Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 4:33 am

Hej
Od przeszło tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem FA.
Mam kilka pytań odnośnie motorku.

1. jak sprawdzić temperaturę silnika aby wiedzieć czy można już kręcić? (tak wiem, niech se chwile pochodzi... o ile latem pochodzi minute i przejadę 2km i mam pewność że jest już ciepły, to w chłodne poranki nie mam pewności kiedy. Zegara jako takiego nie ma jak w starszych modelach, jest tylko kontrolka wysokiej temperatury)

2. czy na oryginalnej szybie podniesionej do góry przy np 170km\h szyba zaczyna Wam drgać dość mocno? mam 2 szyby, obecnie założoną z deflektorem akcesoryjną MRA no i mam takie sytuacje powyżej 160km\h i nie wiem czy to kwestia ustawienia deflektora czy szyby, przymierzam się do montażu oryginalnej szybki tylko nie wiem czy to nie strata czasu.

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 5:23 am

ad.2: na oryginalnej szybie przy 160-170 mi nic nie drga ani nie wibruje

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 5:34 am

Cate napisał(a):ad.2: na oryginalnej szybie przy 160-170 mi nic nie drga ani nie wibruje

dzięki

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 5:54 am

U mnie również z szybą + deflektor wszystko jest ok.

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 6:34 am

1. Ja stosuję zasadę, że dopóki zamula powyżej ~2500rpm to nie kręcę wyżej. Oczywiście jadę wtedy na odp. niższym biegu

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 7:10 am

Rafał P napisał(a):...tak wiem, niech se chwile pochodzi...

a i tutaj są 2 szkoły, jedna mówi, że lepiej, żeby silnik pochodził sobie zanim ruszymy, druga natomiast mówi, by nie czekać tylko od razu jechać ale na niskich obrotach. /nawet zimą/

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 7:15 am

-patrick- napisał(a):
Rafał P napisał(a):...tak wiem, niech se chwile pochodzi...

a i tutaj są 2 szkoły, jedna mówi, że lepiej, żeby silnik pochodził sobie zanim ruszymy, druga natomiast mówi, by nie czekać tylko od razu jechać ale na niskich obrotach. /nawet zimą/



Ale tu chyba nie chodzi o jazdę jako taką, tylko kręcenie, czyli jazdę na wysokich obrotach. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 7:20 am

Simon napisał(a):
-patrick- napisał(a):
Rafał P napisał(a):...tak wiem, niech se chwile pochodzi...

a i tutaj są 2 szkoły, jedna mówi, że lepiej, żeby silnik pochodził sobie zanim ruszymy, druga natomiast mówi, by nie czekać tylko od razu jechać ale na niskich obrotach. /nawet zimą/



Ale tu chyba nie chodzi o jazdę jako taką, tylko kręcenie, czyli jazdę na wysokich obrotach. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.


a no też fakt ;)
:notworthy:

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 10:26 am

tak, chodziło o krecenie np na 6 tys, bo ja z zasady na początek ruszam jak taryfiarz i krece do 3-4tysi zanim dostanie odpowiedniej temperatury. A tu co? na oko? mogli dorzucić do cyferblatu mały wskaznik temperatury silnika

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Śr cze 08, 2016 10:47 am

CBF'ka już na samej kartce u projektanta, przy samych założeniach miała być motocyklem niskobudżetowym. Stąd brak wskaźnika temperatury, biegów, tanie zawiasy, ciężkie auspufy i generalna oszczędność.
Odpowiedz