raphi napisał(a):Dlaczego ja mam w garażu CB500 z 2001 roku i ona ma 58 koni i jak trzeba pogonić to zapierdala a te nowe mają jakieś śmieszne 47? Czy to jakieś ograniczenia mocy z pojemności pod prawa jazdy A2 czy o co chodzi?
W sumie te nowe CB500F nie mają - poza nazwą - nic wspólnego z CB500/CBF500. Silnik został zbudowany od podstaw specjalnie pod wymogi kat. A2, rama i zawieszenie też jest inne. Zaletą jest to, że nowa CB500F jest zwinniejsza, lżejsza i bardziej ekonomiczna od starej CB.
Żeby było ciekawiej, w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego motocyklem egzaminacyjnym na A2 jest właśnie CB500F. Wiele ośrodków OSK nie dysponuje jednak tymi motocyklami, tylko starymi CB500 albo CBF500, a kursantom mówią, że to jest to samo tylko lampa inna. Potem zdziwienie na egzaminie, że jednak inaczej się prowadzi.
Odnośnie wymienionych w temacie motocykli - może lepszym rozwiązaniem zamiast Transalp 700 byłaby Hondą CBF600S w wersji turystycznej, która ma ponad 75 KM mocy (były również wersje na wtrysku).
http://www.scigacz.pl/Honda,CBF600S,N,s ... 13409.html