Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez abak » Pn lut 02, 2015 8:31 pm

Zastanawiałem się ostatnio jak długo jeszcze będzie kontynuowana produkcja CBF1000 w Atessie - w sumie już trochę minęło od premiery wersji F. Tym bardziej, że w drugim półroczu 2014 nowe egzemplarze nie były dostępne na "stocku" do zakupu w polskich salonach. Ale teraz widzę, że roczniki 2015 pojawiły się w ofercie i to w cenie wyższej niż w tamtym roku (45900pln), poza tym nic nie piszą o kufrach bocznych w gratisie jak rok temu.

Wygląda na to, że Honda nie ma na razie żadnej nowszej altrernatywy dla litrowego cbf-a. Ktoś może wie jakie są plany Hondy jeśli chodzi o litra?
Avatar użytkownika
abak
Znawca
 
Posty: 228
Dołączył(a): Cz sty 22, 2015 1:48 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Artur
Motocykl: CBF1000F

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez raphi » Pn lut 02, 2015 9:31 pm

Dlaczego ta fura tyle kosztuje? Przecież to jest niskobudżetowy motong...
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez abak » Pn lut 02, 2015 10:36 pm

No ceny nowych pojazdów są zaporowe, a tutaj chyba głównie pojemność kosztuje. Ogólnie to raczej ciężko teraz znaleźć nowe modele o pojemności 1000+ poniżej 40k. Jedynie Suzuki wypada trochę taniej niż CBF ze swoimi "niskobudżetowymi" modelami bandit1250 i gsx1250fa. Dla przykładu nowy CB1000 to już ponad 50k, a za mocne moto z wyższej półki (>=1000cc) trzeba już celować bardziej w 60k i więcej.

Oczywiście pominąłem wyprzedaże poprzednich roczników i marki typu Hyosung...
Avatar użytkownika
abak
Znawca
 
Posty: 228
Dołączył(a): Cz sty 22, 2015 1:48 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Artur
Motocykl: CBF1000F

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez rupert » Wt lut 03, 2015 7:11 am

raphi napisał(a):Dlaczego ta fura tyle kosztuje? Przecież to jest niskobudżetowy motong...

Bo zaczynaja produkcje True Adventure :D
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez fantomas86 » Wt lut 03, 2015 11:10 am

rupert napisał(a):
raphi napisał(a):Dlaczego ta fura tyle kosztuje? Przecież to jest niskobudżetowy motong...

Bo zaczynaja produkcje True Adventure :D

oby:))
Avatar użytkownika
fantomas86
Znawca
 
Posty: 401
Dołączył(a): Cz sie 16, 2012 1:21 pm
Lokalizacja: Wadowice
Wiek: 37
Imię: Szymon
Motocykl: Transalp xl 700 2008
W siodle: <100 kkm

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez goramo » Wt lut 03, 2015 2:59 pm

raphi napisał(a):Dlaczego ta fura tyle kosztuje? Przecież to jest niskobudżetowy motong...



Też mnie to zastanawia. Ten motocykl nie powinien tyle kosztować. :thumbdown:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez Dedek » Wt lut 03, 2015 3:57 pm

goramo napisał(a):
raphi napisał(a):Dlaczego ta fura tyle kosztuje? Przecież to jest niskobudżetowy motong...



Też mnie to zastanawia. Ten motocykl nie powinien tyle kosztować. :thumbdown:


Kupa kasy jak za motocykl ale gdy porówna się z ofertą konkurencji a nawet z innymi modelami Hondy (CB1000R ABS 51k PLN, CB1100 EX ABS 53,1k PLN) to tragedii nie ma...
Avatar użytkownika
Dedek
Maniak
 
Posty: 1143
Dołączył(a): Cz lut 02, 2012 11:44 am
Lokalizacja: Olkusz
Wiek: 42
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF 1000

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez goramo » Wt lut 03, 2015 4:46 pm

CB1000R to jednak trochę inna półka. Dużo lepsze heble (radialne zaciski), dużo lepsze zawieszenie (w pełni regulowany upside-down + tylny zawias z regulacją tłumienia odbicia), aluminiowy, solidny monowahacz z mimośrodową regulacją naciągu łańcucha, aluminiowa kierownica oraz aluminiowy subframe. Spasowanie elementów nazwijmy to "nadwozia" też jest na trochę wyższym poziomie. Tutaj płaci się też trochę za streetfighter'owski styl motocykla.

W CB1100 liczy się natomiast doskonałość wykonania detali, styl, szprychowane chromowane kółka i tym podobne bajery-rowery. To jest retro zabawka dla konesera tego typu motocykla.

CBFka natomiast jest typowym sprzętem do zwykłej, codziennej harówki. Jest zbudowana dość prosto i co by nie gadać tanio. Zawiasy chociaż dobrze zestrojone, to jednak o przeciętnej budowie, tani wahacz z kształtownika, najprostszy z możliwych systemów naciągu łańcucha, przeciętne heble, jakość spasowania plastików też nie jest najwyższych lotów. Owszem, całość działa świetnie, bardzo przyjemnie się tym jeździ a do tego sprzęt jest trwały. Ale w dalszym ciągu jest to motocykl stosunkowo przeciętny.



Żeby to dobrze zobrazować to CBFkę na siłę można porównywać z takim sprzętem jak np. Z1000SX. Ale postaw te dwa motocykle obok siebie, pomacaj i przypatrz się detalom - nie tylko tym "wykończeniowym", ale też jak są wykonane podzespoły konstrukcyjne, to od razu widać skąd się bierze wyższa cena za Zeta.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez klemens » Wt lut 03, 2015 5:37 pm

goramo napisał(a):od razu widać skąd się bierze wyższa cena za Zeta.

I do tego wcale nie musi być wyższa. Jak się dobrze poszuka po sezonie to w tych 45k spokojnie się z1000sx albo versysa1000 wyhaczy.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Kontynuacja produkcji CBF1000F w 2015r

Postprzez ferret » Wt lut 03, 2015 7:49 pm

Szczerze to myślałem że litra już nie będzie w sprzedaży. Ze szwajcarskiej strony Hondy litr zniknął jakieś 2-3 miesiące temu, nie ma w ofercie :eek:
Obrazek
Avatar użytkownika
ferret
Użytkownik
 
Posty: 150
Dołączył(a): Śr sty 15, 2014 2:29 pm
Lokalizacja: Zürich
Wiek: 55
Imię: Maciej
Motocykl: CBF600NA '09
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości