Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Wt lut 07, 2017 8:17 am

Jest oficjalny zamiennik z Hiflofiltro nr katalogowy HF117.
średnia cena okolo 30 zł

http://www.hiflofiltro.com/catalogue/filter/HF117

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Wt lut 07, 2017 5:50 pm

:thumbup:

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Cz kwi 20, 2017 11:07 am

Pozwolę sobie odgrzać nieco temat, popisaliśmy sobie o filtrach, o słabościach DCT a ja się zapytam czy warto dopłacać drugie tyle do oleju silnikowego? :smile: Mam na myśli Motul 7100 10W30 lub 5100 10W30, pierwszy jest pełnym syntetykiem, drugi półsyntetyczny, różnica w cenie jest znaczna, bo za 7100 trzeba dobulić drugie tyle... Co myślicie, warto dopłacić czy olać to?

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Cz kwi 20, 2017 11:25 am

Jak masz dct to lej tylko syntetyk. Najlepiej ten prawdziwy. Zatem motul 7100 to minimum. Natomiast 300V to przerost...

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Cz cze 01, 2017 6:41 am

Glub napisał(a):Jak masz dct to lej tylko syntetyk. Najlepiej ten prawdziwy. Zatem motul 7100 to minimum. Natomiast 300V to przerost...

Nie ma sensu syntetyka, to nie motocykl wyścigowy, tylko niskoobrotowy, co może nawet jeździć na 91 oktanach. 10W30, który spełnia wymagania serwisowe i tyle. I nie musi być wcale Motul, bo to marka grubo przereklamowana. W mojej FJR właśnie ten olej miał tendencję do spalania się i trzeba było robić minimalną, ale jednak dolewkę.

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Cz cze 01, 2017 7:19 am

Slayer napisał(a):
Glub napisał(a):Jak masz dct to lej tylko syntetyk. Najlepiej ten prawdziwy. Zatem motul 7100 to minimum. Natomiast 300V to przerost...

Nie ma sensu syntetyka, to nie motocykl wyścigowy, tylko niskoobrotowy, co może nawet jeździć na 91 oktanach. 10W30, który spełnia wymagania serwisowe i tyle. I nie musi być wcale Motul, bo to marka grubo przereklamowana. W mojej FJR właśnie ten olej miał tendencję do spalania się i trzeba było robić minimalną, ale jednak dolewkę.

Spalanie oleju nie zależy od oleju tylko od motocykla, czy samochodu. Ja leję motula do CBF 600 i nic nie dolewam.

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Cz cze 01, 2017 8:28 am

Slayer nie bredź. Syntetyk jest odporniejszy, trwalszy i wytrzymalszy wiec jesli chcesz by silnik długo i bezawaryjnie chodzil to syntetyk tylko.

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

N kwi 28, 2019 2:59 pm

Odświeże, bo tak sobie czytam.Przy wymianie oleju zastosowałem filtr HF 117.Tak czytam sobie na jakimś zagranicznym forum ,że do skrzyni z dct powinno sie stosować tylko oryginalny filtr hondy 15412-mgs-d21 , ze ma zupełnie innego rodzaju material filtrujący niż zamieniki.Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?Czy to tylko bełkot marketingowy.

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

N kwi 28, 2019 8:49 pm

damikss napisał(a):Czy to tylko bełkot marketingowy.

stawiam, że właśnie tak jest, użyłem już dwa razy tego filtra i nie ma żadnych problemów

Re: Obsługa serwisowa skrzyni DCT

Pn kwi 29, 2019 1:53 am

Znalazłem ciekawy filmik, co do filtrów oleju

https://www.youtube.com/watch?v=j15x1umneYI
Odpowiedz