Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda serii NC

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda serii NC

Postprzez Kaplan » Wt gru 08, 2015 12:17 pm

Mam pytanie, jak to jest w końcu z komfortem i twardością zawieszenia w motocyklach serii NC?

W testach informacje są często sprzeczne: np. raz można przeczytać, że zawieszenie w X jest komfortowe i miękkie, a gdzieś indziej, że jest absurdalnie twarde. To samo się tyczy S. Z tego, co sprawdziłem, większy skok zawieszenia posiada NC700/750X, natomiast NC700/750S oraz Integra mają identyczny, mniejszy skok, jednakże, z tego co się dowiedziałem na infolinii Honda, podobno maxiskuter został zestrojony bardziej miękko od motocykla.

W sumie do tej pory z większych modeli miałem okazję przejechać się tylko szkoleniowo-egzaminacyjnym Suzuki Gladius SV650 oraz testową NC750X z DCT. Tą ostatnią zrobiłem tylko krótkie trasy po dość dobrych drogach asfaltowych, więc trudno ocenić jakość tłumienia, nie odniosłem jednak wrażenia, żeby była przesadnie twarda - wręcz przeciwnie.
Generalnie z uwagi na cenę i smukłość sylwetki oraz węższą kierownicę bardziej odpowiadałaby mi jednak wersja naked (S): łatwiej będzie przeciskać się w korkach, a i pasażerka niskiego wzrostu nie będzie miała problemów z wsiadaniem.

W każdym razie, jak oceniacie twardość zawieszenia i zdolność tłumienia wersji S? Może ktoś miał porównanie z Gladiusem, który jest dość miękki i komfortowy.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez Glub » Wt gru 08, 2015 2:58 pm

Wiesz co? Jest to kwestia siedzenia tzn dupska wlasnego.
Podciagniesz napiece wstepne sprezyny to sie zrobi sztywniejszy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez Kaplan » Wt gru 08, 2015 3:49 pm

A widelec przedni, który nie ma regulacji?
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez Turos » Wt gru 08, 2015 4:41 pm

dołożysz kilka podkładek i będzie lepiej. Albo zmienisz olej na 15w zamiast 10w i też zrobi się twardo... :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez goramo » Wt gru 08, 2015 7:12 pm

Jedna uwaga - nie należy przesadzać ze zmianami lepkości oleju w lagach. Większa lepkość spowoduje co prawda większy opór przy ugięciu zawieszenia i na w miarę równych nawierzchniach będzie fajnie, sztywno, "sportowo", (co może się czasem podobać :wink: ) ale trzeba pamiętać, że większy opór będzie także przy prostowaniu się zawieszenia. A to powoduje spowolnienie jego działania. :excl:
O tym, że jest to problem kierowca przekona się gdy wjedzie na drogę o sporej ilości szybko następujących po sobie nierówności (np bardzo podziurawiony i/lub połatany asfalt - czyli droga typu "łata na łacie"). Okaże się wtedy, że widelec nie nadąża z resorowaniem i koło zamiast być przyklejone do nawierzchni raczej po niej skacze. :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez Kaplan » Wt gru 08, 2015 9:35 pm

Bardziej chodziło mi o to, czy S istotnie różni się komfortem / tłumieniem od X czy Integry. Twardość/miękkość to pojęcie dość względne, stąd te sprzeczne opinie w testach. Ja generalnie preferuję te bardziej miękkie zawieszenia z uwagi na spokojną jazdę.
Jeśli NC750S będzie miał porównywalny komfort i miękkość z Suzuki Gladiusem, to OK.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez tmielcarz » Wt gru 08, 2015 10:26 pm

Kaplan napisał(a):Jeśli NC750S będzie miał porównywalny komfort i miękkość z Suzuki Gladiusem, to OK.


Na Gladiusie uczyłem się jeździć i zdawałem egzamin, a NC700S jeżdżę do 2 lat. Większej różnicy w komforcie zawieszenia nie widzę, ale należy wziąć poprawkę na fakt, że na kursie i egzaminie byłem skupiony na wszystkim innym tylko nie na ocenianiu komfortu Gladiusa :).
Avatar użytkownika
tmielcarz
Użytkownik
 
Posty: 170
Dołączył(a): So lis 23, 2013 10:42 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ursus
Wiek: 46
Imię: Tomek
Motocykl: NC700S C-ABS
W siodle: <100 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez Radarman » Wt gru 08, 2015 10:50 pm

Na angielskim forum eNCeka jest sporo osób, które narzekało na zawieszenie. Sporo ludzi więc zmieniło tylny amortyzator na Wilbers, Ohlins lub inne oraz modyfikowało przód. Niestety to nie jest tani biznes.

Ja osobiście nie odczuwam problemów ze strony zawieszenia chociaż uważam je za raczej twarde, no ale ja ledwie dobijam do 70kg więc może tu jest pies pogrzebany :msn-wink:

Parę wątków do poczytania:
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... rear-shock
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... now-fitted
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... now-fitted
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... ilbers-641
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... apointment
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... on-enquiry
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... tridge-kit
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... ded-spring
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... -on-nc750s
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... pring-750x
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez Kaplan » Śr gru 09, 2015 6:22 pm

Dzięki za te linki.

O skuterze Honda Vision też można było wyczytać, że ma miękkie zawieszenie, choć w porównaniu do YBR 125 (a nawet roweru z dobrym amortyzatorem i sztycą amortyzowaną) takie miękkie to ono nie było i czuło się garby i nierówności, choć oczywiście nie tak, jak w tandetnych skuterkach-marketówkach za 1500 zł. Podobne odczucia mogą być do większych motocykli i skuterów. Przesiadając się z Vision czy YBR na NC750X czy Gladius może się wydawać, że mamy do czynienia z wysokim komfortem. Ale gdyby z nich znowu przesiąść się choćby na Goldwinga, to tamte wydadzą się twarde i niekomfortowe.

Co ciekawe, w informacji prasowej o modelach NC na 2016 znajduje się informacja, że NC750X oraz Integra otrzymały możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny w tylnym amortyzatorze (to dotychczasowe modele go nie miały???), zaś z przodu pojawił się widelec Showa z systemem SDBV (Showa Dual Bending Valves). Nie ma tej informacji przy modelu S, może ta modyfikacja go nie dotyczy, a szkoda... Na pewno poprawi to możliwość regulacji zawieszenia w zależności od potrzeb.

http://motormania.com.pl/newsy/nowosci- ... sci-hondy/
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Miękkość / twardość zawieszenia w motocyklach Honda seri

Postprzez Piotrek » Śr gru 09, 2015 7:00 pm

Sorry, ale ciagle to czytam jako: "meskosc/twardosc zawieszenia" :devil:
Piotrek
Fanatyk
 
Posty: 3327
Dołączył(a): Cz cze 16, 2011 7:35 pm
Wiek: 54
Motocykl: HD Fat Boy, gaznik,

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

cron