N mar 23, 2014 11:53 am
N mar 23, 2014 12:15 pm
N mar 23, 2014 12:18 pm
N mar 23, 2014 2:34 pm
N mar 23, 2014 2:48 pm
StachPaluch napisał(a):Po co? Głównie po to, żeby znać temperaturę silnika Pewnie jestem przewrażliwiony, ale zawsze lepiej wiedzieć wcześniej, że temperatura zbliża do granicznej. No i z drugiej strony, że zimny silnik już osiągnął temperaturę pracy.
N mar 23, 2014 3:07 pm
N mar 23, 2014 3:13 pm
N mar 23, 2014 6:07 pm
Pn maja 02, 2016 7:47 pm
StachPaluch napisał(a):Jestem zdania, że każdy silnik należy rozgrzać do odpowiedniej temperatury przed wykorzystaniem pełnej mocy. Oczywiście nie na postoju. Niemniej pierwsze parę km należy nawinąć delikatnie
Wracając do tematu, to chyba trochę mi się rozjaśniło. W zasadzie ważniejsza byłaby kontrola temperatury płynu chłodzącego zamiast oleju. Czyli ten wkręcany wskaźnik nie do końca się sprawdzi.
Biorąc jednak pod uwagę, że CBF ma kontrolkę temperatury płynu chłodzącego, to znaczy, że czujnik też gdzieś musi być zamontowany i brakuje tylko wskaźnika. Jestem wobec tego ciekaw czy dałoby się podpiąć pod ten istniejący czujnik z jakimś akcesoryjnym wskaźnikiem...
Wt cze 06, 2017 7:47 pm
goramo napisał(a):Ja mam czujnik temp oleju wkręcany zamiast korka i z moich obserwacji wynika, że jest to zbędny gadżet.
Temperatura jest mocno orientacyjna, bo czujnik nie ma długiego bagnetu, który byłby zanurzony w oleju. W CBF1000 nie da rady zamontować takiego czujnika z długim bagnetem, bo przeszkadza kosz sprzęgłowy. Czujnik zatem jest króciutki i zbiera bardziej temperaturę oparów oleju i tego to co na niego chlapnie.
StachPaluch napisał(a):W zasadzie ważniejsza byłaby kontrola temperatury płynu chłodzącego zamiast oleju. Czyli ten wkręcany wskaźnik nie do końca się sprawdzi. Biorąc jednak pod uwagę, że CBF ma kontrolkę temperatury płynu chłodzącego, to znaczy, że czujnik też gdzieś musi być zamontowany i brakuje tylko wskaźnika. Jestem wobec tego ciekaw czy dałoby się podpiąć pod ten istniejący czujnik z jakimś akcesoryjnym wskaźnikiem...
raphi napisał(a):Temat ciekawy. Już kiedyś przystawialismy się do niego i tylko z tego co pamiętam nic z tego chyba nie wyszło.
The NC700 is not shown in the model list of the gauges but further clicking brings up a dimensional table of all the gauges. The length of the original DCT engine oil dip stick is 116 mm whereas there is gauge with a dip stick length of 120 mm. The dim table has an error however, whereby the length of the dip stick is shown from bottom of the o-ring until the end of the dip stick. This should be actually from the btm of the metal housing to the end of the dip stick; o-ring thickness is 3 mm.
Checked with a caliper rule if the 120 mm would fit in the engine without blocking something in the internals of the engine and no problem found.
You have to transfer the oil min and max markings onto the gauge dip stick with a file or similar.
Original oil dip stick out and the new gauge screwed in, no blocking experienced. Starting the engine and no rattling sound heard, all ok.
Out for a one hour ride. It takes about 15 minutes before the temp reaches the 80 deg C. When riding at 80 km/hr the temp stays at 80 deg C, when riding at 120-130km/hr on the motorway the temp increases to 90 deg C.
RR Type: RR 10
RR Order number: 10034129
Thread Ø x Pitch x Length: 20 x 2,5 x 120. This is for the engine with Dual Clutch Transmission.
Understood from a reply from the German NC700 forum that the length of the oil dip stick of the engine with manual gearbox could be different.