CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez Sarnaon » Wt lis 25, 2014 1:45 pm

Wojo, ja w drugą stronę poszedłem - z CBF-a na Viaderko . I jeżeli mówimy tu o komforcie jazdy na długich przelotach , to tylko w tą stronę. Braku mocy w stosunku do CBF-a nie zauważyłem ( ale ja szybko nie latam), na winklach też dużej różnicy nie ma - wręcz jakby stabilniej na Viaderku - bo ta masa ładnie klei do asfaltu- choć i siła przyciągania powoduje czasem przytulenie do szorstkiej nawierzchni ( oczywiście na winklach nie autostradowych , na których nie latamy powyżej 140 ). Na Viadrze sporo więcej widać do przodu- to się docenia . Nie wydaje mi się ,żeby taka zmiana motocykla coś Ci dała . Oprócz poprawy samopoczucia . Ale to tylko moje zdanie, choć uznałem ,że się nim podzielę .
Sarnaon
 

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez wojo » Wt lis 25, 2014 3:15 pm

Dziekuje cenna uwaga, to ja faktycznie moze jakis popierd... jestem. Cały problem polega na tym że, bylo mi dobrze na varadero, ale przejechalem sie od kumpla nowym gs i nowa suzuki v strom 1000, kurcze i to ciagnie od dolu, zero szarpania ala traktor w polu, pieknie tylko gwizdało. I wtedy zachorowałem, moj jest naprawde fajny i zadbany, ale ciagle mnie dobija brak dołu i jego specyficzne szarpanie na dwa gary do 3tys, potem juz idzie. Moze zmienie filtr na k&n, myslalem o powercomanderze, bo wiecej chyba sie juz zrobic nie da, chyba ze turbo:)
wojo
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt paź 07, 2014 2:44 pm
Motocykl: Varadero xl1000
W siodle: <100 kkm

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez raphi » Wt lis 25, 2014 3:39 pm

To duże V2 = musi szarpać ponizej 3000 i niczym tego nie poprawisz. Taka charakterystyka. Albo to przyjmiesz do wiadomości albo musisz zmienić motocykl. CBFa 1k nie szarpie do obrotów biegu jałowego. I w normalnej jeździe litrowa CBF nie będzie miała większego ciągu (np przy wyprzedzaniu). Tylko na autostradzie powyżej 160 będzie miała przewagę. Ale też jest mniej wygodna, twardsza i niższa. Za to pewnie trochę lepiej prowadzi się po winklach chociaż przejechałem raz swoim litrem za Sarną na wiadrze przez Słowackie serpentyny i nie mogę powiedzieć by się to (wiadro) źle na winklach zachowywalo. Ale trzeba wziąć poprawkę ze Sarna na winklach szedłby wzorowo nawet jakby jechał na kozie.

Moim skromnym zdaniem zamiana wiadra na cbf nie będzie spektakularna.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez Turos » Wt lis 25, 2014 6:34 pm

Sarna na kozie :D musiałby to być bardzo zabawny widok :lol:

:cheers:
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez konjo8ds » Wt lis 25, 2014 8:15 pm

Wojo -Lepiej dołożyć i kupić nowego v-stroma tysiąc.
Ja sarny wiadrem kawałek jechałem. Dobrze to po wertepach dopierdalało. Szedłem 100-120 po drodze na której wtedy jeszcze Pińcetą jechalbym max 70. I w winklach też dobrze trzymało. Ładnie się składał przy stówce :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez konjo8ds » Wt lis 25, 2014 8:18 pm

A tak w ogóle wojo to nie wiem czy rozważałeś aprilla caponord w wersji travelpack z dynamicznym zawieszeniem? Zajebisty motór tylko żłopie wahę strasznie. 8-10 litrów. Normalnie jak sport :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez klemens » Wt lis 25, 2014 9:43 pm

wojo napisał(a):dobija brak dołu i jego specyficzne szarpanie na dwa gary do 3tys, potem juz idzie. Moze zmienie filtr na k&n,

Mój też idzie dopiero od 3k obrotów. Zupełnie mi to nie przeszkadza. Po prostu jeżdżę... powyżej 3k obrotów :thumbsup:
Filtr K&N nic Ci nie pomoże na niskie obroty. Pomoże trochę przy ostrym wkręcaniu na wysokie obroty - silnik mniej się dusi.
Wyrzucisz tylko ze 3 stówki (na filtr i olej).
Widzę, że po prostu znudziło Ci się wiaderko i tyle. Żadne przekonywanie nic tu nie da. Ale cbf nie dla Ciebie.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Odp: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez konjo8ds » Śr lis 26, 2014 3:40 am

Wojo idź w takie coś :msn-wink:

IMG_20141101_154935.jpg


IMG_20141101_154957.jpg


IMG_20141101_155008.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez PeterS » Śr lis 26, 2014 7:41 am

wojo napisał(a): ciagle mnie dobija brak dołu i jego specyficzne szarpanie na dwa gary do 3tys, potem juz idzie. Moze zmienie filtr na k&n, myslalem o powercomanderze, bo wiecej chyba sie juz zrobic nie da, chyba ze turbo:)

No to pozostaje zmiana zębatki zdawczej na mniejszą
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: CB1000 jako nastepny motocykl, za i przeciw.

Postprzez wojo » Śr lis 26, 2014 7:59 pm

Mam pytanko, czy jest ktos w stanie policzyc czy tez podac wzór do obliczenia zmiany zębatki przedniej na mniejszą o jeden ząb, jakie to moze przyniesc zmiany na mocy (momencie) i na mocy KM a tym samym prędkości maks motocykla. Ja mam bodajże 16 zebów z przodu z tyłu 47.
Dziękuje
wojo
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt paź 07, 2014 2:44 pm
Motocykl: Varadero xl1000
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości