CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Rafał P » Śr cze 08, 2016 4:33 am

Hej
Od przeszło tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem FA.
Mam kilka pytań odnośnie motorku.

1. jak sprawdzić temperaturę silnika aby wiedzieć czy można już kręcić? (tak wiem, niech se chwile pochodzi... o ile latem pochodzi minute i przejadę 2km i mam pewność że jest już ciepły, to w chłodne poranki nie mam pewności kiedy. Zegara jako takiego nie ma jak w starszych modelach, jest tylko kontrolka wysokiej temperatury)

2. czy na oryginalnej szybie podniesionej do góry przy np 170km\h szyba zaczyna Wam drgać dość mocno? mam 2 szyby, obecnie założoną z deflektorem akcesoryjną MRA no i mam takie sytuacje powyżej 160km\h i nie wiem czy to kwestia ustawienia deflektora czy szyby, przymierzam się do montażu oryginalnej szybki tylko nie wiem czy to nie strata czasu.
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Cate » Śr cze 08, 2016 5:23 am

ad.2: na oryginalnej szybie przy 160-170 mi nic nie drga ani nie wibruje
Cate
Użytkownik
 
Posty: 159
Dołączył(a): Pn lut 22, 2016 7:14 am
Lokalizacja: SLU
Imię: Kasia
Motocykl: NC750X DCT '21
W siodle: 200-300 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Rafał P » Śr cze 08, 2016 5:34 am

Cate napisał(a):ad.2: na oryginalnej szybie przy 160-170 mi nic nie drga ani nie wibruje

dzięki
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez MAREK » Śr cze 08, 2016 5:54 am

U mnie również z szybą + deflektor wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
MAREK
Miłośnik
 
Posty: 574
Dołączył(a): Wt wrz 28, 2010 6:20 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg
Wiek: 61
Motocykl: duża czarna FA
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez PeterS » Śr cze 08, 2016 6:34 am

1. Ja stosuję zasadę, że dopóki zamula powyżej ~2500rpm to nie kręcę wyżej. Oczywiście jadę wtedy na odp. niższym biegu
Avatar użytkownika
PeterS
Fanatyk
 
Posty: 3165
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 9:22 am
Lokalizacja: Audiland, woj. małopolskie
Wiek: 47
Motocykl: HH 600+ETZ 250
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez -patrick- » Śr cze 08, 2016 7:10 am

Rafał P napisał(a):...tak wiem, niech se chwile pochodzi...

a i tutaj są 2 szkoły, jedna mówi, że lepiej, żeby silnik pochodził sobie zanim ruszymy, druga natomiast mówi, by nie czekać tylko od razu jechać ale na niskich obrotach. /nawet zimą/
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4719
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Simon » Śr cze 08, 2016 7:15 am

-patrick- napisał(a):
Rafał P napisał(a):...tak wiem, niech se chwile pochodzi...

a i tutaj są 2 szkoły, jedna mówi, że lepiej, żeby silnik pochodził sobie zanim ruszymy, druga natomiast mówi, by nie czekać tylko od razu jechać ale na niskich obrotach. /nawet zimą/



Ale tu chyba nie chodzi o jazdę jako taką, tylko kręcenie, czyli jazdę na wysokich obrotach. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.
Avatar użytkownika
Simon
Nightmare
 
Posty: 4003
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2014 5:06 am
Lokalizacja: Monachium
Wiek: 36
Imię: Szymon
Motocykl: -
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez -patrick- » Śr cze 08, 2016 7:20 am

Simon napisał(a):
-patrick- napisał(a):
Rafał P napisał(a):...tak wiem, niech se chwile pochodzi...

a i tutaj są 2 szkoły, jedna mówi, że lepiej, żeby silnik pochodził sobie zanim ruszymy, druga natomiast mówi, by nie czekać tylko od razu jechać ale na niskich obrotach. /nawet zimą/



Ale tu chyba nie chodzi o jazdę jako taką, tylko kręcenie, czyli jazdę na wysokich obrotach. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.


a no też fakt ;)
:notworthy:
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4719
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Rafał P » Śr cze 08, 2016 10:26 am

tak, chodziło o krecenie np na 6 tys, bo ja z zasady na początek ruszam jak taryfiarz i krece do 3-4tysi zanim dostanie odpowiedniej temperatury. A tu co? na oko? mogli dorzucić do cyferblatu mały wskaznik temperatury silnika
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez raphi » Śr cze 08, 2016 10:47 am

CBF'ka już na samej kartce u projektanta, przy samych założeniach miała być motocyklem niskobudżetowym. Stąd brak wskaźnika temperatury, biegów, tanie zawiasy, ciężkie auspufy i generalna oszczędność.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości