CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez -patrick- » Śr cze 08, 2016 11:14 am

w 600tce jest wskaźnik temp.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Simon » Śr cze 08, 2016 11:29 am

-patrick- napisał(a):w 600tce jest wskaźnik temp.


Za to nie ma wskaźnika poziomu paliwa :naughty:
Avatar użytkownika
Simon
Nightmare
 
Posty: 4003
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2014 5:06 am
Lokalizacja: Monachium
Wiek: 36
Imię: Szymon
Motocykl: -
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Glub » Śr cze 08, 2016 11:41 am

Bywa albo albo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez konjo8ds » Śr cze 08, 2016 12:03 pm

Rafał P napisał(a):tak, chodziło o krecenie np na 6 tys, bo ja z zasady na początek ruszam jak taryfiarz i krece do 3-4tysi zanim dostanie odpowiedniej temperatury. A tu co? na oko? mogli dorzucić do cyferblatu mały wskaznik temperatury silnika


do 6 tysi to nie jest kręcenie. to normalna jazda. kręcenie zaczyna się powyżej 6 tysi i tak do 10,5-11 chyba (w kilo CBFie ) :)

Simon napisał(a):
-patrick- napisał(a):w 600tce jest wskaźnik temp.


Za to nie ma wskaźnika poziomu paliwa :naughty:

w poliftowej szejsecie jest wskaźnik poziomu paliwa, ale nie ma temperatury chłodziwa :lol:

natomiast w triumphie mam jedno i drugie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Simon » Śr cze 08, 2016 12:08 pm

konjo8ds napisał(a):
Rafał P napisał(a):tak, chodziło o krecenie np na 6 tys, bo ja z zasady na początek ruszam jak taryfiarz i krece do 3-4tysi zanim dostanie odpowiedniej temperatury. A tu co? na oko? mogli dorzucić do cyferblatu mały wskaznik temperatury silnika


do 6 tysi to nie jest kręcenie. to normalna jazda. kręcenie zaczyna się powyżej 6 tysi i tak do 10,5-11 chyba (w kilo CBFie ) :)

Simon napisał(a):
-patrick- napisał(a):w 600tce jest wskaźnik temp.


Za to nie ma wskaźnika poziomu paliwa :naughty:

w poliftowej szejsecie jest wskaźnik poziomu paliwa, ale nie ma temperatury chłodziwa :lol:

natomiast w triumphie mam jedno i drugie :P


No ja mam przedliftową to mam tylko wskaźnik temperatury właśnie.
Avatar użytkownika
Simon
Nightmare
 
Posty: 4003
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2014 5:06 am
Lokalizacja: Monachium
Wiek: 36
Imię: Szymon
Motocykl: -
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez -patrick- » Śr cze 08, 2016 12:10 pm

ale jest rezerwa, więc nie jest tak źle. ;)
w VFR też miałem wszystko. a to nadal Honda :P
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez goramo » Śr cze 08, 2016 7:25 pm

Nie wiem jak w poliftowym litrze, ale stary litr to łapał temperaturę bardzo szybko (też tam nie ma wskaźnika - wiele razy była o tym gadka na forum i ja zawsze ubolewałem nad tym). Generalnie nawet w marcu przy 10oC wystarczyło przejechać z 5km i stanąć na minutę, dwie na światłach a za chwilę wentylator się włącza.

Tak więc nie ma co się za bardzo spuszczać nad tym. :tongue: Odpalasz, zakładasz garnek i rękawice, wsiadasz i jedziesz. :ricky:
Pierwsze dwa, trzy km kręcisz do 4 tys, potem można się rozwinąć do 6-7tys km, a po kolejnej chwili można już kręcić ile wlezie. :devil:

Tylko w mieście to i tak moim zdaniem nie ma większego znaczenia, bo 6-8tys obrotów na dwójce, to w litrze już masz z 80-100km/h.... :msn-wink:

Edit:
Albo nawet więcej będzie. :wink: Właśnie sobie przypomniałem, że stary litr przy 8 tys na 2ce leci ~120km/h. Nowy będzie przy tych obrotach zapitalał jeszcze szybciej (ma zmienione przełożenie). :smile:

Biorąc pod uwagę dostępność momentu obrotowego w litrze, to ja nie widzę potrzeby w ogóle kręcenia go w mieście wyżej niż 5 tys obrotów, na jakimkolwiek biegu. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Rafał P » Cz cze 09, 2016 4:37 am

wiem jak uzytkowac moto... w koncu to moja już 5ta Honda a moto z 10te.
Mieszkam pod miastem i nudno jechac te 80km az się silnik rozgrzeje do właściwej temperatury, a jak sie nagrzewa po tych 2km to akurat dolatuje do miasta, 5km mam do pracy wiec moto nie uzywam. w weekendy za to trasa trasa i jeszcze raz trasa.
Pytałem czyto teoretycznie o te rozgrzewanie, bo może opcji nie znalazłem-ale wczoraj przestudiowałem ksiązke i nie było w zmianki o tym(o zegarze z temperaturą) Za to pisało, że wiatrak sam z siebie potrafi sie włączyć na chwile przy kreceniu po obrotrach i jest to normalna sparwa
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez tombartosz » Cz cze 09, 2016 7:16 am

Bazując na serwisówkach od przedliftowej CBF 1000 i CBR1100XX można dojśc do wniosku, że czujnik temperatury jest tam taki sam, z tym, że CBR1100XX ma wskaźnik a CBFka tylko lampkę. Sam czujnik jest podłączany tylko do licznika (tzn do komputera jest inny przewód) więc można by się pokusić o dołożenie wskaźnika w przedliftowej CBFce z CBR1000XX - gdyby tylko dostać tanio licznik z CBRki. No i zapewne albo lampka albo wskaźnik.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000FA dwa szybkie pytania

Postprzez Rafał P » Cz cze 16, 2016 4:07 am

Czy ktoś w CBF FA rozbierał już obudowę(czasze)-tam gdzie jest mechanizm od szyby? (nie chodzi o samo miejsce przykręcenia szyby do stelażu)
Dużo zabawy? na coś zwrócić uwagę przy dłubaniu?
Wczoraj jechałem na trasie z maksymalnie schowana szybą (z deflektorem) i też wpadała w turbulencje przy 160-170km/h
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron