Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: NC 750X ???

Cz lip 03, 2014 6:27 pm

Przejechałem się tym cudem.
Z automatem i z ABSem. I po zakrętach i po ekspresówce i w miejskim ruchu.
To, co piszę poniżej, to opinia skażona ujeżdżaniem CBF 600 bez ABSu. Więc nie bijcie.

Jeździłem godzinę z groszami.

Dźwięk, który wydobywa się z tłumika - to wirtuozeria. Trafia w 100% w mój gust. Bulgocze. Nie chcę nawet myśleć, jak to rewelacyjnie gada z jakimś akcesoryjnym tłumikiem (którego IMO nie potrzebuje).

ABS - absolutne cudo. Kolejny mój motocykl będzie miał ABS. Szatan.

Automat - jest świetny. Bez dwóch zdań. Technologia z kosmosu. Dziecko qrvy i szatana. Świetny. Sprawia wrażenie, jakby myślał. Ale nie chcę go w swoim motocyklu, bo jak na razie lubię klikanie ręką i nogą itd, itp.

Tryb D, jak dla mnie - bezpłciowy. Jestem w stanie uwierzyć, że w trybie D można zejść ze spalaniem do 2,7 na setkę. Jest nudny jak wykład z prawa międzynarodowego, jaki serwowano mi na SGH kilka lat temu. Nie. Ja pierdolę... jest jeszcze bardziej nudny niż ten wykład...

Tryb S - o tak. To jest tryb, który działa idealnie. Bez dwóch zdań. Dodatkowo mamy w każdym autotrybie możliwość ingerencji łopatkami (jak przerzutki w rowerze) w redukcję, lub wrzucenie wyższego biegu. Przed wyprzedzaniem, jeśli chcemy mieć od razu ogień, zrzucamy w trybie S bieg w dół i jazda. W trybie S moto zmienia biegi tak, żeby maksymalnie wykorzystać moment obrotowy. I robi to w 99% rewelacyjnie. Jeśli dodamy do tego naszą własną ingerencję i zrzucimy jeden bieg w dół (moto też to zrobi, ale dopiero, gdy odkręcimy manetkę - straci więc troszkę czasu na to) jest 100% git.

Tryb w pełni manualny - przerzucanie łopatkami biegów. Nie lubię. Ale być może tylko dlatego, że jeździłem na tyle krótko, że nie wyczułem końca skali obrotów (nie słychać w kasku silnika).

Nie można przegazowywać na światłach w trybie S i D, bo moto ruszy :naughty:
Trzeba zrzucić na N (jest przycisk wymuszający N). Ale potem trzeba wrócić do jednego z trybów automatycznych, lub do manualnego.

Lekkość - motocykl jest cięższy od CBFy 600 N, ale W OGÓLE SIĘ TEGO NIE CZUJE. Ma nisko położony środek ciężkości. Zachowuje się troszkę jak wańka-wstańka. To ma swoje zalety, ale i wady.
Zalety - manewrowanie przy małych prędkościach i na postoju - to moto NIE WAŻY.
Wady? Trudniej kładzie się w zakręt (trudniej dla mnie - po bezpośredniej przesiadce z CBFy, którą przejechałem tę samą trasę, żeby mieć punkty odniesienia). Po krótkim ujeżdżaniu przyzwyczajasz się do tego i nie ma problemu. Ale zauważyłem, więc piszę.

Wygoda (dupa-->ręce---->plecy--->kolana) - miodzio. Bardzo wygodny. Piszę tu o usytuowaniu tych punktów względem siebie (mam 179 cm wzrostu). Nie wiem, jak z dłuższym ujeżdżaniem, bo jeździłem tylko godzinę.
Siedzenie powleczone czymś chropowatym - nie jeździ się tyłkiem po poszyciu.

Osłona przed wiatrem - jak dla mnie super. Ale ja jeżdżę na nakedzie, więc pewnie wszystko będzie dla mnie super. 140-150 bez jakiegokolwiek problemu i konieczności schylania się. Na nakedzie zdarza mi się jechać 130-140 i robię to w pełnym wyprostowaniu przy sprzyjających warunkach. Oczywiście na nakedzie szarpie mną nieco. Na NCku nie szarpało. Powietrze trafia dokładnie pod kask. Nie jest dużo głośniej niż na nakedzie, a jest bardziej stabilnie.

V max - nie sprawdzałem. Nie po to wziąłem to moto. Ale pojechałem raz około 160 (oczywiście na niemieckiej autostradzie) i nie było to jakimkolwiek problemem dla tego motonga.

Kilkakrotnie pobawiłem się w sytuację: szybka redukcja i ogień (tryb S) - żeby sprawdzić jak NCek przyspiesza.

A potem odstawiłem do salonu, wsiadłem na CBFkę i przejechałem tę samą trasę.
Miałem wrażenie, jakbym wsiadł na pocisk. Odczucie przyspieszeń jest nieporównywalne (na korzyść CBFy). Nie znam cyferek. Piszę o odczuciu. Moim własnym.

NC to fantastyczny motocykl. Automat jest przeinteresujący. Niskoobrotowość i wysoki moment także niczego sobie. Wygoda super. Mógłbym dojechać nim na koniec świata. Jednak ja osobiście, ze względu na wrażenia, jakie daje mi moja CBFka (mam na myśli przyspieszenie i związaną z nim możliwość bezpiecznego wyprzedzania) nie zamieniłbym jej na tym etapie życia na NC 750X.

PS. jutro przejadę się nowym DLem. Urlop mam. :clap:
Ostatnio edytowano Cz lip 03, 2014 8:20 pm przez fragles, łącznie edytowano 1 raz

Re: NC 750X ???

Cz lip 03, 2014 7:28 pm

Bardzo dobra recka, wiarygodna, przemawia treścią lepiej niż ta z czasopism :thumbsup:
...co prawda ja zbieram na NC750S, brat podobny choć twardszy i niższy... jak dla mojego wzrostu 170cm idealny.
Na X palcami stup szukać bym musiał podłoża wiec odpada :naughty:

Re: NC 750X ???

Pt lip 04, 2014 11:26 am

fragles napisał(a):Przejechałem się tym cudem.
[ciach]
PS. jutro przejadę się nowym DLem. Urlop mam. :clap:


Po przesiadce z CBF600N na NC700X miałam niemal identyczne odczucia (u mnie wzrost 170cm) . :thumbup:

VMax w moim NC700X udało mi się osiągnąć kilka dni temu - licznikowe 189 km/h - GPS pokazywał 10 km/h mniej. CBF-ą udało mi się rozpędzić do licznikowych 202 km/h, ale leżałam na baku i myślałam, że na kolejnej spoinie poprzecznej na drodze wylecę z siodła.

W enceku przy wysokiej szybiej turystycznej rzuca mną od 140 wzwyż, ale muszę sprawdzić, czy to nie wina kufra centralnego.

Brzmienie to kwestia gustu, po zeszłorocznym szlifie wstawiłam sobie Leosia i po wyjęciu dB killera zauważyłam, że auta częściej robią mi miejsce w korkach - bez przegazówek. :thumbsup:

Bez automatu nie wyobrażam sobie życia - zwłaszcza w ruchu miejskim.
W trasie bywa nudno - chyba, że idziemy na rekord niskiego spalania. :tongue:

Z automatem trzeba uważać w zakrętach i na rondach - zarówno tryb D jak i S lubią w nie zawsze odpowiednim momencie wrzucić wyższy bieg. Tak się załatwiłam na pierwszych okrążeniach na Fun&Safety, później jeździłam już tylko na manualu - to samo na Gymkhanie. Na Gymkhanie dodatkowo boli brak możliwości sterowania sprzęgłem. :scared:

Bardzo jestem ciekawa porównania NC700X z NC750X :)

Re: NC 750X ???

N gru 20, 2015 10:51 am

W kontekście wątku mam pytanie: czy NC700 z 2014 r. występowała w wersji z licznikiem średniego i chwilowego spalania oraz już bez systemu C-ABS?

Pytam, bo znalazłem ogłoszenia, w których zaznaczone było, że to 700 model 2014 r., w których wprowadzono funkcje jak w NC750.

Re: NC 750X ???

Pn gru 21, 2015 4:41 am

Mój to automat co prawda rocznik 2013 ale ma uż nowszą kanape, licznik średniego spalania i czarne malowanie silnika.

Re: NC 750X ???

Pn gru 21, 2015 8:27 am

mski napisał(a):Mój to automat co prawda rocznik 2013 ale ma już nowszą kanapę, licznik średniego spalania i czarne malowanie silnika.


Czyli wygląda na to, że już pod koniec 2013 r. wprowadzano zmiany do NC 700 na wzór NC 750. Ale jak jest z C-ABS? Czy w Twoim modelu jest kombinowany układ hamulcowy, czy jak w NC750 - w pełni niezależny tył od przodu?

Z tego, co czytałem, to zmiany na 2014 r. oprócz kilku poprawek wizualnych, funkcjonalnych (np. szerszy pasek obrotomierza, komputer spalania, wyświetlacz biegów zarówno dla automatu, jak i manuala), obejmowały m.in. modyfikację oprogramowania sterującego skrzynią DCT. Czy serię 700 objęły wszystkie te zmiany?

Re: NC 750X ???

Pn gru 21, 2015 10:08 pm

Jest zwykły ABS, co do zmian w specyfikacji pracy DCT nie docztałem takiej informacji i nie mam z czym porównać. Pozostałe bajery w liczniku pokrywają się z tymi, które wymieniasz.

Re: NC 750X ???

Wt gru 22, 2015 4:03 pm

mski napisał(a):Jest zwykły ABS, co do zmian w specyfikacji pracy DCT nie docztałem takiej informacji i nie mam z czym porównać. Pozostałe bajery w liczniku pokrywają się z tymi, które wymieniasz.


Szkoda, że nie pozostawili C-ABS nawet w 700-tce. Ale czasem coś za coś. :(

Re: NC 750X ???

Pn lut 01, 2016 8:02 pm

jednak ABS czasami się przydaje

jest encek i po enceku .....


https://www.youtube.com/watch?v=7ylNs16rO2A

Re: NC 750X ???

Cz mar 10, 2016 9:53 pm

Dzis siedzialem na NC750X 2015 oraz 2016 w Honda Plaza. Wersja 2016 - o czym nigdzie nie czytalem i ku mojemu zaskoczeniu - sprawia wrazenie dawania lepszej ochrony przed wiatrem na wysokosci kolan - plastiki sa inne.

Czy ktos z Was uzywa defletkorow nog, badz deflektorow stop do 700\750X ?
Odpowiedz