Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez maxikaz » Wt lut 07, 2017 8:17 am

Jest oficjalny zamiennik z Hiflofiltro nr katalogowy HF117.
średnia cena okolo 30 zł

http://www.hiflofiltro.com/catalogue/filter/HF117
Historia moich moto WSK125,SuzukiGSX600F,NC700XDC.....>>>>?
Projekt podróży w Alpy w trakcie trasa :) http://goo.gl/NF8bNa
Avatar użytkownika
maxikaz
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): Śr lut 11, 2015 12:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 48
Imię: Kazik
Motocykl: NC700XDC
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » Wt lut 07, 2017 5:50 pm

:thumbup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » Cz kwi 20, 2017 11:07 am

Pozwolę sobie odgrzać nieco temat, popisaliśmy sobie o filtrach, o słabościach DCT a ja się zapytam czy warto dopłacać drugie tyle do oleju silnikowego? :smile: Mam na myśli Motul 7100 10W30 lub 5100 10W30, pierwszy jest pełnym syntetykiem, drugi półsyntetyczny, różnica w cenie jest znaczna, bo za 7100 trzeba dobulić drugie tyle... Co myślicie, warto dopłacić czy olać to?
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » Cz kwi 20, 2017 11:25 am

Jak masz dct to lej tylko syntetyk. Najlepiej ten prawdziwy. Zatem motul 7100 to minimum. Natomiast 300V to przerost...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Slayer » Cz cze 01, 2017 6:41 am

Glub napisał(a):Jak masz dct to lej tylko syntetyk. Najlepiej ten prawdziwy. Zatem motul 7100 to minimum. Natomiast 300V to przerost...

Nie ma sensu syntetyka, to nie motocykl wyścigowy, tylko niskoobrotowy, co może nawet jeździć na 91 oktanach. 10W30, który spełnia wymagania serwisowe i tyle. I nie musi być wcale Motul, bo to marka grubo przereklamowana. W mojej FJR właśnie ten olej miał tendencję do spalania się i trzeba było robić minimalną, ale jednak dolewkę.
Slayer
Użytkownik
 
Posty: 84
Dołączył(a): Pt maja 08, 2015 5:50 am

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Wesoły Dyzio » Cz cze 01, 2017 7:19 am

Slayer napisał(a):
Glub napisał(a):Jak masz dct to lej tylko syntetyk. Najlepiej ten prawdziwy. Zatem motul 7100 to minimum. Natomiast 300V to przerost...

Nie ma sensu syntetyka, to nie motocykl wyścigowy, tylko niskoobrotowy, co może nawet jeździć na 91 oktanach. 10W30, który spełnia wymagania serwisowe i tyle. I nie musi być wcale Motul, bo to marka grubo przereklamowana. W mojej FJR właśnie ten olej miał tendencję do spalania się i trzeba było robić minimalną, ale jednak dolewkę.

Spalanie oleju nie zależy od oleju tylko od motocykla, czy samochodu. Ja leję motula do CBF 600 i nic nie dolewam.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » Cz cze 01, 2017 8:28 am

Slayer nie bredź. Syntetyk jest odporniejszy, trwalszy i wytrzymalszy wiec jesli chcesz by silnik długo i bezawaryjnie chodzil to syntetyk tylko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez damikss » N kwi 28, 2019 2:59 pm

Odświeże, bo tak sobie czytam.Przy wymianie oleju zastosowałem filtr HF 117.Tak czytam sobie na jakimś zagranicznym forum ,że do skrzyni z dct powinno sie stosować tylko oryginalny filtr hondy 15412-mgs-d21 , ze ma zupełnie innego rodzaju material filtrujący niż zamieniki.Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?Czy to tylko bełkot marketingowy.
damikss
Użytkownik
 
Posty: 112
Dołączył(a): N maja 18, 2014 2:45 pm
Imię: Damian
Motocykl: Honda nc 700s dct
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » N kwi 28, 2019 8:49 pm

damikss napisał(a):Czy to tylko bełkot marketingowy.

stawiam, że właśnie tak jest, użyłem już dwa razy tego filtra i nie ma żadnych problemów
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez damikss » Pn kwi 29, 2019 1:53 am

Znalazłem ciekawy filmik, co do filtrów oleju

https://www.youtube.com/watch?v=j15x1umneYI
damikss
Użytkownik
 
Posty: 112
Dołączył(a): N maja 18, 2014 2:45 pm
Imię: Damian
Motocykl: Honda nc 700s dct
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości