Diagnoza napędu

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Diagnoza napędu

Postprzez etor » So paź 17, 2015 7:01 pm

Jestem świeżym posiadaczem CBF600 więc wybaczcie jeżeli pytania będzie banalne ale chcę się upewnić.
Dzisiaj czyściłem łańcuch przed zimowaniem motocykla i stwierdziłem następującą rzecz. Jak obracam koło to łańcuch jest w miarę normalnie luźny ale jest taki moment przy obrocie koła że łańcuch jest bardzo mocno napięty, praktycznie bez luzu. Mniej więcej 1/4 obrotu tylnej zębatki i potem znowu luźny i tak cały czas. Wnioskuję z tego ze czeka mnie wymiana napędu? Jeżeli tak to jaki łańcuch zakładać? Taki jak w serwisówce podany czy coś lepszego.
etor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Pt paź 16, 2015 7:58 pm
Imię: Tom
Motocykl: CBF600S
W siodle: <100 kkm

Re: Diagnoza napędu

Postprzez Turos » So paź 17, 2015 10:03 pm

Zależy też ile łańcuch już przejechał... Ja bym poluzował łańcuch w miejscy gdzie jest napięty i bym latał dalej latał, smarując go odpowiednio ;) Wiadomo każdy napęd rozciąga się nierównomiernie, ale bez przesady. :bag:
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7621
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Diagnoza napędu

Postprzez raphi » N paź 18, 2015 6:18 am

Turos, taka praktyka z miejscowo przeciagnietym łańcuchem może się skończyć uszkodzeniem łożyska wałka zdawczego. Taki łańcuch nadaje się niestety już tylko do wymiany.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Diagnoza napędu

Postprzez klemens » N paź 18, 2015 8:38 am

Każdy łańcuch rozciąga się nierówno ale nie każdy aż tak, jak piszesz. Nie rób dziadostwa, wymień cały napęd (2 zębatki i łańcuch) na nowe i będziesz miał spokój i komfort na długo.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Diagnoza napędu

Postprzez etor » N paź 18, 2015 9:15 pm

Turos napisał(a):Zależy też ile łańcuch już przejechał... Ja bym poluzował łańcuch w miejscy gdzie jest napięty i bym latał dalej latał, smarując go odpowiednio ;) Wiadomo każdy napęd rozciąga się nierównomiernie, ale bez przesady. :bag:

No tak. Tylko jak poluzuję w miejscu gdzie jest napięty to niestety ale w miejscu luzu wisi jak psu worek. Chyba już dotarła do mnie ta myśl że nowy sezon przywitam z nowym napędem.
Wezmę z tej strony: http://www.atm-motocykle.pl/product-pol-2018-Zestaw-napedowy-Honda-CBF-600-04-07-lancuch-DID525-zebatki-SUNSTAR-.html
Jaki łańcuch polecacie do cbf600?
etor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Pt paź 16, 2015 7:58 pm
Imię: Tom
Motocykl: CBF600S
W siodle: <100 kkm

Re: Diagnoza napędu

Postprzez rupert » N paź 18, 2015 9:41 pm

DID zalecany przez fabrykę, to dobry wybór.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Diagnoza napędu

Postprzez etor » Pn paź 19, 2015 7:43 am

rupert napisał(a):DID zalecany przez fabrykę, to dobry wybór.

I ostatnie pytanie: sunstar to dobry wybór czy jtd?
etor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): Pt paź 16, 2015 7:58 pm
Imię: Tom
Motocykl: CBF600S
W siodle: <100 kkm

Re: Diagnoza napędu

Postprzez -patrick- » Pn paź 19, 2015 7:45 am

moim zdaniem i jedne i drugie są ok, osobiście brałbym te tańsze do cbfy :)
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4724
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm


Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości