Bujanie na boki przy dużej prędkości

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez trampek » Śr cze 05, 2013 9:33 am

Czyli wychodziłoby, że MPR3 to jednak produkt, którego należy unikać :question: :msn-wink:
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez kura » Śr cze 05, 2013 11:11 am

trampek napisał(a):Czyli wychodziłoby, że MPR3 to jednak produkt, którego należy unikać :question: :msn-wink:

No nie straszcie mnie k....a! Właśnie wczoraj takie nówki założyłem :dog: Na razie je podocieram i na weekend spróbuję pokulać się powyżej 130 km/h autostrada. Zobaczymy co będzie!
Kura // Northeim/Głogów/Żary
Avatar użytkownika
kura
Znawca
 
Posty: 456
Dołączył(a): Pn paź 22, 2012 7:31 pm
Lokalizacja: 37154, Northeim, Niemcy
Wiek: 47
Imię: Krzychu
Motocykl: Honda CBF600S '04
W siodle: <100 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez mik72 » Śr cze 05, 2013 1:47 pm

goramo napisał(a):Kolega Piwko też opisywał takie zachowanie swojej CBF600NA po założeniu nowych PR3.
Moto powyżej 170km/h zaczynało się gibać na boki jakby miało się wypierdzielić.
I to nawet bez kufrów. :wink:


Dokładnie takie samo miałem wrażenie. Jedyną zmianą byłą zmiana opon, czyli to one są odpowiedzialne za to szalenie niebezpieczne zjawisko. Niestety francuzi tylko takie mieli na stanie w tym rozmiarze. A chciałem kupić po powrocie do domu Pirelli Diablo -połowa ceny PR3, niestety nie udało się. Szkoda.

Dzięki za potwierdzenie przyczyny.

Pozdrawiam
CBF 600 black tourist
Avatar użytkownika
mik72
Znawca
 
Posty: 227
Dołączył(a): N paź 09, 2011 4:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 51
Motocykl: CBF600 black tourist
W siodle: 100-200 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez kura » Śr cze 05, 2013 2:14 pm

mik72 napisał(a):
goramo napisał(a):Kolega Piwko też opisywał takie zachowanie swojej CBF600NA po założeniu nowych PR3.
Moto powyżej 170km/h zaczynało się gibać na boki jakby miało się wypierdzielić.
I to nawet bez kufrów. :wink:


Dokładnie takie samo miałem wrażenie. Jedyną zmianą byłą zmiana opon, czyli to one są odpowiedzialne za to szalenie niebezpieczne zjawisko. Niestety francuzi tylko takie mieli na stanie w tym rozmiarze. A chciałem kupić po powrocie do domu Pirelli Diablo -połowa ceny PR3, niestety nie udało się. Szkoda.

Dzięki za potwierdzenie przyczyny.

Pozdrawiam

A może ma to coś wspólnego z indeksem prędkości i nośności opony???
Napisałeś że jechałeś ponad 180 km/h z dość dużym obciążeniem i że we Francji założyli Ci co mieli.
Sprawdzałeś jaki masz indeks prędkości i indeks nośności?
Myślę, że Michelin nie pozwoliłby sobie na takie zaniedbanie i wypuszczenie na rynek opon, które powodują takie zachowanie motocykla. Ja szczerze mówiąc nie wiem jakie mam te indeksy, ale dziś wieczorkiem z pewnością to sprawdzę.
Kura // Northeim/Głogów/Żary
Avatar użytkownika
kura
Znawca
 
Posty: 456
Dołączył(a): Pn paź 22, 2012 7:31 pm
Lokalizacja: 37154, Northeim, Niemcy
Wiek: 47
Imię: Krzychu
Motocykl: Honda CBF600S '04
W siodle: <100 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez goramo » Śr cze 05, 2013 5:27 pm

Z tymi PR3 jest tak, że mają tylu samo zwolenników co przeciwników.
Jedni kupili i sobie chwalą, inni kupili i narzekają na takie właśnie cyrki z zachowaniem motocykla.
Były też w necie opisane przypadki rozwarstwiania się opony...


Ja nie jeździłem na PR3 więc nie mogę ich ani polecić, ani odradzić ich zakupu, a zwłaszcza trudno mi się wypowiadać co do ich właściwości trakcyjnych.

Jednak jak dla mnie już sama potencjalna możliwość trafienia dupowatej partii i późniejszego wystąpienia wyżej opisanych objawów jest wystarczającym powodem żeby ich nie kupować. Jakoś nie przepadam za graniem w ruletkę, zwłaszcza rosyjską.... :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez redzian » Cz cze 06, 2013 11:51 am

Jedyne co mi sie jeszcze nasuwa po przeczytaniu Waszych postow to zle wywarzone kola... Moze warto byloby to sprawdzic, ale osobiscie tez powyzej 180km/h z kufrem centralnym moj motocykl zaczal sie bujac, przy 210km/h bylo to tak intensywne, ze wiecej do tych predkosci nie rozpedzam sie z zalozonym kuferm. Max do 160km/h i wystarczy :)
Avatar użytkownika
redzian
Miłośnik
 
Posty: 506
Dołączył(a): N kwi 22, 2012 9:23 pm
Lokalizacja: Nürnberg / Bielsko-Biała
Wiek: 37
Imię: Michał
Motocykl: CBF 600SA '06
W siodle: <100 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez raphi » Cz cze 06, 2013 12:12 pm

Mam takie same kufry i u mnie też buja, ale może to moje bujanie jest inne? Nie widać tego z zewnątrz no i można tak sobie jechać bezstresowo.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez zbyhu » Cz cze 06, 2013 12:41 pm

Znam to bujanie, antrakt do shimy ;). Miałem tak w CB 750 przy dużych prędkościach czasem. Ojciec ma tak w XJR stale powyżej 150km/h.

Ale... To na pewno nie jest tak, że ten typ tak ma. Swoją CBFką z trzema kuframi leciałem 220km/h i była siła spokoju, jak po szynach. Ogólnie nigdy takiego bujania u siebie nie zarejestrowałem.

Na moje to trzy rzeczy na tapetę:
- ciśnienie w oponach (w TDM 850 tak mi się stało, jak złapałem panę z tyłu i ciśnienie spadło)
- łożysko główki ramy (jak wyruchane to powoduje niestabilność jazdy, prędkość i skłonności opon mogą to pogłębiać)
- same opony

Aha, w takiej sytuacji hamujemy TYLKO tyłem - silnikiem albo nożnym heblem. Hamowanie przodem może pogorszyć sytuację.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez goramo » Cz cze 06, 2013 8:31 pm

Z kufrem centralnym zdarzyło mi się raz pojechać 230. Nadmiernego bujania nie odnotowałem.

Dodam, że po przekroczeniu 220, przy zapiętym kufrze centralnym, eFka już nie miała zbyt wielkiej ochoty do dalszego przyspieszania...
Wcześniej tylko raz zdarzyło mi się pojechać 240 ale to zupełnie "na goło", czyli bez żadnych kufrów. I wtedy miałem wrażenie, że te 240 osiągnęła w miarę ochoczo.... :rolleyes:

Z zestawem trzech kufrów jak na zdjęciach (czyli boczne V35) + pasażerka na pokładzie zdarzyło się pojechać około 185 - bujania nie było.


Natomiast zdarzyło mi się doświadczyć bujania przy prędkościach ~160~170km/h raz na autostradzie - były boczne podmuchy wiatru i nie jechało się komfortowo.... :dusgust:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Bujanie na boki przy dużej prędkości

Postprzez mik72 » Cz cze 06, 2013 9:31 pm

goramo napisał(a):Z kufrem centralnym zdarzyło mi się raz pojechać 230. Nadmiernego bujania nie odnotowałem.

Dodam, że po przekroczeniu 220, przy zapiętym kufrze centralnym, eFka już nie miała zbyt wielkiej ochoty do dalszego przyspieszania...
Wcześniej tylko raz zdarzyło mi się pojechać 240 ale to zupełnie "na goło", czyli bez żadnych kufrów. I wtedy miałem wrażenie, że te 240 osiągnęła w miarę ochoczo.... :rolleyes:

Z zestawem trzech kufrów jak na zdjęciach (czyli boczne V35) + pasażerka na pokładzie zdarzyło się pojechać około 185 - bujania nie było.


Natomiast zdarzyło mi się doświadczyć bujania przy prędkościach ~160~170km/h raz na autostradzie - były boczne podmuchy wiatru i nie jechało się komfortowo.... :dusgust:


Goramo,
wyobraź sobie jedziesz 200 km/h prosta droga, bezwietrznie, mijasz tiry, a nagle motocykl odchyla Ci się od pionu o ok. 20% raz w lewo, po sekundzie w prawo, i tak na przemian, lewo, prawo, ja miałem pełne gacie ze strachu, ustało po zwolnieniu do ok. 160km/h.
Jestem już pewien, że to nie z powodu kufrów, wielokrotnie jeździłem z kuframi, nic nigdy takiego nie miało miejsca. Albo opony, albo zbyhu zasugerował główka ramy. Będę drążył temat.

Pozdr.
CBF 600 black tourist
Avatar użytkownika
mik72
Znawca
 
Posty: 227
Dołączył(a): N paź 09, 2011 4:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 51
Motocykl: CBF600 black tourist
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości