obroty użytkowe

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: obroty użytkowe

Postprzez raphi » So kwi 16, 2011 5:12 am

To jak już tak spamujemy to ja jeszcze dorzucę, że w okolicach 6000 z kawałkiem (co widać na wykresach) można odczuć wyraźną "eksplozję" mocy. To właśnie ten "niewielki" fragment zaczerpnięty z Franka Bladego ;-) Czyli efekt jest taki że przed mocnym odkręceniem łapię nogami za bak, skulam się nieco, trzymam mocno kierownicę i ognia... jak dochodzę obrotami do 6k+ to się nagle okazuje że złapałem to wszystko zbyt słabo bo całe to ustrojstwo zwane CBF jakby chciało mi powiedzieć "Mało Ci? Będziesz tego żałował!"

Albo już całkiem obrazowo - to tak jakby Cię ktoś wystrzelił z armaty i w połowie lotu wystrzelił ponownie :-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: obroty użytkowe

Postprzez zbyhu » So kwi 16, 2011 8:23 am

Yo!

A to ja powiem tylko blizej tematu.
Moja mama posiada CBF600. Zdarzylo sie raz czy dwa, ze ze swojego litra wsiadalem na jej 600-tke.
I stwierdzalem przy pierwszym wyprzedzaniu - o kurde, to nie jedzie! :D

Aby osiagnac sprawnosc wyprzedzania podobna do CBF1000, jakiej uzywa sie na codzien (czyli w zasadzie do polowy skali obrotomierza), to 600-tke trzeba jednak zdecydowanie wyzej pokrecic :].

A jednak i szescsetka da sie plynnie przyspieszac i wyprzedzac, bez krecenia zbyt wysoko. Po paru kilometrach czlek sie przyzwyczaja do osiagow maszyny i... dostosowuje sobie ilosc miejsca, jaka jest potrzebna do wyprzedzenia.

Takze wszystko chyba kwestia przyzwyczajenia. Ktos kto z XXa wsiadzie na CBF tez sie przestraszy przy pierwszym wyprzedzaniu, bo mu nagle miejsca braknie :P.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: obroty użytkowe

Postprzez goramo » So kwi 16, 2011 8:30 am

zbyhu napisał(a):Ktos kto z XXa wsiadzie na CBF tez sie przestraszy przy pierwszym wyprzedzaniu, bo mu nagle miejsca braknie :P


Zgadza się.


zbyhu napisał(a):A jednak i szescsetka da sie plynnie przyspieszac i wyprzedzac, bez krecenia zbyt wysoko. Po paru kilometrach czlek sie przyzwyczaja do osiagow maszyny i... dostosowuje sobie ilosc miejsca, jaka jest potrzebna do wyprzedzenia.


Też się zgadza. 600tka ma jeszcze bardziej płynne oddawanie mocy od litra - równiejszy przebieg krzywej momentu. Powyższe czyni 600tkę również elastyczną, tyle że rozpędzającą się z nieco mniejszą siłą.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: obroty użytkowe

Postprzez auspuf » Cz kwi 21, 2011 5:28 am

Bosman78 napisał(a):W jakim przedziale obrotów się poruszacie na trasie ? przy jakich zmieniacie biegi?
Czy dociągacie pod kreskę czy raczej 4-6 tys./min


jazda po mieście - zmiana biegów zazwyczaj przy 4-6 tys./min czasem się zdarzy ok 7,5 tys./min. ( zmiana w "pobliżu" czerwonego pola sporadycznie, ale się zdarza.)
jazda w trasie - zmiana biegów zazwyczaj przy 4-6 tys./min ale czasem się zdarzy się ok 7-8 tys./min. ( zmiana w "pobliżu" czerwonego pola częściej niż powyżej.)
auspuf
Znawca
 
Posty: 232
Dołączył(a): Pt mar 25, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Motocykl: CBF 600 N/A '04
W siodle: 100-200 kkm

Re: obroty użytkowe

Postprzez Goral4t » So kwi 23, 2011 12:06 pm

co d parametrów obrotów odkurzam cały licznik ;)
a co do parametrów silnika to najbardziej mi się podoba to że przy normalnej jeździe nie trzeba wachlować biegami bo 6 działa praktycznie od 50km/h a z płynnością oddawania to w 600 brakuje mi troszkę takiej frajdy jak wskoczą wyższe obroty to takiego odczuwalnego zrywu:) jak v-tec ;)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: obroty użytkowe

Postprzez Beeeeer » Śr maja 25, 2011 7:38 am

skoro w temacie juz mowa o skrzyni i ibrotach to chciałem zapytać jak to jest z ruszaniem i zmiana z 1 na 2 u was...
mianowicie chodzi o sytualcje kiedy ruszacie szybko spod świateł, na jedynce powiedzmy do 6 tys obr i powiedzmy te 40/50 km/h tez macie takie jebnięcie w skrzyni jakby zębatki sie o siebie ocierały?? w sensie takie drachnięcie zębów zębatek. nie wiem jak to opisać;). tak jak w puszce nie wysprzęgli się do konca i wrzuci bieg tez jest takie szurniecie.

A jak ruszam spokojnie do 3 tys obr. i jade kilkanascie km/h to jest cichutko i płynnie.

troche mnie to martwi;/
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: obroty użytkowe

Postprzez Bosman78 » Śr maja 25, 2011 1:22 pm

też tak mam
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: obroty użytkowe

Postprzez zbyhu » Śr maja 25, 2011 2:25 pm

Im szybciej zmieniasz bieg, tym to mniejsze ;).
A bez sprzegla nie ma wcale :P.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: obroty użytkowe

Postprzez menel » Śr maja 25, 2011 6:07 pm

Żadna nowość. Im wyższe obroty tym trudniej bezboleśnie przejść z 1 na 2. Wynika to z zastosowania bardzo prostej, kłowej skrzyni biegów. Blisko odcięcia często zostaje na luzie, żeby wbić 2 trzeba się postarać tzn. działać bardzo zdecydowanie.
Jak Wam nie wychodzi to wbjać 2 przy 4-5 tysiącach, bo szkoda skrzyni.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: obroty użytkowe

Postprzez Dude » Cz maja 26, 2011 11:04 am

mtr napisał(a):Żadna nowość. Im wyższe obroty tym trudniej bezboleśnie przejść z 1 na 2. Wynika to z zastosowania bardzo prostej, kłowej skrzyni biegów. Blisko odcięcia często zostaje na luzie, żeby wbić 2 trzeba się postarać tzn. działać bardzo zdecydowanie.
Jak Wam nie wychodzi to wbjać 2 przy 4-5 tysiącach, bo szkoda skrzyni.


Dokładnie:( Ja kilka razy zdziwiłem się dlaczego mam "wyjca" a nie 2-kę. Albo mocno kopnąć na 2 albo zmieniać delikatnie poniżej 5000 obr...
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron