Dworzi napisał(a):A gdzie taki czujnik znajduje się w poliftowej CBF1000F? Albo ogólnie jakie są możliwości podłączenia?
Nie wiem nawet gdzie on jest ten czujnik w przedliftowej, ale najważniejsze że jest, bo licznik jakoś wyświetla obroty i prędkość, a nie ma żadnej linki
. Wystarczy wpiąć się we wtyczkę pod licznikiem, na pewno oba te sygnały tam są (albo wewnątrz licznika aby wszystko ładnie schować, a taki jest mój docelowy plan).
Małe objaśnienie:
Wersja 1 - posiada tylko 3 kabelki +, - i linia magistrali danych, które są zarobione pasującą wtyczką. Wyświetlacz ten komunikuje się z ECU i z niego odczytuje prędkość i obroty, a następnie liczy jaki jest bieg. Jest to najprostsza wersja do instalacji, jedna wtyczka i koniec
.
Wersja 2 - posiada dużo więcej kabelków, nie wiem do czego są wszystkie, bo nie mam instrukcji, ale z tego co wyjaśnił sprzedawca ten wyświetlacz biegów podłącza się bezpośrednio pod czujniki prędkości i obrotów, a następnie liczy aktualny bieg, czyli nie komunikuje się z ECU. Ta wersja także jest do podłączenia w CBF1000, ale wymaga więcej pracy, bo trzeba znaleźć odpowiednie kable w motocyklu i podpiąć się do nich.
Ja zakupiłem wersję 1, jak przyjdzie i będzie ciepło to zrobię recenzję.
Później jeśli znajdę dużo wolnego czasu to zakupię wersję 2, i zamontuje ją wewnątrz licznika. Czemu wersja 2? Bo w liczniku jest sygnał prędkości i obrotów, a nie ma magistrali z ECU, wersję 2 podepnę wewnątrz licznika, a dla wersji 2 musiałbym ciągnąć kabel z licznika pod bak do wtyczki diagnostycznej.