Błotnik pod tyłek do CBF600S

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez Tiarus » Pn mar 31, 2014 3:20 pm

Monte Christo napisał(a):
konjo8ds napisał(a): ale któż [prócz Terry'ego] to robi regularnie?? :smoke:



:rolleyes: :smoke:


Waść kantujesz aż furczy - przecież Tobie Jan poleruje chromy, lagi, amory i wydechy.
Tak to się nie liczy Panie Szlachta!
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez godsend » Pn mar 31, 2014 8:03 pm

Dedek napisał(a):
Dzięki Godsend, chyba pójdę w to rozwianie... na czym przymocowałeś tą gumę ?


Wywierciłem trzy małe otwory w plastiku (trzeba zdjąć siedzenie, wierciłem w spodzie tej plastikowej "grodzi" przed akumulatorem, patrząc od strony przodu motocykla), dałem podłużną blaszkę ze stali nierdzewnej, nierdzewne śruby - i już. Trzyma się mocno i pewnie.
Zdejmij siedzenie z moto i zajrzyj - od razu skumasz gdzie trzeba wiercić.
Avatar użytkownika
godsend
Użytkownik
 
Posty: 36
Dołączył(a): N gru 02, 2012 6:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adam
Motocykl: CBF600N '08
W siodle: <100 kkm

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez andrzej608 » Śr paź 08, 2014 9:16 pm

Hej
Mam takie zapytanie o ile tylny błotnik jakoś się sprawdza i da się go wykonać samemu czy wykonywał ktoś przedłużenie przedniego błotnika albo kupywał jakiś oryginalny. Zależy mi na nim gdyż po jeździe w deszczu piach mam nawet na baku, sądze że błotnik może pomóc na tą dolegliwość.
Avatar użytkownika
andrzej608
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Śr cze 11, 2014 1:52 pm
Wiek: 33
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez Wesoły Dyzio » Cz paź 09, 2014 7:29 am

andrzej608 napisał(a):Hej
Mam takie zapytanie o ile tylny błotnik jakoś się sprawdza i da się go wykonać samemu czy wykonywał ktoś przedłużenie przedniego błotnika albo kupywał jakiś oryginalny. Zależy mi na nim gdyż po jeździe w deszczu piach mam nawet na baku, sądze że błotnik może pomóc na tą dolegliwość.

Poszukaj, poszukaj, było o tym dosyć sporo. I nie jeden/jedna taki błotnik zakupił/a.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez mozzarella » Cz paź 09, 2014 12:07 pm

Ja testowo przyczepiłem na zaciski biurowe (klipsy) kawałek plastikowej koszulki na wzór:
Obrazek
Przejechałem już z tysiaka i nie odpadło :) wiec bez wiercenia się obejdzie.
Przykleił bym to na jakiś solidny klej do tego płaskiego elementu i tyle..
Amor chroni, piachu i wilgoci w okolicy uchwytu amortyzatora i na wahaczu dużo mniej.
Avatar użytkownika
mozzarella
Znawca
 
Posty: 332
Dołączył(a): N maja 05, 2013 10:00 pm
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Rafał
Motocykl: Honda CBF 600 N '08
W siodle: <100 kkm

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez goramo » Cz paź 09, 2014 5:11 pm

I to jest jedyne sensowne rozwiązanie tak na prawdę. Zrobiłem to samo u siebie w CBFie.

Żadne błotniki nie chronią nawet w 50% tak dobrze jak taki kawałek gumy/plastiku. :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez Wesoły Dyzio » Cz paź 09, 2014 7:44 pm

goramo napisał(a):I to jest jedyne sensowne rozwiązanie tak na prawdę. Zrobiłem to samo u siebie w CBFie.

Żadne błotniki nie chronią nawet w 50% tak dobrze jak taki kawałek gumy/plastiku. :wink:

No tu to już żeś chyba przesadził z tymi 50%. Zgodzę się, że nie chroni w pełni, ale przód błotnika tak samo chroni amorek ja ten kawałek gumy.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Odp: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez mozzarella » Cz paź 09, 2014 7:51 pm

Ale na 100% można stwierdzić, że stosunek ochrony do ceny ma najlepszy... Jest też estetyczny bo prawie go nie widać :)
Avatar użytkownika
mozzarella
Znawca
 
Posty: 332
Dołączył(a): N maja 05, 2013 10:00 pm
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Rafał
Motocykl: Honda CBF 600 N '08
W siodle: <100 kkm

Re: Odp: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez Wesoły Dyzio » Cz paź 09, 2014 7:52 pm

mozzarella napisał(a):Ale na 100% można stwierdzić, że stosunek ochrony do ceny ma najlepszy... Jest też estetyczny bo prawie go nie widać :)

O gustach się nie dyskutuje. Ja tam wolę swój błotnik.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Błotnik pod tyłek do CBF600S

Postprzez goramo » Pt paź 10, 2014 4:58 am

Wesoły Dyzio napisał(a):
goramo napisał(a):I to jest jedyne sensowne rozwiązanie tak na prawdę. Zrobiłem to samo u siebie w CBFie.

Żadne błotniki nie chronią nawet w 50% tak dobrze jak taki kawałek gumy/plastiku. :wink:

No tu to już żeś chyba przesadził z tymi 50%. Zgodzę się, że nie chroni w pełni, ale przód błotnika tak samo chroni amorek ja ten kawałek gumy.


Miałem błotnik (fakt, że krótki, bo oryginał), miałem też "chlapacz". Ale mam także gdzieś fotkę, którą zrobiłem na jednym z naszych spotkań jak wygląda motocykl po jeździe w deszczu z założonym długim błotnikiem Puiga - na prawdę niewiele lepiej niż przy krótkim oryginale. :wink:
Natomiast po założeniu tego kawałka gumy nie zdarzyło się nigdy aby amortyzator i dźwignia zawieszenia była usyfiona po jeździe w deszczu. A to właśnie te miejsca mają być chronione.


Jeżeli jednak poczujesz się bardziej usatysfakcjonowany, to mogę napisać, że błotniki chronią amortyzator nawet w 51% tak świetnie jak to robi kawałek gumy za 10 zł. :thumbsup:


:msn-wink:




P.S.
Moim zdaniem nie warto wydawać kasę na te błotniki, bo jest ona jednak wyrzucona nomen omen w błoto....

P.S. 2
Jak znajdę wspomnianą wyżej fotę gdzieś w czeluściach któregoś z kompów to wrzucę.
:




Edit:

Wrzucam fotkę błotnika w 600-tce.

Na tym zdjęciu fajnie widać, że tak na prawdę większość pracy ochronnej robi ten kawałek plastiku wystający spod zadupka (zaznaczony strzałką czerwoną). Wystarczy go odpowiednio przedłużyć właśnie kawałkiem gumy lub plastiku, tak aby sięgał w dół do wahacza i mamy ochronę amortyzatora z głowy. :smile:
Błotnik sam z siebie chroni niewiele, bo i tak całe mnóstwo piachu wyrzucanego z opony przelatuje ponad nim.

Strzałką zieloną zaznaczyłem miejsce łożyskowania amortyzatora. Tutaj wszystko powinno być czyste jeśli chcemy zachować łożyskowanie w dobrej kondycji przez lata. Jeśli ktoś dużo jeździ bez względu na pogodę, to przy notorycznym zasyfianiu tych miejsc piaskiem zużycie łożyskowania będzie przyspieszone.

Obrazek


Tak to wygląda w 600-tce. Natomiast w 1000-cu jest znacznie gorzej, bo:
po 1. nie ma tego plastikowego wypustu spod zadupka (zaznaczonego czerwoną strzałką), więc piasek z opony swobodnie przelatuje nad błotnikiem i nie napotkawszy po drodze żadnej przeszkody ląduje na amortyzatorze. Amortyzator jest więc usyfiony znacznie bardziej.
po 2. amortyzator jest montowany do systemu dźwigni, gdzie jest jeszcze kilka dodatkowych miejsc łożyskowania i wszystkie one syfią się
po 3. amortyzator jest trochę bardziej odsłonięty niż w 600-tce (zadupek jest jakby wyżej uniesiony przez co jest więcej wolnej przestrzeni wokół amora, a także sam amortyzator jest nieco inaczej ustawiony - jest bardziej wysunięty)
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 93 gości