manual czy DCT

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: manual czy DCT

Postprzez Turos » Wt lip 22, 2014 7:57 am

zibi napisał(a):Niestety nie będę rozwijał dalej wątku, więc powiem tylko tyle:

Nicpoń mądrala z Ciebie, rzeczywiście jak teraz czytam moje odczucia po jeździe to również dochodzę do wniosku że są bez sensu :pokey:

- no bo kto ostro hebluje motocyklem, w sytuacji awaryjnej należy hamować silnikiem
- przecież każdy potrafi ostro startując ze świateł zmieniać biegi w tempie na równi z DCT
- no i ostatecznie cóż za idiota używa jednocześnie klamki sprzęgła i lewego kciuka do zmiany migaczy

tak teraz czytam to masz rację, że to bez sensu

Zibi, Nicpoń chyba miał na myśli, że ostro heblujemy i jednocześnie nie wciskamy sprzęgła, aby właśnie dodatkowo było hamowanie silnikiem :) a idealne rozwiązanie to że jeszcze redukujemy podczas tego hamowania, aby zwiększyć moment hamujący silnika :)
A z tą klamką i migaczamy nie czaję :/ wrzucam kierunek a potem sprzęgło i redukcja czy co tam chcecie.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez Glub » Wt lip 22, 2014 8:13 am

Turoń. Nie masz pojęcia o czym mówisz bo nie jeździłeś DCT.
Wiedziałbyś wtedy o czym pisze zibi, M. In. o tym ze zamieniono miejscami migacze z trąbką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez Nicpoń » Wt lip 22, 2014 9:25 am

Zibi Napisał:

- no bo kto ostro hebluje motocyklem, w sytuacji awaryjnej należy hamować silnikiem
- przecież każdy potrafi ostro startując ze świateł zmieniać biegi w tempie na równi z DCT
- no i ostatecznie cóż za idiota używa jednocześnie klamki sprzęgła i lewego kciuka do zmiany migaczy

A tera Ja:

- nie pisałem że należy hamować silnikiem a że używać silnika jak i hamulców, nie pamiętam momentu kiedy po ostrym hamowaniu miałem wbitą 6tkę no bez przesadyzmu tryb zero jedynkowy mnie nie przekonuje :)
- nie nie każdy ale ja się pokuszę :cool:
- migacz się włącza przed lub po zmianie biegu lub nie zmienia się wcale jeśli nie trzeba i tak, jestem idiotą bo nie sprawia mi to problemu jeśli już muszę to zrobić jednocześnie :bag: (być może jest to kwestią wielkości graby)
skuter 50cm >> Suzuki DL 1000 V-Strom >>> Honda NC 700X >>>(będzie) Honda CrossTourer 1200X

Obrazek
Avatar użytkownika
Nicpoń
Użytkownik
 
Posty: 116
Dołączył(a): Pt lis 29, 2013 8:18 am
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 44
Motocykl: NC 700X
W siodle: <100 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez zibi » Wt lip 22, 2014 10:04 am

Zibi Napisał:

- no bo kto ostro hebluje motocyklem, w sytuacji awaryjnej należy hamować silnikiem
- przecież każdy potrafi ostro startując ze świateł zmieniać biegi w tempie na równi z DCT
- no i ostatecznie cóż za idiota używa jednocześnie klamki sprzęgła i lewego kciuka do zmiany migaczy

A tera Ja:

- nie pisałem że należy hamować silnikiem a że używać silnika jak i hamulców, nie pamiętam momentu kiedy po ostrym hamowaniu miałem wbitą 6tkę no bez przesadyzmu tryb zero jedynkowy mnie nie przekonuje :)
- nie nie każdy ale ja się pokuszę :cool:
- migacz się włącza przed lub po zmianie biegu lub nie zmienia się wcale jeśli nie trzeba i tak, jestem idiotą bo nie sprawia mi to problemu jeśli już muszę to zrobić jednocześnie :bag: (być może jest to kwestią wielkości graby)


zibi pisze:

- to znaczy, że nie hamowałeś nigdy awaryjnie i nie czujesz o czym mówię :wacko:
- gratuluję pomysłu i życzę udanej próby dorównania szybkości w zmianie biegów do skrzyni DCT :tongue:
- gratuluję wielkiej graby, nie chciałbym od Ciebie dostać w pysk :scared:
Jeśli wchodzisz między koty musisz mruczeć tak jak one!

Obrazek
Avatar użytkownika
zibi
Miłośnik
 
Posty: 784
Dołączył(a): N lip 07, 2013 6:04 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 51
Motocykl: NC750X, BMW R NINE T
W siodle: 100-200 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez Nicpoń » Wt lip 22, 2014 10:09 am

Łahaha...!!! ostatnie mi się podoba i na tym też poprzestanę bo się dogadać nie da w żaden sposób, reprezentujemy dwa różne obozy jeźdźców i ich kobyłek :cheers:
skuter 50cm >> Suzuki DL 1000 V-Strom >>> Honda NC 700X >>>(będzie) Honda CrossTourer 1200X

Obrazek
Avatar użytkownika
Nicpoń
Użytkownik
 
Posty: 116
Dołączył(a): Pt lis 29, 2013 8:18 am
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 44
Motocykl: NC 700X
W siodle: <100 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez Glub » Wt lip 22, 2014 3:04 pm

Dwa obozy, oba na NCkach...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez Marcus » Wt lip 22, 2014 3:35 pm

Jak by nie patrzeć NCek górą ! :clap:
Avatar użytkownika
Marcus
Miłośnik
 
Posty: 637
Dołączył(a): N maja 26, 2013 4:34 am
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Marek
Motocykl: NC700X
W siodle: <100 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez Casper » Wt lip 22, 2014 10:33 pm

Do turosa
Przy ostrym (awaryjnym) heblowaniu wciskamy od razu klamkę sprzęgła. Hamowanie silnikiem w takich sytuacjach to błąd. Stąd ryzyko zostania na wyższym biegu faktycznie istnieje.
Obrazek
Casper
Użytkownik
 
Posty: 140
Dołączył(a): Cz wrz 27, 2012 9:53 pm
Lokalizacja: Warszawa - Kabaty
Wiek: 45
Imię: Sebastian
Motocykl: NC700X
W siodle: <100 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez antekpl » Śr lip 23, 2014 6:32 am

Casper napisał(a):Do turosa
Przy ostrym (awaryjnym) heblowaniu wciskamy od razu klamkę sprzęgła. Hamowanie silnikiem w takich sytuacjach to błąd. Stąd ryzyko zostania na wyższym biegu faktycznie istnieje.



Czekałem aż ktoś to wkońcu napisze... czytając wcześniejsze posty nie wierzyłem że tylu motonitów popełnia ten sam błąd.... moto to nie auto!! rządzi się innymi prawami i działającymi na nie siłami, hamowanie awaryjne powinno być poprzedzone wciśnięciem sprzęgła, szczególnie da się to odczuć na sportach.
antekpl
Użytkownik
 
Posty: 61
Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 8:29 am
Lokalizacja: PL
W siodle: <100 kkm

Re: manual czy DCT

Postprzez Turos » Śr lip 23, 2014 6:41 am

:eek: serio? A czym takim się różni od auta, że sprzęgło trzeba dusić? No ma dwa koła, zamiast 4, ale chyba to nie to? Czemu w moto, które gorzej hamuje od samochodu mamy jeszcze rezygnować z hamowania silnikiem?
A jak Rossi hamuje z quickshifterem? Też dusi sprzęgło?
proszę o jakieś wyjaśnienie, bo mi się wali świat :P
Moto czy auto, prawa fizyki te same :P
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 117 gości