2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Radarman » N mar 13, 2016 9:05 pm

Wczoraj podczas czekania, aż mój NCek zostanie "zaserwisowany" po 16k mil, na godzinkę dostałem nowiutkiego niebieskiego NCeka z 2016 roku ze skrzynią DCT.

W ofercie są trzy kolory (przynajmniej tu w UK): czarny, czerwony i niebieski. Akurat mnie osobiście niebieski się najmniej podoba, no ale cóż - to tylko jazda testowa.

Jako użytkownik NCeka z roku 2014 skupiłem się głównie na różnicach. Więc do dzieła.

Najbardziej cool upgrade jaki nam zafundowała Honda to przednie i tylne światła LED. O ile tył zawsze można było wymienić na LEDowe tail tidy, to przód stanowił pewien problem. Muszę powiedzieć ze pełne LEDy (pozycyjne, mijania i drogowe) z przodu są czadowe. Ciężko mi określić jak to świeci w nocy, bo jazdę miałem ok 10 rano.

Nowy tłumik wygląda trochę lepiej niż fabryczny ze starszego modelu, choć sprawiał wrażenie plastikowego. Dźwięk taki sobie.

Zauważyłem że przedni zacisk hamulca jest inny, więc klocki też mogą być inne.

Zmieniono przednie zawieszenie na Showa. Ale jakbym tego nie wiedział, to bym nie zauważył żadnej różnicy. Według mnie nic tu się nie zmieniło w charakterystyce zawieszenia.

Na plus można zaliczyć nowy kształt owiewek w rejonie pseudo zbiornika paliwa. Dają one większą osłonę przed warunkami atmosferycznymi dla nóg.

Standardowa szyba jest wyższa od modelu 2014. Moja jazda odbyła się w bezwietrzny dzień. Przy wyższych prędkościach dało się odczuć napór powietrza w rejonie klatki piersiowej i głowy (mam 179cm), ale bez większej tragedii. Wydaje mi się, że punkty montażowe szyby są inne, więc dotychczasowe szyby akcesoryjne chyba nie będą pasować.

Pokrywa bagażnika ma teraz inny kształt i jest wyposażona w uchwyty na tank bag lub plecak. Nowy kształt pokrywy powiększył bagażnik do 22litrów.

Kolorowy wyświetlacz to według mnie niewypał. W słoneczny dzień jest problem z odblaskami i widzialnością (zerknijcie na filmik). Co prawda to nie telewizor czy monitor, ale kąty widzenia też są kiepskie. Opis deski w instrukcji to podobno ok. 20 stron (można zmienić kolor, wyświetlane jednostki itp) więc jest się czym pobawić, jak ktoś lubi. Ja na to czasu nie miałem niestety.

Przejdźmy do skrzyni DCT. Tu Honda według mnie odrobiła lekcje. Motocykl płynniej rusza z zatrzymania i lepiej spisuje się w wolnej jeździe. Zamiast jednego w starej wersji mamy teraz 3 tryby sportowe, choć jak w przypadku Africa Twin jest to tylko moment kiedy skrzynia DCT decyduje się na zmianę biegów. Nie ma to żadnego wpływu na parametry pracy silnika (moc, moment). A wiec tryb S1 to coś pomiędzy dotychczasowym D i S, S2 to jakby dotychczasowy S, a z kolei S3 to tryb najbardziej "sportowy". Czy to przydatny bajer - zdecydujcie sami. Zmiana trybów S następuje poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku D/S.

I to chyba tyle. NC750X to nadal fajny motocykl z niebywale niskim spalaniem. Idealne narzędzie na dojazdy do pracy. Sprawdzi się także w podróżach, choć tutaj może dać się we znaki nieregulowane zawieszenie. Duży "wow factor" wspomaga tutaj oświetlenie LED.

Dla mnie jednak za mało zmieniono w tym motocyklu aby usprawiedliwić zmianę mojego "starego" NCeka na model 2016...

Jak o czymś zapomniałem to pytajcie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Romek » N mar 13, 2016 9:22 pm

Ciekawy opis :thumbsup:
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Au-gust » Pn mar 14, 2016 2:36 pm

Widziałem ją we Wrocku w sobotę na targach we wrocławiu. Ja posiadam 700 więc automatycznie porównywałem nową 750 do swojego moto. Popracowano nad designem , jest sporo ładniejsza (czerwony lakier) . Ledowe światełka , uchwyty na bagażniku i srebrne felgi zrobiły fajną robotę. I jeszcze fikuśna osłona przeciwsłoneczna wyświetlacza ( wymyśliłem że zrobię sobie podobną z pleksi i umieszczę na niej uchwyt GPS). Ogólnie to ładny motorek.
Ale na jazdę próbną umówię się na nową Afrykę.
Entropia zawsze wygrywa
Au-gust
Maniak
 
Posty: 1122
Dołączył(a): Pt paź 31, 2014 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Imię: Adam
Motocykl: honda ncx700a
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Jerry_R » Wt mar 15, 2016 12:45 am

Dzięki wielkie!

Jeśli chodzi o hamowanie - pewnie nie zauważyłeś różnic?
Charakterystyka zawieszenia - może różnice wyjdą przy gorszej nawierzchni..?

Cieszy mnie to, że lepiej sprawuje się w wolnej jeździe, to mnie czasem irytowało w Integrze 750.
Wygląda na to, że w trybie S1 nie będzie tak szybko wrzucał 5'ki i 6'ki, to również przeszkadzało w trybie D.

W PL również takie słabe opony oferowali do tej pory?
Ale zagwozdka czy warto kupować 2016, jeszcze większa po przeczytaniu :)

Dzięki raz jeszcze, pozdrawiam!
Jerry_R
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz mar 10, 2016 9:23 pm
Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiek: 48
Imię: Jerry
Motocykl: -

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Filip » Wt mar 15, 2016 7:25 am

Au-gust napisał(a):Widziałem ją we Wrocku w sobotę na targach we wrocławiu. Ja posiadam 700 więc automatycznie porównywałem nową 750 do swojego moto. Popracowano nad designem , jest sporo ładniejsza (czerwony lakier) . Ledowe światełka , uchwyty na bagażniku i srebrne felgi zrobiły fajną robotę. I jeszcze fikuśna osłona przeciwsłoneczna wyświetlacza ( wymyśliłem że zrobię sobie podobną z pleksi i umieszczę na niej uchwyt GPS). Ogólnie to ładny motorek.
Ale na jazdę próbną umówię się na nową Afrykę.

Też w niedzielę na targach się do niej przymierzałem. Jak dla mnie pod względem designu to lekko przekombinowana, zwłaszcza plastiki na pseudo baku.
Za to Nowa Africa - przepiękna, już wiem jakie będzie moje następne moto:).
W sobotę mam przegląd i jak się uda to postaram się odbyć jazdę testową.
Avatar użytkownika
Filip
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt maja 08, 2015 6:52 am
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 41
Imię: Maciek
Motocykl: Honda NC 750X DCT
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Jerry_R » Wt mar 15, 2016 8:48 am

Widzę, że rozważacie przesiadkę ;)
Nie wiem z czego dokładnie to wynika, ale czy zadania, rola Africi i NCx nie są ciut inne?

Więcej podróżujecie? Domyślam się, że kupno Africi na dojazdy po mieście i czasem za miasto to przesada, nie?
Jerry_R
Nowicjusz
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz mar 10, 2016 9:23 pm
Lokalizacja: Warszawa Wola
Wiek: 48
Imię: Jerry
Motocykl: -

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Filip » Wt mar 15, 2016 8:52 am

Ja na razie niczego nie planuję, tylko marzę.
Africa Twin zrobiła na mnie po prostu piorunujące wrażenie.
Avatar użytkownika
Filip
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt maja 08, 2015 6:52 am
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 41
Imię: Maciek
Motocykl: Honda NC 750X DCT
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Radarman » Wt mar 15, 2016 10:30 pm

Jerry_R napisał(a):Widzę, że rozważacie przesiadkę ;)
Nie wiem z czego dokładnie to wynika, ale czy zadania, rola Africi i NCx nie są ciut inne?

Więcej podróżujecie? Domyślam się, że kupno Africi na dojazdy po mieście i czasem za miasto to przesada, nie?


Jerry,
Jeździłem Afryką i jak kogoś stać to motor jest super nawet na dojazdy do pracy (spalanie ok. 4,7 - 5 l/100km) i dalsze podróże.
Super się prowadzi i jest nadzwyczaj dobrze wyważony. Po teście nowego NCeka uciąłem sobie pogawędkę ze sprzedawcą z 'mojego' salonu Hondy (który wie, że na Afrykę cieknie mi ślinka :msn-wink:). Powiedział mi, że od nowego roku Afryka jest jednym z lepiej sprzedających się motocykli Hondy (tylko PCX125 ją wyprzedza w sprzedaży). I się wcale nie dziwię, bo to zaj.....ta maszyna jest. Znam paru gości co pozamieniali swoje roczne czy dwuletnie BMW R1200GS (najlepiej sprzedający sie motocykl w Europie w 2014) na AT, a to już o czymś świadczy.
Inna sprawa, że większość użytkowników AT nawet nie zjedzie zapewne z asfaltu. Wystarczy spojrzeć z jakimi fabrycznie oponami jest sprzedawana Afryka...
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez goramo » Śr mar 16, 2016 6:13 am

Mam info z pewnego źródła :wink: , że w jednym z warszawskich salonów nowa Africa sprzedaje się jak świeże bułki. Średnia z miesiąca wychodzi 1 szt na dzień. :biggrin:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: 2016 Honda NC750X DCT - wrażenia z jazdy testowej

Postprzez Filip » Śr mar 16, 2016 6:57 am

goramo napisał(a):Mam info z pewnego źródła :wink: , że w jednym z warszawskich salonów nowa Africa sprzedaje się jak świeże bułki. Średnia z miesiąca wychodzi 1 szt na dzień. :biggrin:

To bardzo dobrze, za 2-3 lata będzie jak znalazł z drugiej ręki:):)
Avatar użytkownika
Filip
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt maja 08, 2015 6:52 am
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 41
Imię: Maciek
Motocykl: Honda NC 750X DCT
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron