Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

Pt kwi 27, 2018 6:56 am

Rosomak napisał(a):Drodzy motocykliści, jestem tu nowy.
Chciałbym sie Was poradzić, co sądzicie o nowej CB 500F ???
http://www.honda.pl/motorcycles/range/s ... tions.html

Jestem nią zainteresowany na 1szy motocykl. Mam prawko (kat.A) od 8lat i tyle czasu nie jeździłem (w sumie to od zrobienia prawka). Chcę ją kupić jako nową i pojeździć ok. 4-5lat.
Potrzebuję pojazdu głównie do miasta (Warszawa), bo mam dość stania w korkach przy dojeździe do pracy. Ale też w wolnej chwili w dniu wolnym na małą przejażdżkę "w okół komina".
Interesuje mnie właśnie naked ze względu na pozycję za kierą (wyprostowana) oraz cena (jest tańszy od X).

Nie potrzebuję jeździć szybko. W ogóle tego typu jazda mnie nie interesuje.


no to bierz. nie ma się co zastanawiać. ;)
jeżeli opór wiatru powyżej 100-120km/h nie stanowi dla Ciebie problemu to nada się na małe wycieczki również - zawsze można założyć owiewkę na przód i wtedy robi się przyjemniej nawet przy wyższych prędkościach.

o wadach i zaletach nowego sprzętu nie będziemy pisać, bo to wszystko zależne od zasobności portfela ;)
pochwal się jak kupisz! :cheers:

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

Pt kwi 27, 2018 7:28 am

Miałem poprzednią Cebulę - CBF500 i wspominam ją bardzo fajnie jako pierwsze poważne moto :)
47km spokojnie wystarczy do polatania w mieście, a na małych torach jak ODTJ w Lublinie można się spokojnie wyszaleć :)
W trasie może tylko przeszkadzać napór powietrza na klatę powyżej 120km/h. Nie testowałem żadnych szybek, owiewek itp rzeczy. po prostu się jeździło, czasem nawet 160km/h z kufrem GIVI 55l i dawało to radę.
W dwie osoby też jeździłem w traski po 150-200km i też był uciesz. Fajnie się zbierała z dołu, ale brakowało trochę elastyczności w trasie. Trzeba było redukować do wyprzedzania.
Idź do salonu usiądź sobie, jeśli będzie Ci wygodnie to uważam, że nie ma nad czym się zastanawiać. Motocykl też kupuje się trochę sercem nie rozumem, więc jeśli Ci się podoba to trzeba brać :)
powodzenia :)

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

So kwi 28, 2018 8:18 pm

Dlaczego teraz takie słabe robią te motorki? 47 km z 500tki? Przecież poprzednie miały 58 km.

Pewnie normy euro 20 że z rury lecą fiołki...

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

So kwi 28, 2018 8:31 pm

raphi napisał(a):Dlaczego teraz takie słabe robią te motorki? 47 km z 500tki? Przecież poprzednie miały 58 km.

Pewnie normy euro 20 że z rury lecą fiołki...


CB500F była opracowywana min. z myślą o posiadaczach kategorii A2 prawa jazdy, wprowadzonego w krajach UE w styczniu 2013 r. Stąd moc mieszcząca się w górnym limicie 35 kW/47,6 KM.

Warto dodać, że ta CB500F nie ma wiele wspólnego (poza podobną nazwą) z CB500/CBF500.

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

N kwi 29, 2018 7:52 am

Kaplan napisał(a):
raphi napisał(a):Dlaczego teraz takie słabe robią te motorki? 47 km z 500tki? Przecież poprzednie miały 58 km.

Pewnie normy euro 20 że z rury lecą fiołki...


CB500F była opracowywana min. z myślą o posiadaczach kategorii A2 prawa jazdy, wprowadzonego w krajach UE w styczniu 2013 r. Stąd moc mieszcząca się w górnym limicie 35 kW/47,6 KM.

Warto dodać, że ta CB500F nie ma wiele wspólnego (poza podobną nazwą) z CB500/CBF500.


Ja nie wiem czy czasem te ekobzdety euro sreuro nie robi takiej sieczki. Pojemności skokowe motocyklów rosną - dawny środek stawki czyli ok 650cm to obecnie 700 i 800 cm pojemności a moc podobna.

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

N kwi 29, 2018 12:13 pm

Proszę, doradźcie mi. Napiszcie dlaczego każdy kto ma motor, odradza mi kupno 500ccm i mówi żebym kupił coś w 4cylindrach np. Horneta, lub >600ccm i mocy ok 75KM???
Każdy mi tłumaczy, ze po jakimś czasie będę odczuwał brak mocy.
Czy ta 500F jest faktycznie aż tak słaba, że będę miał wrażenie że jeżdżę na chińskiej 150ccm (którą kiedyś jeździłem), czy będzie to bardzo zauważalny skok na przód???
Pojeździłbym taką 500F, ale nie mam nigdzie okazji, a muszę wcześniej pojeździć wolno i sie poduczyć, wiec testowa jazda odpada, gdzie musiałbym od razu sprawdzać jak ona sie zbiera.

Mam qrwa dylemat, bo do połowy maja muszę podjać decyzję inaczej długi czas oczekiwania na moto i szkoda sezonu!

Następna rzecz, to czy w/g was warto wykupić gwarancję na dodatkowy 1rok za 854zł, oraz czy warto wykupić GAP za 754zł, który to podobno daje mi przez 3lata zachowanie wartości zakupu pojazdu?

Motor raczej nie będzie narażony na kradzież. Garaż w domu jednorodzinnym i w pracy teren zamknięty bez możliwości dostępu osób postronnych.

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

N kwi 29, 2018 4:26 pm

Ja miałem kiedyś 3 motocykle w garażu, stały w tym samym czasie: 500, 600 i 1000.
I w takiej kolejności zabrałem je na przejażdżkę.

500 - bardzo lekka i zwinna, przyjemna. Mocy nie brakuje. Super się jeździło i wróciłem z bananem. Tylko trzeba kręcić wysoko bo jedzie dopiero od 4000 obrotów. Poniżej silnik drży i wyraźnie się męczy. Prowadzi się jak skuterek. Lekka w jeździe i przy przeparkowywaniu.

600 - o kurwa jakie to elastyczne! Można zejść na każdym biegu do 2000 obrotów i wyraźnie mocniej ciągnie. A do tego zdecydowanie czujemy różnicę gdy wkręcimy na obroty - tutaj czujemy że to prawdziwy motocykl. Większy, cięższy, szerszy między kolanami. Czujemy że jest go więcej. Ale wciąż do ogarnięcia, fajny, stosunkowo lekki. Duża frajda z jazdy. Mniej wibruje, silnik pracuje spokojniej zapewniając dużo lepsze osiągi od 500.

1000 - no tak, poprzednie 2 z dołu nie jadą w ogóle. Litr z każdych obrotów katapultuje. Hamuje tak samo szybko jak przyspiesza. Ale jest tak kurewsko ociężały i krowiasty. Niby po ruszeniu tego nie czujemy tak bardzo - to prawda, ale tylko jeśli nie porównujemy jej krowiastości do poprzednich. To wielki i ciężki sprzęt, do szybkiego przemieszczania się w trasie. Można spokojnie i delikatnie, tylko po co jak bez wysiłku można szybko i dynamicznie. Wtoczenie do garażu wymaga posrania się w gacie.

Zdecydowanie 600 będzie najbardziej uniwersalny. Wystarczy na dłużej, mocy nie brakuje. Zawsze objedziecie każdy samochód (500 potrafi być wciągnięta nosem przez skodę octavię z silnikiem 1.8T). Dużo mniej mieszania biegami co w 500, nieco więcej niż w 1000. No i litr ma jeszcze jedną wadę - nie może być Naked!

Amen.

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

N kwi 29, 2018 4:32 pm

Spodobała się jazda nakedem... :bag:
Kto nie spróbuje ten nie zrozumie fenomenu tych motocykli :-)

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

N kwi 29, 2018 6:01 pm

-patrick- napisał(a):Spodobała się jazda nakedem... :bag:
Kto nie spróbuje ten nie zrozumie fenomenu tych motocykli :-)

Ja zawsze lubiłem nakedem! Litr to było odstępstwo od tej reguły i teraz wróciłem do N bez żalu i tęsknoty za owiewkami!
Twoim też mi się podobała, z tą różnicą, że po każdej jeździe wracałem umęczony. Kilka razy się przestraszyłem, w deszczu to nie była jazda w ogóle. Do tego brak ABS-u. Pojebany sprzęt xnea

A może ja po prostu wciąż mam zbyt mało umiejętności by choć w połowie go wykorzystać.

Re: testy, opisy, porównania CBF 500

N kwi 29, 2018 6:05 pm

Wiecie... Chyba jednak zamówie tą CB 500F.
Powiedzcie, warto wykupić przedłużenie gwarancji i tą ochrone wartości pojazdu na 3 lata?
Odpowiedz