No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez BobL » Wt paź 22, 2013 4:18 pm

No i kupiłem. CBF 600SA. Rocznik 2004, przebieg ok. 10 tys. (śmieszne, ale raczej pewny), dodatki- grzane manetki, smarowanie łańcucha, wysoka szyba, crashpady, firmowy kufer, immobilizer.

Historia jest dość nietypowa. Ogłoszenie jak z linku (w wątku na bazarze). Pojechałem, obejrzałem. Co mnie zdziwiło: napęd jak nowy, opony - Bridgestone BT57, rocznik 2003 (!!!) niezużyte. Książka serwisowa z UK prowadzona do 2010. Mankamenty - ułamana klamka hamulca - nie po wywrotce, tylko pechowym wyprowadzaniu z garażu, rdza na wahaczu, opony praktycznie do wymiany (przednia popękana), trochę rysek tu i ówdzie. Jestem już po oglądzie u mechanika, który stwierdził, że sztuka jest wyjątkowa jak na ten rocznik. Dlatego dziwię się, że można tyle zainwestować w moto i tak mało na nim jeździć.

Teraz wrażenia z jazdy. Może to zainteresować właścicieli, którzy są już przyzwyczajeni do swoich maszynek. Nigdy wcześniej nie jeździłem na CBF 600 (wiadomo jak to jest z jazdami próbnymi...), ale ponieważ tu byłem zdecydowany, przejechałem się, a już po zakupie machnąłem z 20 km i trochę winkli. Na plus: zdumiała mnie łatwość prowadzenia tego sprzętu. Przyzwyczajony byłem do VT500, która bez zdecydowanego przeciwskrętu skręca jak klocek. CBF 600 prowadzi się jak rower. Nawet manewry na małej prędkości są dziecinnie łatwe. Pozycja za kierownicą - jak dla mnie (170 cm) świetna (siodełko opuszczone na max przez poprz. właściciela). Biegi wchodzą niewiarygodnie lekko. Ochrona przed wiatrem - z moją szybą do ok. 90 mogę jechać z szybą podniesioną do góry. Jak dla mnie spoko.

Co mi się nie podoba. Może to pierdoła, ale boczna stopka jest tak wykonana, że trudno w nią trafić w motocyklowych butach. Wymaga przyzwyczajenia. Silnik - przyznam, że jestem trochę zawiedziony. Wprawdzie nie oczekiwałem cudów, zwłaszcza, że stareńka VT500 miała 50KM, ale spodziewałem się, że będzie trochę lepiej. Ogólnie da się uzyskać w miarę dobre osiągi, ale trzeba go strasznie wysoko kręcić. Nie jestem do tego przyzwyczajony, bo V2 startują praktycznie od wolnych obrotów i mają mocny dół.

Ze względu na te opony i na to, że nie znam sprzętu, bałem się za mocno pójść w zakrętach, ale już widzę, że prowadzi sę bardzo lekko i przewidywalnie.

Ogólnie - będzie dobrze...

Pozdrawiam wszystkich.

Aha - nie rozumiem wynalazku ze świecącą tylko jedną z dwóch lampek. Jak dla mnie - kretyństwem jest montować dwa reflektory, z których przez 90% czasu wykorzystujemy tylko jeden.
BobL
Użytkownik
 
Posty: 162
Dołączył(a): N paź 06, 2013 3:53 pm
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 56
Imię: Robert
Motocykl: Honda CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez raphi » Wt paź 22, 2013 7:02 pm

Litrowa CBF'a ma wszystkie zalety 600-tki + do tego dół i górę z takim zapasem, że wystarcza w każdej sytuacji. Będziesz miał na co zrobić za jakiś czas upgrade a na razie ciesz się tym co masz! 600 trzeba kręcić. Każdego małego rzędowca trzeba kręcić.
Jak ostatnio jechałem 600tką to wziąłem się za wyprzedzanie z 6-tki i... zonk. To nie jedzie :) Ale 2 w dół i już było lepiej :)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez MisiekK » Wt paź 22, 2013 8:06 pm

BobL napisał(a):ułamana klamka hamulca - nie po wywrotce, tylko pechowym wyprowadzaniu z garażu,

Potwierdzam, że to da się zrobić. Chyba w pierwszym tygodniu przyładowałem tak w kant bramy nieszczęśliwie, że też ułamałem. Ale się wtedy zwyzywałem...

A tak w ogóle to gratulacje. :clap: :msn-wink:
Avatar użytkownika
MisiekK
Fanatyk
 
Posty: 2400
Dołączył(a): N maja 06, 2012 1:55 pm
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 43
Imię: Michał
Motocykl: Honda CBF600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez tajland » Śr paź 23, 2013 11:05 am

raphi napisał(a):Litrowa CBF'a ma wszystkie zalety 600-tki + do tego dół i górę z takim zapasem, że wystarcza w każdej sytuacji. Będziesz miał na co zrobić za jakiś czas upgrade a na razie ciesz się tym co masz! 600 trzeba kręcić. Każdego małego rzędowca trzeba kręcić.
Jak ostatnio jechałem 600tką to wziąłem się za wyprzedzanie z 6-tki i... zonk. To nie jedzie :) Ale 2 w dół i już było lepiej :)

Raphi nie obgaduj mi sprzętu. Pamiętaj,że i tak jechałeś najszybszą i najmocniejszą 600 bo bordoszejset :msn-wink: .
A poważnie, to fakt,jak ja się przejechałem lytrem to mi się wierzyć nie chciało jak ciągnął na niskich obrotach.
I oczywiście gratuluje udanego zakupu.
tajland
 

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez yossarian » Śr paź 23, 2013 2:25 pm

BobL napisał(a):Aha - nie rozumiem wynalazku ze świecącą tylko jedną z dwóch lampek. Jak dla mnie - kretyństwem jest montować dwa reflektory, z których przez 90% czasu wykorzystujemy tylko jeden.


Z tego co pamiętam to prawo wymaga pojedynczej lampy dla świateł mijania dla motocykli. Chodzi o to żeby kierowca jadący z przeciwka z daleka wiedział że to motocykl.
yossarian
Użytkownik
 
Posty: 92
Dołączył(a): So cze 16, 2012 9:47 pm
Lokalizacja: Kończyce pod Krakowem
Wiek: 41
Imię: Jasiek
Motocykl: CBF600N
W siodle: <100 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez pat_pat » Śr paź 23, 2013 5:15 pm

Spokojnie ja już mam swoją 600 2,5 roku i nadal nie chce mi się jej zmieniać ;)
Zatyczki w uszy i jazda ;)
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez mik72 » Śr paź 23, 2013 5:17 pm

BobL napisał(a):
Z tego co pamiętam to prawo wymaga pojedynczej lampy dla świateł mijania dla motocykli. Chodzi o to żeby kierowca jadący z przeciwka z daleka wiedział że to motocykl.


Nieprawda, suzuki - choćby DL ma świetnie świecącą podwójną lampę z przodu. Jadąc w ulewnym deszczu widziałem kumpla na Dl-u w lusterku, drugiego na CBF nie było widać choć był tuż za mną.

Szkoda, że CBF ma tylko jeden świecący reflektor, z dwoma i lepiej wygląda, no i jest się bardziej widocznym.....
CBF 600 black tourist
Avatar użytkownika
mik72
Znawca
 
Posty: 227
Dołączył(a): N paź 09, 2011 4:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 51
Motocykl: CBF600 black tourist
W siodle: 100-200 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez goramo » Śr paź 23, 2013 5:49 pm

mik72 napisał(a):
BobL napisał(a):
Z tego co pamiętam to prawo wymaga pojedynczej lampy dla świateł mijania dla motocykli. Chodzi o to żeby kierowca jadący z przeciwka z daleka wiedział że to motocykl.


Nieprawda, suzuki - choćby DL ma świetnie świecącą podwójną lampę z przodu.



To, że DL ma dwie świecące lampy nie musi wcale oznaczać, że takiego przepisu nie ma. :rolleyes:

"Martwych" przepisów jest cała masa - np. w warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy osobowe jest napisane, że rura wydechowa w samochodzie ma być po lewej stronie, tymczasem chyba wszystkie "japończyki" mają rurę po prawej stronie... :wink:
W zasadzie nie powinny więc otrzymać homologacji na nasz rynek, a tak się przecież nie dzieje... :rolleyes:


Jak się człowiek wczyta w te opasłe tomiska paragrafów, to takich "smaczków" wyłapie znacznie więcej... :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez Turos » Cz paź 24, 2013 6:59 am

o kurde z ta rurą to dobre :D
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: No i kupiłem (pierwsze wrażenia)

Postprzez 4kowal » Cz gru 26, 2013 4:16 pm

yossarian napisał(a):
BobL napisał(a):Aha - nie rozumiem wynalazku ze świecącą tylko jedną z dwóch lampek. Jak dla mnie - kretyństwem jest montować dwa reflektory, z których przez 90% czasu wykorzystujemy tylko jeden.


Z tego co pamiętam to prawo wymaga pojedynczej lampy dla świateł mijania dla motocykli. Chodzi o to żeby kierowca jadący z przeciwka z daleka wiedział że to motocykl.


Stosunek odległości między lampami do odległości obserwatora i tak powoduje, że w nocy obie lampy się zlewają. Też mi się nie podoba, że świeci tylko jedna. Wolabym mieć oba reflektory z żarówkami H4.
W DLu podoba mi się, że wszystkie żarówki są zdublowane. Nawet pozycje i stopy ma podwójne. Poprawia to bezpieczeństwo.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości