Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » Pt paź 28, 2016 4:53 pm

Hej. Zastanawiam się czy dwu sprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DCT wymaga okresowych przeglądów/regulacji?
Czytałem ostatnio o dwu sprzęgłowych skrzyniach w samochodach i tam przewidziane są oprócz wymiany oleju i filtra regulacje zwane chyba adaptacjami (mogłem źle nazwać), jak to jest w motocyklu NC700X DCT ?
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » Pt paź 28, 2016 7:10 pm

Ztcw to nic takiego nie występuje. Tylko uczule Cie na wymianę filtra dct, serwisówka mówi co 24. Guzik prawda, po15 jest czarny. Trza co 12.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » Pt paź 28, 2016 10:32 pm

Glub napisał(a):po15 jest czarny. Trza co 12.

no już właśnie gdzieś tu na forum wyczytałem że po 15 nadaje się do wymiany, trudno, wymienimy pomimo że śpiewają za niego 5 dych :kwasny:
Ostatnio edytowano So paź 29, 2016 10:03 pm przez onlinemaster, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » So paź 29, 2016 8:27 am

Trudno ale to nie jest az tak wysoki koszt dbania o maszynę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » So paź 29, 2016 8:44 am

Glub napisał(a):Trudno ale to nie jest az tak wysoki koszt dbania o maszynę.

Mimo wszystko za filtr który do każdego innego motocykla kosztuje 15 zeta, tu chcą 50, tylko dlatego że ma ciut inne wymiary i przeznaczenie, złodziejstwo i tyle :thumbdown: szkoda że nie mam żadnego znajomego w jakimś sklepie lub hurtowni moto to by mi coś dopasował
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » So paź 29, 2016 10:30 am

Ten filtr jest podobny do filtra paliwa/lpg, twierdzi znajomy mechanik... Moze z tego segmentu udało by sie cos podebrać taniej.
Pytanie tylko czy wkład filtrujący jest identyczny i/lub ma podobne właściwości filtrujące.

Edit: to jest dodatkowy filtr oleju. Podstawowy kosztuje tyle samo co do innych moto.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Wesoły Dyzio » So paź 29, 2016 1:47 pm

onlinemaster napisał(a):Hej. Zastanawiam się czy dwu sprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DCT wymaga okresowych przeglądów/regulacji?
Czytałem ostatnio o dwu sprzęgłowych skrzyniach w samochodach i tam przewidziane są oprócz wymiany oleju i filtra regulacje zwane chyba adaptacjami (mogłem źle nazwać), jak to jest w motocyklu NC700X DCT ?

Mam dwu sprzęgłową skrzynię w samochodzie i nic takiego co napisałeś nie trzeba robić. :eek:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez onlinemaster » So paź 29, 2016 2:28 pm

Wesoły Dyzio napisał(a):Mam dwu sprzęgłową skrzynię w samochodzie i nic takiego co napisałeś nie trzeba robić. :eek:


Czytałem ostatnio o dwu sprzęgłówkach w Fordzie i pisali że niby coś takiego jest na liście przeglądu technicznego w modelach z tą skrzynią co 60 tys. km. przy wymianie oleju a co najciekawsze autoryzowany serwis o tym nie wiedział, dopiero klient pokazał mu to czarno na białym gdzieś w serwisówce
Obrazek
It's never too late to have a happy childhood!
Avatar użytkownika
onlinemaster
Użytkownik
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2016 3:31 pm
Lokalizacja: Śląskie
Wiek: 50
Motocykl: Honda NC700XD DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Glub » So paź 29, 2016 2:30 pm

U Dyzia może być suche sprzeglo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Postprzez Bloodhound » So paź 29, 2016 6:23 pm

onlinemaster napisał(a):
Glub napisał(a):po15 jest czarny. Trza co 12.

no już właśnie gdzieś tu na forum wyczytałem że po 12 nadaje się do wymiany, trudno, wymienimy pomimo że śpiewają za niego 5 dych :kwasny:

Tu macie ludkowie tańszy zamiennik filtra oleju do DCT. W żony NC-ku wymieniałem w ubiegłym sezonie i wszystko gra, żadnych problemów.
http://motoczesci24h.pl/filtr-oleju-mli ... c,160.html
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 519
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron