Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez goramo » Cz lip 03, 2014 11:06 am

Anastazja napisał(a):Jak szukałam puszki, też zdecydowałam się na najnudniejszy, najbardziej przewidywalny model: Golf IV. I jest mi z nim nudno, bo nic nie zaskoczy, nic nie przerazi, wszystkie części dostępne, a fora są przepełnione poradami DIY.


Jeszcze "nudniejsza" od Golfa jest Toyota Corolla. :] Ja się przesiadłem właśnie z Golfa IV na Corollę E12. :smile: Pod względem "przewidywalności" i "nudności" może z nią wygrać chyba tylko rower Ukraina... :biggrin:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez kornel » Wt lip 15, 2014 8:54 am

Kupiłem swoją gołą 600 w listopadzie, przez różne zbiegi okoliczności mogłem zacząć jeździć dopiero na początku tego miesiąca. Do tej pory na kursie jeździłem na Hondzie NTV, Gladiusie, GS500 i Kawie Er6,. W dwa tygodnie przejechałem jakieś 600 km wliczając jeden mały wypad z Warszawy do Warki, Pierwsze wrażenia już są :shifty:

Bardzo spodobała mi się łatwość prowadzenia i równomierne oddawanie mocy, które nie skłania do szaleństw, ale zapewnia dobrą zabawę i czas na ewentualne opamiętanie :cool: . Mega wygodna pozycja za kierownicą, na początku obawiałem się jak będzie wyglądała dłuższa jazda, ale szybko okazało się, że kanapa jest idealnie wyprofilowana pod moje cztery i bardzo wygodna. Po pierwszych jazdach wyliczyłem, że spalanie jest w okolicach 7.5L co prawdopodobnie jest wypadkową spokojnego dojeżdżania do pracy i wieczornych harcy od świateł do świateł.

Po tych pierwszych kilometrach mogę powiedzieć, że realia dużo nie odbiegają od opisów, jest dość przewidywalna i zgrabna w codziennym ruchu miejskim. Jedyną wątpliwością pozakupową jest to, ze kupiłem N a nie S, bo na trasie powietrzna galaretka przy 130 sprawia że czuję się nieswojo(nawet z szybką)... ale można to jej wybaczyć, zwłaszcza kiedy przypadkowi ludzie na światłach machają i krzyczą, że zajebisty motur. :shifty: .
Triumph Sprint ST1050 :)
kornel
Użytkownik
 
Posty: 83
Dołączył(a): So lis 09, 2013 11:12 am
Lokalizacja: Warszawa
Imię: kornel
Motocykl: honda cbf600
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Anastazja » Pn lip 21, 2014 10:58 am

kornel napisał(a):Bardzo spodobała mi się łatwość prowadzenia i równomierne oddawanie mocy, które nie skłania do szaleństw, ale zapewnia dobrą zabawę i czas na ewentualne opamiętanie :cool: .


Lepiej bym tego nie oddała!

kornel napisał(a):Mega wygodna pozycja za kierownicą, na początku obawiałem się jak będzie wyglądała dłuższa jazda, ale szybko okazało się, że kanapa jest idealnie wyprofilowana pod moje cztery i bardzo wygodna.


Jak przyspieszam, to się trochę kładę, tyłek zapieram na załamaniu siedziska (tam, gdzie zaczyna się część dla pasażera), dzięki czemu idealnie opieram się kolanami we wgłębieniach w baku. A gdy sobie pyrkam przez mieściny po drodze, prostuję się i przybliżam kuper do baku. Wtedy czuję się, jak na kanapie:)
Anastazja
Użytkownik
 
Posty: 38
Dołączył(a): Pn gru 16, 2013 3:22 pm
Imię: Anastazja
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez bankus » Pt paź 16, 2015 7:34 am

Rozsądny człek najpierw zdefiniuje swoje potrzeby, a potem dokonuje zakupu najbardziej do tych potrzeb dostosowanego. Zawsze będą plusy i minusy danego wyboru. Sztuka polega na tym by przeważył pragmatyzm nad emocjami. Wiadomo, że wiek odrywa dużą role przy wyborze moto - im mniej lat tym więcej szpanu :biggrin: i mniej troski. Najważniejsze w tym przyp. to wiedzieć gdzie będę jeździł (miasto czy trasa), po co będę jeździł ( użytkowo np. do pracy czy dla fanu), jak będę jeździł no i jaką juz mam praktykę.
W przypadku jazdy gł. miejskiej, rzadziej w niezadługie trasy, raczej spokojnej, dla mniej doświadczonych wybór CBF600 jest chyba najbardziej trafny.
Avatar użytkownika
bankus
Maniak
 
Posty: 1059
Dołączył(a): Śr wrz 23, 2015 10:19 am
Lokalizacja: SK
Imię: Mirek
Motocykl: sprzedany :(
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Wesoły Dyzio » Pt paź 16, 2015 9:59 am

bankus napisał(a):... W przypadku jazdy gł. miejskiej, rzadziej w niezadługie trasy, raczej spokojnej, dla mniej doświadczonych wybór CBF600 jest chyba najbardziej trafny.

To żeś teraz przywalił Obrazek
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez Turos » Pt paź 16, 2015 11:29 am

To już raczej bym wagę brał pod uwagę. ~235kg przy cbf 1000 to jednak waga którą może być ciężko manewrować między autami i koleinami.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez -patrick- » Pt paź 16, 2015 11:38 am

Wesoły Dyzio napisał(a):
bankus napisał(a):... W przypadku jazdy gł. miejskiej, rzadziej w niezadługie trasy, raczej spokojnej, dla mniej doświadczonych wybór CBF600 jest chyba najbardziej trafny.

To żeś teraz przywalił Obrazek


e no znowu bez przesady, może to nie "idealny" wybór, ale na pewno bardzo trafny, nie ma ideałów.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez dzik » Pt paź 16, 2015 3:14 pm

Turos napisał(a):To już raczej bym wagę brał pod uwagę. ~235kg przy cbf 1000 to jednak waga którą może być ciężko manewrować między autami i koleinami.

Środek ciężkości jest tak nisko, że jedzie się tym jak rowerem.
Jedź szybko tam gdzie wolno.
Avatar użytkownika
dzik
Fanatyk
 
Posty: 3918
Dołączył(a): Pn lip 30, 2012 5:26 pm
Lokalizacja: Wuwua
Wiek: 43
Motocykl: CBF1125
W siodle: 100-200 kkm

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez rupert » So paź 17, 2015 5:40 pm

dzik napisał(a):Środek ciężkości jest tak nisko, że jedzie się tym jak rowerem.

Akurat ten niski środek ciężkości manewrom nie sprzyja :kwasny:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Co nas skłoniło do zakupu CBF600 ?

Postprzez dzik » So paź 17, 2015 5:49 pm

Daj spokój to nie Goldwing.
Fakt, jak jest za nisko to w złożeniu szału nie ma, ale akurat litrem w korkach się śmiga bezproblemowo.
A waży to to jakieś 250 kg
Jedź szybko tam gdzie wolno.
Avatar użytkownika
dzik
Fanatyk
 
Posty: 3918
Dołączył(a): Pn lip 30, 2012 5:26 pm
Lokalizacja: Wuwua
Wiek: 43
Motocykl: CBF1125
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości