Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

Wt sie 11, 2015 8:54 pm

klemens napisał(a):
nocny napisał(a): Domniemuje że jak dam kanapę na sam dół to W ogóle nie będę musiał się garbic.

Ale podkurczysz nogi. Efekt krótkiej kołderki.


kiedyś w tamach testów jeździłem dość długo na najniższym ustawieniu i nawet ugięcie nóg mi nie przeszkadzało, bardziej przeszkadzała mi dystans pomiędzy kierownikiem a kierownicą.

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

So wrz 19, 2015 10:59 am

Wczoraj miałem porównanie szyb na własnym przypadku mój wzrost 186 ustawione siodełko na max w dół.

-Szyba wysoka Givi - Masakra powietrze wpadało centralnie w kask szarpało nim na lewo prawo V-max 80-100km/h i straszna męka
-Szyba oryginalna max w dół. plus deflektor(wymiana w trasie) wieje, ale nie ma udeżenia o kask jazda wygodna jak na N-ce tyle że można się schować jazda do 160 wyprostowany do 200 da się ale poco lepiej się schować.
-Szyba orginalna ale w 600- gośno ale spoko podobnie jak wyżej
-Szyba Givi wysoka plus deflektor Dalej jestem zbyt wysoki i powietrze bije mi po czubku kasku ale już da się jechać

Kolejna sprawa im wyższa szyba tym cieplej Pod tym względem wole N-ki :) ale przy przelotach autostrada-espres to jednak CBF wygrywa:)

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

So wrz 19, 2015 11:19 am

W moim przypadku przy samej wysokiej szybie GIVI odnosiłem wrażenie, że powietrze uderza na wysokości oczu. Założyłem ten deflektor darkojak na najniższym poziomie i jest lepiej choć przy prędkości około 120-130 odczuwalny jest huczenie w kasku, które przy dłuższej jeździe przy tej prędkości byłoby nieznośne. Nie testowałem jeszcze na innych poziomach deflektora i obniżenia kanapy (teraz na środkowym poziomie) przy wzroście 174cm.

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

Pt wrz 25, 2015 8:29 pm

Tak mi się jeszcze przypomniało że zauważyłem iż jak zakryję szczelinę między szybą a deflektorem to jest zdecydowanie głośniej. Najwidoczniej wówczas cały pęd powietrza z szyby i deflektora kierowany jest w górę i automatycznie w okolicy kasku jest głośniej. Jak jest szczelina to powietrze trochę w nią wpadanie w tą szczelinę a trochę prześmiga po deflektorze. Tak więc wyższa szyba wcale nie musi zapewnić ciszy. Chyba któraś szyba MRA miała otwory.

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

Pt wrz 25, 2015 10:26 pm

W cbf1000 miałem szybę PUIGa. Na mój gust ze 30% lepiej od oryginału i obawiam się, że to już chyba wszystko, co da się osiągnąć na tym motocyklu. Tyle, że szybka była cieńsza, niż oryginał i cały czas lekko drżała.

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

So wrz 26, 2015 3:49 am

nocny napisał(a):Tak mi się jeszcze przypomniało że zauważyłem iż jak zakryję szczelinę między szybą a deflektorem to jest zdecydowanie głośniej. Najwidoczniej wówczas cały pęd powietrza z szyby i deflektora kierowany jest w górę i automatycznie w okolicy kasku jest głośniej. Jak jest szczelina to powietrze trochę w nią wpadanie w tą szczelinę a trochę prześmiga po deflektorze. Tak więc wyższa szyba wcale nie musi zapewnić ciszy. Chyba któraś szyba MRA miała otwory.


Masz rację , otwory w szybach , szczeliny między czachą a szybą mają za zadanie zniwelowanie jak tylko to możliwe różnicy ciśnień przed i za szybą. Podciśnienie tworzące sie za szybą jest zjawiskiem niepożądanym i powoduje zaciąganie powietrza prosto w kierującego co skutkuje turbulencjami i hałasem.
Podaję jeszcze raz link do niemieckiego testu szyb do CBF 1000 sc58 http://www.motorradonline.de/sonstiges/ ... iben/88196
z którym wygrywa GIVI dając najlepszą ochronę przed wiatrem przy najwyższym poziomie głośności.

Ja kupiłem moto z zamontowaną już szybą MRA Vario Touring z deflektorem fabrycznym i na początku byłem z niej niezadowolony. W mieście ta szyba nie pokazuje swoich atutów. jazda 80-120 powoduje lekkie turbulencje, trochę hałasu , ale lepiej niż na fabrycznej, którą dostałem przy zakupie i testowałem. Ostatnio jednak zrobiłem kilka szybszych przelotów i może to dziwne , ale w przedziale 150 aż do 200 jest naprawdę dobrze , turbulencje i uderzenia wiatru zmieniają się jednostajny szum i jest to dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania.
Od kilku lat jeżdzę tylko stoperach, poprawiają komfort jazdy diametralnie

Re: Jaka szyba, a może deflektor do CBF1000?

Cz cze 08, 2017 1:46 pm

Odświeżę trochę temat...
Może jakieś nowe szyby i rozwiązania ktoś testował ?

Ostatnio jednak zrobiłem kilka szybszych przelotów i może to dziwne , ale w przedziale 150 aż do 200 jest naprawdę dobrze , turbulencje i uderzenia wiatru zmieniają się jednostajny szum i jest to dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania.
Od kilku lat jeżdzę tylko stoperach, poprawiają komfort jazdy diametralnie


Jak widzisz to z perspektywy czasu ?
Czy jest stabilna przy takich prędkościach ?

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

Cz cze 08, 2017 6:46 pm

Dany napisał(a):Odświeżę trochę temat...
Może jakieś nowe szyby i rozwiązania ktoś testował ?

Ostatnio jednak zrobiłem kilka szybszych przelotów i może to dziwne , ale w przedziale 150 aż do 200 jest naprawdę dobrze , turbulencje i uderzenia wiatru zmieniają się jednostajny szum i jest to dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania.
Od kilku lat jeżdzę tylko stoperach, poprawiają komfort jazdy diametralnie


Jak widzisz to z perspektywy czasu ?
Czy jest stabilna przy takich prędkościach ?

jawor13 napisał(a):Jak kupowałem Hanię to koleś miał założoną akcesoryjną szybę Givi - taką dłuższą i dał mi jeszcze oryginał. Wcześniej w moim kasku jeździłem majesty 250 z szybą typu "żagiel". Przy 120 km/h można było palić papierosa :) :smoke: . Jak wsiadłem na CBF to było zdecydowanie głośniej i odczuwalne turbulencje kasku. Kiedyś jechałem ok 120 km/h i wstałem na podnóżkach. I nastała cisza :eek: . Po prostu cały pęd powietrza szedł centralnie w środek szyby i to powodowało hałas. Na drugi dzień zmieniłem szybę na oryginalną i odetchnąłem z ulgą. Oczywiście powyżej 140 km/h robi się głośniej jednak nie aż tak głośno jak na akcesoryjnej przy 100 km/h. Poza tym moim zdaniem CBF wygląda zgrabniej, ładniej i bardziej sportowo na oryginalnej szybie - wiem kwestia gustu.


U mnie od tego czasu się trochę zmieniło. Nowa szyba Puig - jest wielkości oryginalnej, ale cała czarna w najniższym położeniu. Kask Schuberth C3 z SRC. Powiem tak ja na moto lubię czuć wiatr i mieć możliwość przy wysokich prędkościach w okolicach +200 ( używane bardzo rzadko ) schowania się za szybą. Testy przeprowadzone z intercomem: do 180 słychać mnie w miarę dobrze i ja też jestem w stanie prowadzić korespondencję. Muzykę słyszę nawet przy +200. Po zmianie kasku na C3 z arioh'a komfort jazdy super. Czuję wiatr i słychać szum, żadnych turbulencji.
Obrazek

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

Pt cze 09, 2017 6:02 am

jawor13 napisał(a):
U mnie od tego czasu się trochę zmieniło. Nowa szyba Puig - jest wielkości oryginalnej, ale cała czarna w najniższym położeniu. Kask Schuberth C3 z SRC. Powiem tak ja na moto lubię czuć wiatr i mieć możliwość przy wysokich prędkościach w okolicach +200 ( używane bardzo rzadko ) schowania się za szybą. Testy przeprowadzone z intercomem: do 180 słychać mnie w miarę dobrze i ja też jestem w stanie prowadzić korespondencję. Muzykę słyszę nawet przy +200. Po zmianie kasku na C3 z arioh'a komfort jazdy super. Czuję wiatr i słychać szum, żadnych turbulencji.
Obrazek

jawor, to Ty potrafisz pisać, jak jedziesz na moto ? Niezły z Ciebie kozak :biggrin:

Re: Jaka szyba, a może deflektor?

Pt cze 09, 2017 5:34 pm

Wesoły Dyzio napisał(a):jawor, to Ty potrafisz pisać, jak jedziesz na moto ? Niezły z Ciebie kozak

:lol: :lol: :lol: :biggrin:
Sam się uśmiałem :biggrin: :biggrin:
W kufrze mam drukarkę i pieczątki. W czasie jazdy tylko piszę a na postoju drukuję i naklejam znaczki :naughty:
Oczywista, że chodziło o konwersację.
Dyzio czujny być :cheers: :lol:
Odpowiedz