Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Klucz serwisowy do CBF 600

So sty 30, 2016 8:26 pm

Cześć,

Czy może ktoś podpowiedzieć od którego modelu CBF 600 (od którego rocznika) oprócz dwóch kluczyków kierowca dostawał również w swoje ręce klucz serwisowy?
Nie chodzi mi o klucze serwisowe (narzędzia, w które zaopatrzone jest każde moto), ale o klucz serwisowy - ten do resetowania błędów w komputerze czy do programowania dorobionych kluczy do immobilizera, itd?

Dzięki :)

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

So sty 30, 2016 8:42 pm

Szczerze mówiąc to nie słyszałem żeby do hondy cbf 600 czy 1000 był taki kluczyk. Ja osobiście mam 2 kluczyki z immobillizerem i tyle wszystkiego ale nie kupowałem moto nowego więc mogę się mylić.

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

So sty 30, 2016 10:49 pm

Ja kupiłem moto z salonu (2010) i takiego klucza nie dostałem...

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

N sty 31, 2016 10:48 am

Znalazłem na forum, że ten klucz pojawia się w CBF od modelu na wtrysku (tj. 2008 rok). Czy ktoś może potwierdzić?
Aczkolwiek jeśli motocykl ma immobilizer to raczej ten klucz (HISS) powinien być, no bo jak inaczej zakodować nowo dorobiony kluczyk do stacyjki?

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

N sty 31, 2016 2:11 pm

Ja nie miałem żadnego dodatkowego klucza do swojej cbf1000 rocznik 2009, ani do cb1000r rocznik 2011. Była tylko blaszka z wybitym numerem (pewnie jakiś kod).

Ale czy zamiast dociekać takich spraw na forum, nie prościej jest zadzwonić do ASO Hondy i się spytać? :wink:



P.S.
Do CB1300SA też mam dwa kluczyki plus blaszka z wybitym kodem.

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

N sty 31, 2016 6:02 pm

Endriu21 napisał(a):Znalazłem na forum, że ten klucz pojawia się w CBF od modelu na wtrysku (tj. 2008 rok). Czy ktoś może potwierdzić?

Mam CBF600 PC43 z 2009r, i żadnego klucza serwisowego nie mam, tylko 2 kluczyki do stacyjki. Nigdy o żadnym kluczu serwisowym nie słyszałem.

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

Pn lut 01, 2016 9:50 am

Ja takie coś widziałem - było dodawane do Hondy Civic z 1997 roku. Wygląda jak normalny kluczyk tylko, że czerwony a nie czarny. W owym pojeździe nie miało to absolutnie żadnego zastosowania. Umożliwiało jedynie otworzenie zamków w drzwiach ale już nie uruchomienie silnika. Honda nazywała to kluczem serwisowym, że niby można na serwisie zostawić auto tylko z tym. Nie wiem czy w zamyśle mieli jakiś inny patent na obejście immobilizera czy mieli auto przepychać po warsztacie.

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

Pn lut 01, 2016 11:38 am

goramo napisał(a):Ja nie miałem żadnego dodatkowego klucza do swojej cbf1000 rocznik 2009, ani do cb1000r rocznik 2011. Była tylko blaszka z wybitym numerem (pewnie jakiś kod).


Ten kod umożliwia dorobienie (kodowanie?) klucza.

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

Pn lut 01, 2016 12:29 pm

menel napisał(a):
goramo napisał(a):Ja nie miałem żadnego dodatkowego klucza do swojej cbf1000 rocznik 2009, ani do cb1000r rocznik 2011. Była tylko blaszka z wybitym numerem (pewnie jakiś kod).


Ten kod umożliwia dorobienie (kodowanie?) klucza.

Chyba nie albo w ostatecznej ostateczności.
Jak odbierałem swoją Hanię - kupiłem w salonie, to gościu mi oznajmił, że jak zgubię kluczyk i zostanie mi jeden, abym brakujący już dorobił na podstawie tego co mam, bo później koszty lecą mocno w górę. Na ile to prawda a na ile chwyt marketingowy tego sprawdzać nie zamierzam :wink: mam jeszcze 2szt. kluczyków.
Pierwszy raz spotykam się z pojęciem "klucza serwisowego". Dla ciekawostki Wam powiem, bo ktoś poruszył kwestię Hondy CIVIC z lat 90-tych i czerwonego kluczyka. Sam posiadam CIVICa co prawda młodzego o 10 lat, do którego są dwa kluczyki do stacyjki - czarne, spełniające tę samą rolę. Była mowa wyżej o możliwości oddania do serwisu auta z kluczykiem serwisowym - czerwonym.
Otóż jakiś czas temu wyczytałem w necie, na jakimś forum marki Honda (civicklub czy coś) o opiniach dotyczących serwisowania aut w pewnym ASO, w którym ja też swego czasu serwisowałem samochód. Okazało się, że na forum opisywano mnóstwo (poj. wzgl) przypadków kradzieży samochodów marki Honda, które serwisowano w tym ASO. Podejrzewano, że ktoś z ASO podczas wizyty serwisowej robi duplikat kluczyka i samochód po prostu z ulicy odjeżdża. Nie wiem na ile to jest prawdą ale ja tam serwisowałem i mi auta niezaiwaniono. Tak się zastanawiam, przy założeniu że kradzież aut po wyjechaniu z tego serwisu miała miejsce, że może powodem tego, że mi nie ukradziono jest to, że zawsze czekałem na odbiór na miejscu lub to, że miałem w ich bazie podany inny adres, niż ten pod którym parkowałem samochód i auta znaleźć po prostu nie mogli. :question: :smile:
No ale w sumie skoro byłby klucz serwisowy, to i tak jego celem jest możliwość odpalenia czyli użycia go w stacyjce - koło się zamyka :smile:

Re: Klucz serwisowy do CBF 600

Śr lut 03, 2016 1:48 pm

Mama rocznik 2010 i kluczyka nie ma, nie było i nie będzie. :smile: Coś kolega poczytał, ale chyba nie do końca.
Odpowiedz