Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 8:38 am

Szukam uniwersalnego moto z ABS. Czy lepiej kupić Trampka z ostatnich lat produkcji 2011-, czy lepiej nowszą CB500X? Nie miałem okazji jeździć na tym pierwszym. CB500X objeździłem z wypożyczalni i bardzo mi podpasował, dużo bardziej niż NC700/750, którego nie da się pokręcić.
Co lepsze?
Moto ma być na dojazdy do pracy i weekendowe wycieczki, może raz roku uda się wybrać na tydzień gdzieś dalej.

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 9:36 am

z tego co napisałeś lepszym wyborem będzie cb500x. na pewno tańszy w eksploatacji. niestety może okazać się słaby jeśli będziesz chciał zabrać kogoś ze sobą. jeśli jednak nie potrzebujesz ognia w manetce, to te 47 kuni w cb500x dadzą radę :thumbsup:
transalp zdecydowanie lepszy na kiepskie trasy (szprychowe koła, duży skok zawieszenia).

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 11:43 am

konjo8ds napisał(a):z tego co napisałeś lepszym wyborem będzie cb500x. na pewno tańszy w eksploatacji. niestety może okazać się słaby jeśli będziesz chciał zabrać kogoś ze sobą. jeśli jednak nie potrzebujesz ognia w manetce, to te 47 kuni w cb500x dadzą radę :thumbsup:
transalp zdecydowanie lepszy na kiepskie trasy (szprychowe koła, duży skok zawieszenia).



Na wojaże we dwie osoby, to i ten Trampek nie jest zbyt silny. :msn-wink: Generalnie jest to bardzo stara konstrukcja - łącznie z silnikem. Czuć, że nie lubi wysokich obrotów. To taki sprzęt do spokojnego turlania się. :pipi: :tongue:

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 12:34 pm

Przypuszczałem, że może być taka opinia. Za trochę większą kasę wybrałbym pewnie v-stroma 650.

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 4:17 pm

Dlaczego ja mam w garażu CB500 z 2001 roku i ona ma 58 koni i jak trzeba pogonić to zapierdala a te nowe mają jakieś śmieszne 47? Czy to jakieś ograniczenia mocy z pojemności pod prawa jazdy A2 czy o co chodzi?

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 4:54 pm

U handlarzy nie takie cuda się zdarzają :naughty: :lol:

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 8:20 pm

raphi napisał(a):Dlaczego ja mam w garażu CB500 z 2001 roku i ona ma 58 koni i jak trzeba pogonić to zapierdala a te nowe mają jakieś śmieszne 47? Czy to jakieś ograniczenia mocy z pojemności pod prawa jazdy A2 czy o co chodzi?


No jak normę EURO MILION wprowadzą to taka Cebula będzie dziesięć koni miała, bo te normy to z mocą w parze nie idą.

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Pn sty 18, 2016 8:21 pm

A2 - chyba trafiłeś w sedno

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Wt sty 19, 2016 4:51 pm

raphi napisał(a):Dlaczego ja mam w garażu CB500 z 2001 roku i ona ma 58 koni i jak trzeba pogonić to zapierdala a te nowe mają jakieś śmieszne 47? Czy to jakieś ograniczenia mocy z pojemności pod prawa jazdy A2 czy o co chodzi?


W sumie te nowe CB500F nie mają - poza nazwą - nic wspólnego z CB500/CBF500. Silnik został zbudowany od podstaw specjalnie pod wymogi kat. A2, rama i zawieszenie też jest inne. Zaletą jest to, że nowa CB500F jest zwinniejsza, lżejsza i bardziej ekonomiczna od starej CB.

Żeby było ciekawiej, w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego motocyklem egzaminacyjnym na A2 jest właśnie CB500F. Wiele ośrodków OSK nie dysponuje jednak tymi motocyklami, tylko starymi CB500 albo CBF500, a kursantom mówią, że to jest to samo tylko lampa inna. Potem zdziwienie na egzaminie, że jednak inaczej się prowadzi.

Odnośnie wymienionych w temacie motocykli - może lepszym rozwiązaniem zamiast Transalp 700 byłaby Hondą CBF600S w wersji turystycznej, która ma ponad 75 KM mocy (były również wersje na wtrysku).

http://www.scigacz.pl/Honda,CBF600S,N,s ... 13409.html

Re: Transalp 700 czy może CB500X

Śr sty 20, 2016 8:56 am

A ja się wypowiem jako użytkownik od dwóch lat trampka 700. Konstrukcja prosta niezniszczalna. KM wystarczająco dla jednej osoby do podzikowania w terenie i spokojnej jazdy z żoną. Waga mogła by być ciut niższa ale mam doposażone moto jak się tylko da. V2 do miasta najlepsze co może być. Na sprzęgle w korku jedzie 5 km na h i ciągnie bez gazu jak diesel. No i dźwięk V2 bezcenny, pali 5l przy na prawde pałowaniu silnikiem. Czego chcieć więcej?? :msn-wink:
Odpowiedz