spalanie CBF500

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: spalanie

Postprzez aferko » Pn mar 17, 2014 10:37 am

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie skrzynia nie rzęzi, a w rezonans cały motor wpada przy ok 5tys. obrotów i nie jest to jakoś zbytnio uciążliwe, bądź odczuwalne - trzeba koniecznie posprawdzać jak coś lata. Ew. przenoszenia drgań z podnóżków na stopy raczej się nie pozbędziesz :tongue: . Ja np. miałem nerwicę, bo myślałem, że coś mi w silniku lata i po 2 miesiącach okazało się, że to metalowy pierścień który łączył gmole z obu stron i wystarczyło to dokręcić... Teraz na nowym sprzęcie uwielbiam, wręcz się uzależniłem żeby sobie zmienić bieg w momencie odcięcia zapłonu - jest piękny, konkretny strzał - ha, no i jaki dźwięk ! :biggrin:
aferko
Użytkownik
 
Posty: 50
Dołączył(a): So maja 28, 2011 9:20 am
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Wiek: 32
Imię: Grzesiek
Motocykl: cbf 500 07'
W siodle: <100 kkm

Re: spalanie

Postprzez maxr1 » Pt mar 21, 2014 7:22 am

aferko napisał(a):Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie skrzynia nie rzęzi, a w rezonans cały motor wpada przy ok 5tys. obrotów i nie jest to jakoś zbytnio uciążliwe, bądź odczuwalne - trzeba koniecznie posprawdzać jak coś lata. Ew. przenoszenia drgań z podnóżków na stopy raczej się nie pozbędziesz :tongue: . Ja np. miałem nerwicę, bo myślałem, że coś mi w silniku lata i po 2 miesiącach okazało się, że to metalowy pierścień który łączył gmole z obu stron i wystarczyło to dokręcić... Teraz na nowym sprzęcie uwielbiam, wręcz się uzależniłem żeby sobie zmienić bieg w momencie odcięcia zapłonu - jest piękny, konkretny strzał - ha, no i jaki dźwięk ! :biggrin:


Zauważyłem że u mnie też ciężko drugi bieg wskakuje :/ , nie ma jak 1 do odcięcia 2 do odcięcia 3 do odcięcia i 130km/h na liczniku xD w ciągu paru sekund :D , ale zauważyłem że powyżej 140km/h motor bardzo ciężko się zbiera z 7 tyś obr w górę , aby mieć 160km/h to serio musi dostać w palnik :( , ogólnie na motorku jeżdżę około 2 miesiące i jestem z niego zadowolony ,idealna propozycja dla kogoś kto się przesiada z 50ccm na coś większego :thumbsup:
maxr1
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr lut 12, 2014 10:08 pm
Imię: max
Motocykl: HONDA CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: spalanie

Postprzez Turos » Pt mar 21, 2014 8:25 am

Za mało mocy dlatego tak się zbiera długo od 140 w górę. No w końcu 5,5s do setki ;)
A drugi bieg przechodzi przez pozycję luz, więc może dlatego "ciężko" wchodzi. Zamykasz na moment przepustnicę przy zmianie biegu, aby wyrównać obroty?
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: spalanie

Postprzez aferko » Pt mar 21, 2014 10:28 am

Turos - nie 5.5s, tylko 5s do setki :tongue: U mnie 165-190 wolniej się zbiera, ale to zapewne już się rozchodzi o opory powietrza przy tej prędkości. W nakedzie przecież nie ma żadnej owiewki i powietrze bije prosto w tors, dodatkowo niewielka moc silnika powoduje to, że musisz dłużej się bujać do Vmax :cool:. Tak, tutaj Turos ma dużo racji - Trzeba odpuścić gaz przed zmianą biegu, w szczególności między 1, a 2 biegiem. Druga sprawa to polecam sprawdzić stan oleju i czy nie jest już czasem czarny jak asfalt - lejcie dobry olej :censored:. Później nie ma co się dziwić, że coś nie gra...
aferko
Użytkownik
 
Posty: 50
Dołączył(a): So maja 28, 2011 9:20 am
Lokalizacja: Lewin Brzeski
Wiek: 32
Imię: Grzesiek
Motocykl: cbf 500 07'
W siodle: <100 kkm

Re: spalanie

Postprzez maxr1 » Pt mar 21, 2014 3:32 pm

aferko napisał(a):Turos - nie 5.5s, tylko 5s do setki :tongue: U mnie 165-190 wolniej się zbiera, ale to zapewne już się rozchodzi o opory powietrza przy tej prędkości. W nakedzie przecież nie ma żadnej owiewki i powietrze bije prosto w tors, dodatkowo niewielka moc silnika powoduje to, że musisz dłużej się bujać do Vmax :cool:. Tak, tutaj Turos ma dużo racji - Trzeba odpuścić gaz przed zmianą biegu, w szczególności między 1, a 2 biegiem. Druga sprawa to polecam sprawdzić stan oleju i czy nie jest już czasem czarny jak asfalt - lejcie dobry olej :censored:. Później nie ma co się dziwić, że coś nie gra...


Hm z tymi obrotami na pierwszym i drugim biegu to bywa różnie :devil: olej mam prawie nowy zmieniany 2 tyg temu na motul 5100 :3 , następnym potworem jakiego chce posiadać to horneta rok 2005-2007 sądzę że ona powinna zaspokoić moje oczekiwania związane z mocą :)
maxr1
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr lut 12, 2014 10:08 pm
Imię: max
Motocykl: HONDA CBF 500
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości