie prasowe i także posiadaczy
-porównanie rocznika do ceny.. jest dobre w porównaniu do niektórych moto te dla mnie trzymają cenę ;)
-jest mało popularny
-dla mnie odp. moc jak na początek
-łatwy w prowadzeniu i eksploatacji ;)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości