Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » So paź 29, 2016 8:27 pm

Extra, ale w opisie nie znajduje informacji ze pasuje do hondy z dct.
Czyzby ten rodzaj filtra byl uzywany w innych motocyklach?
To jakis standardowy filtr, ktory honda wykorzystała do filtrowania oleju w ukladach z DCT, czy też patent hondy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Bloodhound » So paź 29, 2016 9:22 pm

Oryginalny Hondy za ma symbol 15412-MGS-D21. M.Line podaje, że ich filtr jest bezpośrednim zamiennikiem 15412-MGS-D21. Porównywałem oba filtry - oryginał z zamiennikiem i istotnych różnic się nie dopatrzyłem. Honda raczej nie opracowała nowego filtra specjalnie dla jednego modelu motocykla i to jeszcze tylko w wersji z DCT - NC to budżetowy sprzęt, a to oznacza, że sięga się do szuflady po gotowe rozwiązania gdzie to tylko możliwe. Filtr może być i raczej jest mało popularny, bo jego wydajność jest niewielka, więc do filtrowania głównych obiegów smarowania silnika się nie nadaje. Jedynie w małych jednostkach np. skuterach lub innych urządzeniach. W DCT obsługuje dodatkowy obieg smarowania. To czy producent filtra podaje lub nie podaje jego zastosowanie kompletnie o niczym nie świadczy.
Jak wcześniej napisałem, rok temu zakupiłem, założyłem, przelatany bezproblemowo cały sezon.
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 519
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » So paź 29, 2016 10:09 pm

no to mamy zamiennik za uczciwe pieniądze :biggrin:
Ostatnio edytowano So paź 29, 2016 10:13 pm przez onlinemaster, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Bloodhound » So paź 29, 2016 10:12 pm

Tośmy sobie popisali. :tongue: :msn-wink:
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 519
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » N paź 30, 2016 11:54 am

To wiele wyjasnia:)
Nawet jesli by go zmieniac do 6 tysi to i tak bedzie sie opłacać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » N paź 30, 2016 8:05 pm

Glub napisał(a):Nawet jesli by go zmieniac do 6 tysi to i tak bedzie sie opłacać.


nie popadaj w paranoję :biggrin:
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » Pn paź 31, 2016 6:40 am

To nie paranoja... juz mam przygodę z dct bo mama honda kazała co 24 zmieniać..
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez zibi » Pn paź 31, 2016 9:15 am

Potwierdzam, w NC700S znajomej zmieniliśmy dokładnie na ten zamiennik. Wszystko hula aż miło. :thumbsup:
Jeśli wchodzisz między koty musisz mruczeć tak jak one!

Obrazek
Avatar użytkownika
zibi
Miłośnik
 
Posty: 784
Dołączył(a): N lip 07, 2013 6:04 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 51
Motocykl: NC750X, BMW R NINE T
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Kaplan » Pn paź 31, 2016 9:40 am

W sumie ciekawie to rozwiązali: w silniku NC jest filtr oleju pełnoprzepływowy, a w skrzyni DCT wymianie podlega tylko wkład filtra oleju.



Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » Pn paź 31, 2016 1:48 pm

Kaplan napisał(a):W sumie ciekawie to rozwiązali: w silniku NC jest filtr oleju pełnoprzepływowy, a w skrzyni DCT wymianie podlega tylko wkład filtra oleju.





To nic dziwnego... Taki filtr jest jakby pozbawiony obudowy bo obudową jest silnik... Wklad=filtr. Tym bardziej ze ten filtr jest po zasadniczym. Jego zadanie to filtrowanie oleju idacego do elektrozaworów sterujacych sprzęgłem.
Latwiej zmiescic taki filter w obudowe sprzegla niz dolozyc drugi filtr identyczny z pierwszym
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości