serwis 12000 km

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: serwis 12000 km

Postprzez raphi » Wt sie 20, 2013 12:27 pm

MrGlub napisał(a):To dziwne bo hondowskii olej tani nie jest. wychodzi coś 250 za 4 litry które wchodzą do NCka

A co to jest "Hondowski" olej? Honda produkuje oleje też?

;)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: serwis 12000 km

Postprzez Glub » Śr sie 21, 2013 10:14 am

Hondowski to ten olej ktory honda leje w fabryce i/lub dostarcza go do ASO. A kto go produkuje to już chyba tajemnica Hondy.

faktem jest że ASO za ten olej liczą sobie jak za zboże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: serwis 12000 km

Postprzez Monte Christo » Śr sie 21, 2013 10:17 am

We fabryce jest chyba lany mineralny, a w ASO full syntetyk jeśli chodzi o ścisłość, ale generalnie brand Hondy. Brand, nic poza tym :-D
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: serwis 12000 km

Postprzez zibi » Śr sie 21, 2013 11:34 am

W instrukcji w danych serwisowych jest napisane: Zalecany olej silnikowy "4-STROKE MOTORCYCLE OIL" firmy Honda klasy API SG lub wyższej, poza olejami oznaczonymi jako "Energy Conserving" (oszczędzające enerię), SAE 10W-30, JASO T 903 Standard MA
Jeśli wchodzisz między koty musisz mruczeć tak jak one!

Obrazek
Avatar użytkownika
zibi
Miłośnik
 
Posty: 784
Dołączył(a): N lip 07, 2013 6:04 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 51
Motocykl: NC750X, BMW R NINE T
W siodle: 100-200 kkm

Re: serwis 12000 km

Postprzez camilos55 » Śr sie 21, 2013 11:42 am

Monte Christo napisał(a):We fabryce jest chyba lany mineralny, a w ASO full syntetyk jeśli chodzi o ścisłość



tak masz racje w fabryce - mineralny ale w aso z tym full syntetyk to sie niezgodzę- nie we wszystkich moto.
ja mam zalany półsyntetyk - Motul 5100 - taki polecił mechanik przy przelotach 5-7tyś w sezonie.
więc olej dobierany jest pod kierownika maszyny heheh :thumbsup:
Romet 50, WSK 125, MZ 250, JAWA 350TS, Kawasaki KLR 650, BMW GS 650
Avatar użytkownika
camilos55
Użytkownik
 
Posty: 194
Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 8:20 am
Lokalizacja: warszawa-grochów
Motocykl: nc 700x

Re: serwis 12000 km

Postprzez Monte Christo » Śr sie 21, 2013 11:52 am

camilos55 napisał(a):
Monte Christo napisał(a):We fabryce jest chyba lany mineralny, a w ASO full syntetyk jeśli chodzi o ścisłość



tak masz racje w fabryce - mineralny ale w aso z tym full syntetyk to sie niezgodzę- nie we wszystkich moto.
ja mam zalany półsyntetyk - Motul 5100 - taki polecił mechanik przy przelotach 5-7tyś w sezonie.
więc olej dobierany jest pod kierownika maszyny heheh :thumbsup:


Taa, widzę na stronie producenta, że zalecają Motula 5100 do skuterów :thumbsup: :msn-wink:
Ja bym półsyntetyka nie zalał, ale to już moje skromne zdanie w tej kwestii. :smile:
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: serwis 12000 km

Postprzez camilos55 » Śr sie 21, 2013 12:56 pm

camilos55 napisał(a):Taa, widzę na stronie producenta, że zalecają Motula 5100 do skuterów


kazdy ma upatrzoną swoja markę jeden woli castrol-a drugi agip-a a jeszcze inny motul-a i ja jestem właśnie zwolennikiem motula, lałem go do poprzednich maszyn nawet do bmw gs 650 który pokazywał mocno ponad 80 tyś przelotu i było git.
wiec tj napisałem wcześniej olej w naszych maszynach zalezy od kierwnika każdy leje co uwaza za stosowne :thumbsup:
Romet 50, WSK 125, MZ 250, JAWA 350TS, Kawasaki KLR 650, BMW GS 650
Avatar użytkownika
camilos55
Użytkownik
 
Posty: 194
Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 8:20 am
Lokalizacja: warszawa-grochów
Motocykl: nc 700x

Re: serwis 12000 km

Postprzez trampek » Śr sie 21, 2013 2:05 pm

camilos55 napisał(a):ja mam zalany półsyntetyk - Motul 5100 - taki polecił mechanik przy przelotach 5-7tyś w sezonie.


Polecił bo akurat na nim najlepiej zarabia :naughty:
Brandowy olej Hondy za czas jakiś zniknie.
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: serwis 12000 km

Postprzez zbyhu » Śr sie 21, 2013 2:22 pm

trampek napisał(a):
camilos55 napisał(a):ja mam zalany półsyntetyk - Motul 5100 - taki polecił mechanik przy przelotach 5-7tyś w sezonie.


Polecił bo akurat na nim najlepiej zarabia :naughty:
Brandowy olej Hondy za czas jakiś zniknie.


Ja długo nie wierzyłem w oleje syntetyczne, bo jeździłem na półsyntetykach i "nic się nie działo".
Ale już kilka razy przekonałem się, że silnik na półsyntetyku olej potrafi palić, a na pełnym syntetyku przestaje.
Także jednak syntetyki lepsze są i basta. I już nie chcę więcej widzieć półsyntetyka w silniku :P.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Odp: serwis 12000 km

Postprzez trampek » Śr sie 21, 2013 3:07 pm

Zbyhu ale mnie nie trzeba przekonywac ;)
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości