Bujanie na boki przy dużej prędkości

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez Polbaj » N cze 09, 2013 8:48 pm

Wow Panowie, nie straszcie :eek: Mój zestaw to kiler owadów ( Duża szyba + duży Darkojak) i mam to ustawione prawie równolegle do szyby a więc powinno i u mnie bujać. Tylko że ja nie jechałem jeszcze 180km/h motonogiem :P


Trampek możesz mieć rację :dusgust:
Mój rumak http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=26&t=2867


Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy.
Sokrates
Avatar użytkownika
Polbaj
Miłośnik
 
Posty: 782
Dołączył(a): N maja 20, 2012 12:22 pm
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 45
Imię: Paweł
Motocykl: Honda CBF600 SA `04
W siodle: <100 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez sikor » N cze 16, 2013 12:50 pm

Cholerka, jesli to prawda (a wyglada, ze tak) to trzeba by to roztrabic na prawo i lewo. Mnostwo ludzi jezdzi z deflektorami! :scared:
sikor
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): So mar 23, 2013 7:24 am
Imię: sikor
Motocykl: honda NC 700 S
W siodle: <100 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez Piotrek » N cze 16, 2013 5:24 pm

mik72 napisał(a):4. Winowajcą jest deflektor darkojaka ustawiony w pozycji równoległej do szyby Givi 303 ST. Zapomniałem, że zmieniłem ustawienie ze zdecydowanie bardziej pionowego w poziome, równoległe do szyby. Po powrocie do pozycji w której jeździłem od dawna problem ustąpił całkowicie. ( Występuje co prawda delikatne szarpanie strugą powietrza na boki, ale tak było od zawsze ).

Reasumując akcesoryjna szyba z deflektorem stanowi dużą powierzchnię dla zawirowań powietrza, pozycja ustawienia deflektora w cbf ma znaczenie przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych i mijaniu się z dużym gabarytem ( ciężarówka z przyczepą ).

Uff, a myślałem, że to coś z moto się dzieje złego, pozostaje przeprosić się z oponami PR3, bo tu głównie upatrywałem winowajcę.

sorry, ale nie do konca zrozumialem. To jak miales ustawione, ze bujalo? Bo napisales chyba wykluczajace sie okreslenia - albo poziome, albo rownolegle do szyby. No bo jak rownolegle do szyby to chyba PIONOWO?

czyli było tak ?

I
I



czy tak ?

---
I
Piotrek
Fanatyk
 
Posty: 3327
Dołączył(a): Cz cze 16, 2011 7:35 pm
Wiek: 54
Motocykl: HD Fat Boy, gaznik,

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez mik72 » N cze 16, 2013 5:43 pm

Piotrek napisał(a):
mik72 napisał(a):4. Winowajcą jest deflektor darkojaka ustawiony w pozycji równoległej do szyby Givi 303 ST. Zapomniałem, że zmieniłem ustawienie ze zdecydowanie bardziej pionowego w poziome, równoległe do szyby. Po powrocie do pozycji w której jeździłem od dawna problem ustąpił całkowicie. ( Występuje co prawda delikatne szarpanie strugą powietrza na boki, ale tak było od zawsze ).

Reasumując akcesoryjna szyba z deflektorem stanowi dużą powierzchnię dla zawirowań powietrza, pozycja ustawienia deflektora w cbf ma znaczenie przy prędkościach zbliżonych do maksymalnych i mijaniu się z dużym gabarytem ( ciężarówka z przyczepą ).

Uff, a myślałem, że to coś z moto się dzieje złego, pozostaje przeprosić się z oponami PR3, bo tu głównie upatrywałem winowajcę.

sorry, ale nie do konca zrozumialem. To jak miales ustawione, ze bujalo? Bo napisales chyba wykluczajace sie okreslenia - albo poziome, albo rownolegle do szyby. No bo jak rownolegle do szyby to chyba PIONOWO?

czyli było tak ?

I
I



czy tak ?

---
I


Nie Piotrek, równolegle, to równolegle, czyli deflektor ustawiony jest w pozycji maksymalnego wychylenia poziomego, pionowo zaś to przeciwległy zakres regulacji, czyli deflektor w porównaniu do pozycji szyby ma pozycję pionową.

/
/
tak jest równolegle,

I
/
a tak pionowo.

Jeśli nie dość szczegółowo to opisałem to mogę zrobić zdjęcia abyś zobaczył zakres regulacji pozycji deflektora zamontowanego na szybie.
CBF 600 black tourist
Avatar użytkownika
mik72
Znawca
 
Posty: 227
Dołączył(a): N paź 09, 2011 4:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 51
Motocykl: CBF600 black tourist
W siodle: 100-200 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez Piotrek » N cze 16, 2013 7:37 pm

Wyjdzie na to, ze jestem upierdliwy, ale dla mnie pion jest od góry do dołu (drzewo pionowe jest), a poziom jest z boku na bok (jak pólka na scianie).


Daj lepiej te zdjecia, bo nie kapuje, tepak ze mnie,

interesuje mnie to, bo mam wielki zagiel ikarusa a do tego najwiekszy deflektor od darkojaka i nie mialem takiego bujania nigdy, nawet na zamykaniu szafy.
Ja mam tak:


/
/
tak jest równolegle,


Jak mialem deflektor bardziej pionowo to strasznie rzucalo szyba, cala drzala.
Piotrek
Fanatyk
 
Posty: 3327
Dołączył(a): Cz cze 16, 2011 7:35 pm
Wiek: 54
Motocykl: HD Fat Boy, gaznik,

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez mik72 » N cze 16, 2013 9:53 pm

Piotrek napisał(a):Wyjdzie na to, ze jestem upierdliwy, ale dla mnie pion jest od góry do dołu (drzewo pionowe jest), a poziom jest z boku na bok (jak pólka na scianie).


Daj lepiej te zdjecia, bo nie kapuje, tepak ze mnie,

interesuje mnie to, bo mam wielki zagiel ikarusa a do tego najwiekszy deflektor od darkojaka i nie mialem takiego bujania nigdy, nawet na zamykaniu szafy.
Ja mam tak:


/
/
tak jest równolegle,


Jak mialem deflektor bardziej pionowo to strasznie rzucalo szyba, cala drzala.


Piotrek - proszę czytaj ze zrozumieniem:
Piotrek napisał(a):
mik72 napisał(a):4. Winowajcą jest deflektor darkojaka ustawiony w pozycji równoległej do szyby Givi 303 ST. Zapomniałem, że zmieniłem ustawienie ze zdecydowanie bardziej pionowego w poziome, równoległe do szyby.



Myślę, że z racji, iż masz N-kę, Twoja szyba ma inny kształt i kąt nachylenia od wersji S.
Dlatego nie jest miarodajne porównanie Twojej szyby z deflektorem do mojej. Pewnie też wrażenia spowodowane podmuchami wiatru i co za tym idzie stabilności motocykla gołego i obudowanego są inne.
Doświadczenie empiryczne wyraźnie wykazało, że kąt nachylenia deflektora ma kluczowe znaczenie.
Kolega na CBF 1000 z taką samą szybą ST 303 z największym darkojakiem ( 17 cm ) powyżej 180 km/h bał się jechać, gdyż jego cbf zaczęła niebezpiecznie wężykować. Zmiana położenia deflektora na najbardziej pionowy co prawda poprawiła stabilność motocykla, ale dopiero jego zdjęcie i schowanie na dnie kufra pozwoliło w pełni korzystać z maksymalnych prędkości bez popuszczania w gacie.
CBF 600 black tourist
Avatar użytkownika
mik72
Znawca
 
Posty: 227
Dołączył(a): N paź 09, 2011 4:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 51
Motocykl: CBF600 black tourist
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 93 gości