Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: Transport CBFki na przyczepce

Pt maja 15, 2015 12:31 pm

Można i nic się nie stanie. Oczywiście motocykl musi być odpowiednio zamocowany pasami i nie należy szaleć holownikiem, ale to chyba oczywiste ;)

Nie ma znaczenia, czy postawisz moto na prawym czy lewym najeździe.

Re: Transport CBFki na przyczepce

Pt maja 15, 2015 1:19 pm

Zdecydowanie można tak przewozić motocykle, wszystko jedno czy na lewej czy na prawej szynie.
Ważne jest by tak spiąć sprzęt, by przy ewentualnym zerwaniu głównych pasów poleciał do wewnątrz przyczepki a nie za burtę :)

Re: Transport CBFki na przyczepce

Pt maja 15, 2015 2:24 pm

Dzieki za informacje. Dobrze wiedziec, bo w wypozyczalniach czesto maja wlasnie takie przyczepy, czasami tez trafiaja sie "3ki", ale w takim przypadku najbezpieczniej na srodku. :)

Mam jeszcze jedno pytanie i mam nadzieje, ze pasuje do tematu :)

Orientujecie sie ile w PL moze kosztowac montaz haka holowniczego? I czy musze miec na montaz papiery czy mozna to zrobic samemu w garazu? Nowy hak holowniczy do mojego golfa kombi kosztuje ok. 100€ a za montaz chca DODATKOWE 300€ :eek:

Wiec albo sobie odpuszcze albo sie za to sam zabiore...

Re: Transport CBFki na przyczepce

Pt maja 15, 2015 2:37 pm

Montaż haka 200 zł. W PL hak trzeba wbić do dowodu rejestracyjnego. Aby to zrobić, trzeba zrobić przegląd haka w stacji diagnostycznej. Przegląd 20 zł a wpis za free.

Te przyczepki co wyglądają na 3 motocykle to często nie jest 3cia szyna na motocykl a najazd zamontowany w środku przyczepy. Dementuje się go i po nim wjeżdża na lewą lub prawa rynienke :)

Re: Transport CBFki na przyczepce

Pt maja 15, 2015 2:40 pm

Co do przyczepki z "budą" też woziłem w takiej kiedyś motocykl i mocowałem go na skos oparty o róg burty i też było ok nawet w zimę po śniegu. Teraz w przyczepce do motocykla, jej ładowność to 220 kg a CBF ma w dowodzie 222 kg ale myślę że z pustym bakiem to przejdzie :msn-wink: . Z hakiem w używanym aucie jeszcze niedawno było tak że możesz montować go sam i jechać później na badania a diagnosta robi adnotacje w dowodzie ale czy dalej jest tak samo to głowy nie dam.

Re: Transport CBFki na przyczepce

Pt maja 15, 2015 4:00 pm

Hak można zamontować samemu, tylko musi być homologowany.

Re: Odp: Transport CBFki na przyczepce

Pt maja 15, 2015 6:43 pm

Romek napisał(a):a diagnosta robi adnotacje w dowodzie ale czy dalej jest tak samo to głowy nie dam.

Nie jest. Teraz diagnosta wystawia zaświadczenie i na jego podstawie wydział komunikacji wbija hak w dowód. Bzdura ale tak jest. Przerabialem kilka miesięcy temu.


Wesoły Dyzio napisał(a):Hak można zamontować samemu, tylko musi być homologowany.

Tak jest. Musi być homologacja.

I pamiętajcie! Jadąc z przyczepą trzeba mieć 2 trójkąty ostrzegawcze w bagażniku. Dla auta i dla przyczepy.

Re: Transport CBFki na przyczepce

N maja 17, 2015 12:33 pm

Poważnie, dwa trójkąty? Pierwsze słyszę :D

Jaki to ma cel? Przecież nieważne czy zepsuje się coś w aucie czy w przyczepie, cały zespół pojazdów stoi na poboczu. Nie potrafię nic o tym znaleźć w internecie, tylko że w Chorwacji wymagają dwa (nawet bez przyczepy).

Re: Transport CBFki na przyczepce

N maja 17, 2015 3:38 pm

Ten przepis o trójkącie do przyczepy jest już przynajmniej ze 20 lat a tłumaczyć to można że zostawiasz przyczepę na poboczu i jedziesz po nową :msn-wink: żarówkę. To i tak dobrze że jeszcze nie wymyślili wozić dwóch gaśnic, lewarków, i pasów wyłącznie z homologacją UDT :bash:

Re: Transport CBFki na przyczepce

Śr sty 20, 2016 2:59 pm

A ja dodam że jeśli jedziecie w deszczu, po deszczu albo zimą i po soli to zawsze warto owinąć cały motor folią stretch. Ja trze tygodnie temu wiózł em cbf-e z Hamburga do Szczecina po drogach posypanych solą po zdjęciu folii moto czyste i myć nie trzeba.
Odpowiedz