NC 750X ???

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: NC 750X ???

Postprzez Radarman » Cz mar 10, 2016 10:53 pm

W sobotę mój NCek ma przegląd 2 letni, a ja w tym czasie potestuję sobie model 2016. Podobno niebieski i podobno z DCT.
Proponuję zerkać tutaj, to coś się tam z tej jazdy pojawi... :msn-wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: NC 750X ???

Postprzez Filip » Pt mar 11, 2016 7:13 am

Jerry_R napisał(a):Dzis siedzialem na NC750X 2015 oraz 2016 w Honda Plaza. Wersja 2016 - o czym nigdzie nie czytalem i ku mojemu zaskoczeniu - sprawia wrazenie dawania lepszej ochrony przed wiatrem na wysokosci kolan - plastiki sa inne.

Czy ktos z Was uzywa defletkorow nog, badz deflektorow stop do 700\750X ?


Ja mam zamontowane w NC 700X jedno i drugie. Ciężko mi jednak stwierdzić jaka jest różnica, bo moto już z tym wyposażeniem kupiłem.
Avatar użytkownika
Filip
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt maja 08, 2015 6:52 am
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 41
Imię: Maciek
Motocykl: Honda NC 750X DCT
W siodle: <100 kkm

Re: NC 750X ???

Postprzez Jerry_R » Pt mar 11, 2016 7:35 am

Radarman napisał(a):potestuję sobie model 2016. Podobno niebieski i podobno z DCT.

Jesli mozesz - daj znac jak wyglada tryb S1 - czy rzeczywiscie jest pomiedzy starym D, a S?
Mialem Integre, w korkach wkurzal mnie zarowno D, jak i S, brakowalo mi wlasnie czegos posrodku.
Ponoc jeszcze cos ze sprzeglem zmienili, co sprawdza sie przy wolnych predkosciach, czyli zapewne w korku.

Innymi slowy - przekaz swoje odczucia z:
- jazdy wolnej, miedzypas, czeste przyspieszenia i zwolnienienia
- jak ochrona przed zlymi warunkami pogodowymi - szczegolnie wiatrem
wzgledem starszego modelu.

Filip napisał(a):Ja mam zamontowane w NC 700X jedno i drugie. Ciężko mi jednak stwierdzić jaka jest różnica, bo moto już z tym wyposażeniem kupiłem.

Rozumiem, ze nie jechales zwyklym jakiegos kolegi, szkoda :(

A jak jedziesz w chlodny dzien (ok. 8-10 st.), w lekkich spodniach (nic wiatroszczelnego), predk. 20-80 kmh - to mocno Ci wieje chlodne powietrze po: a) kolanach, b) kostkach ?

Pytam sie dlatego, ze wciaz zastanawiam sie, czy wybrac nowa Integre, czy NC750X. Jestem przyzwyczajony do ochrony Integry, choc ostatnie tygodnie jej uzywania - zawsze jezdzilem ze stopami na tylnim koncu podnozkow ze wzgledu na lepsze prowadzenie. Do tego schowek zamiast baku - rewelacja.
90% dojezdzam w korkach miejskich, plus krotkie wypady weekendowe.

Wszelkie rady mile widziane, dzieki z gory ;)
Jerry_R
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz mar 10, 2016 9:23 pm
Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiek: 48
Imię: Jerry
Motocykl: -

Re: NC 750X ???

Postprzez Filip » Pt mar 11, 2016 7:39 am

Jerry_R napisał(a):
Radarman napisał(a):potestuję sobie model 2016. Podobno niebieski i podobno z DCT.

Jesli mozesz - daj znac jak wyglada tryb S1 - czy rzeczywiscie jest pomiedzy starym D, a S?
Mialem Integre, w korkach wkurzal mnie zarowno D, jak i S, brakowalo mi wlasnie czegos posrodku.
Ponoc jeszcze cos ze sprzeglem zmienili, co sprawdza sie przy wolnych predkosciach, czyli zapewne w korku.

Innymi slowy - przekaz swoje odczucia z:
- jazdy wolnej, miedzypas, czeste przyspieszenia i zwolnienienia
- jak ochrona przed zlymi warunkami pogodowymi - szczegolnie wiatrem
wzgledem starszego modelu.

Filip napisał(a):Ja mam zamontowane w NC 700X jedno i drugie. Ciężko mi jednak stwierdzić jaka jest różnica, bo moto już z tym wyposażeniem kupiłem.

Rozumiem, ze nie jechales zwyklym jakiegos kolegi, szkoda :(

A jak jedziesz w chlodny dzien (ok. 8-10 st.), w lekkich spodniach (nic wiatroszczelnego), predk. 20-80 kmh - to mocno Ci wieje chlodne powietrze po: a) kolanach, b) kostkach ?

Pytam sie dlatego, ze wciaz zastanawiam sie, czy wybrac nowa Integre, czy NC750X. Jestem przyzwyczajony do ochrony Integry, choc ostatnie tygodnie jej uzywania - zawsze jezdzilem ze stopami na tylnim koncu podnozkow ze wzgledu na lepsze prowadzenie. Do tego schowek zamiast baku - rewelacja.
90% dojezdzam w korkach miejskich, plus krotkie wypady weekendowe.

Wszelkie rady mile widziane, dzieki z gory ;)


Raczej jeżdże full ubrany, wydaje mi się jednak, że te deflektory rzeczywiście fajnie chronią stopy i kolana przed wiatrem.
Avatar użytkownika
Filip
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt maja 08, 2015 6:52 am
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 41
Imię: Maciek
Motocykl: Honda NC 750X DCT
W siodle: <100 kkm

Re: NC 750X ???

Postprzez Jerry_R » Pt mar 11, 2016 7:44 am

Aaa, moze powinienem dodac - poniewaz dojezdzam w rozne miejsca w miescie, musze jako tako wygladac cywilnie, stad pytania o ochrone.
Jako tako cywilne ciuchy produkuje m.in. Spidi, Revit, Tucano Urbano, u nich staram sie cos wybierac. Ale zawsze wtedy jest to jakis kompromis.

W przypadku maxiskutera, czy Integry - moglem uzywac moto-koca. W razie przesiadki na NC750X planuje raczej tzw. "overpants'y".

W weekend moge sie ubrac w pelni w stroj moto.
Jerry_R
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz mar 10, 2016 9:23 pm
Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiek: 48
Imię: Jerry
Motocykl: -

Re: NC 750X ???

Postprzez Glub » Pt mar 11, 2016 1:43 pm

Te deflektory daja rade. Aktualnie nie mam lewego deflektora stopy bo sie odkleił, to podwiewia mi w nogawkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC 750X ???

Postprzez Radarman » N mar 13, 2016 9:07 pm

Jerry_R napisał(a):
Radarman napisał(a):potestuję sobie model 2016. Podobno niebieski i podobno z DCT.

Jesli mozesz - daj znac jak wyglada tryb S1 - czy rzeczywiscie jest pomiedzy starym D, a S?
Mialem Integre, w korkach wkurzal mnie zarowno D, jak i S, brakowalo mi wlasnie czegos posrodku.
Ponoc jeszcze cos ze sprzeglem zmienili, co sprawdza sie przy wolnych predkosciach, czyli zapewne w korku.

Innymi slowy - przekaz swoje odczucia z:
- jazdy wolnej, miedzypas, czeste przyspieszenia i zwolnienienia
- jak ochrona przed zlymi warunkami pogodowymi - szczegolnie wiatrem
wzgledem starszego modelu.



Mówisz i masz. :cool:
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: NC 750X ???

Postprzez Jerry_R » Pn maja 23, 2016 8:56 pm

Jak wygląda jazda w korkach w upale, mocno grzeje od silnika?
W Integrze nie było to większym problemem, co najwyżej na wysokości kostek.
Jerry_R
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz mar 10, 2016 9:23 pm
Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiek: 48
Imię: Jerry
Motocykl: -

Re: NC 750X ???

Postprzez Spider » Wt maja 24, 2016 6:45 am

Ja nie narzekam, nie czuję że by silnik grzał jakoś szczególnie. Mało paliwa bierze to i mało się grzeje.
Pozdrawiam
Spider
--------------------
Wozi mnie biała Honda NC750X DCT
Avatar użytkownika
Spider
Użytkownik
 
Posty: 44
Dołączył(a): Cz lip 09, 2015 10:23 am
Imię: Grzegorz
Motocykl: NC750X DCT
W siodle: <100 kkm

Re: NC 750X ???

Postprzez Kaplan » So kwi 15, 2017 1:07 pm

Miałem okazję jeździć zarówno NC750 jak i 700 - oba ze skrzynią DCT. W 750-tce, która jest co prawda ok. 5 kg cięższa od swojej poprzedniczki, ale ma za to 5 kW (7KM) mocy więcej i 8 Nm wyższy moment obrotowy, reakcja na gaz wydawała się być nieco bardziej gwałtowna, zwłaszcza przy ruszaniu z miejsca. Lekkie odkręcenie manetki i motocykl zdawał się wręcz wyrywać do przodu (dealer uczulał na to przed jazdą testową), co było zresztą pozytywne na starcie i przy wyprzedzaniu, ale troszkę kłopotliwe przy wolnych manewrach w korku między samochodami, kiedy trzeba uważać, żeby przypadkiem nie zahaczyć o lusterka.
Może to tylko subiektywne odczucie, ale mam takie wrażenie, że 700-tka DCT z 48 KM jakby bardziej łagodnie reaguje na gaz i bardziej subtelnie prowadzi się ją w korkach. Coś jednak za coś - przy większych prędkościach i wyprzedzaniu 750-tka będzie miała nieznaczną przewagę. Ale jak zostanie zdławiona na A2, a są takie egzemplarze, to ze swoją większą masą będzie z kolei mniej dynamiczna od 700-tki.
Zresztą według producenta 750-ka ma średnie zużycie paliwa o 0,1 l niższe niż 700-tka - odpowiednio 3,5 litra i 3,6 litra.

Jakiś czas temu pojawiła się informacja o pracach nad NC z kompresorem w miejscu schowka na kask:

Obrazek

https://www.scigacz.pl/Honda,NC750,z,ko ... 25090.html

A ostatnio także rysunki patentowe:

http://motormania.com.pl/newsy/nowosci- ... patentowe/
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości