Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Pn lut 06, 2017 10:28 am

Glub napisał(a):Okurde! Nie wiedzialem ze trenuje gymhane:D
Co do odpowietrzania to fakt. Ale uwazam ze dla średniego uzytkownika to rozwiazanie bardzo dobre.

Może założyć taki odpowietrznik
http://sklep.helperformance.pl/index.ph ... &id_lang=7
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Pn lut 06, 2017 4:18 pm

Turos napisał(a):
Glub napisał(a):Decyzję Hondy dot rezygnacji z cabs uważam za chybioną... Zmniejsza to bezpieczenstwo kierownika

Nie do końca się z tym zgodzę. CABS powoduje, że przód też hamuje w momencie wciskania tylnego hamulca. Może to spowodować "podcięcie" przedniego koła podczas manewrowania pomiędzy autami. Dodatkowo powoduje, że przednie zawieszenie zaczyna się składać. Nie muszę chyba mówić co się stanie gdy podczas ciasnego zawracania wcisniemy przedni hamulec? :)
Tylny hamulec powoduje stabilizację motocykla właśnie podczas ciasnych manewrów, slalomów (między autami) czy ciasnym zawracaniu. Nie jest to tylko moja teoria. Zapytaj kogoś kto trenuje np. Gymkhanę motocyklową :)
Dlatego Honda odchodzi od CABSu. Trzeba się nauczyć używać obu hamulców w sytuacji awaryjnej i tyle.


Na pewno nie odejdzie w segmencie 125 i motorowerów, bo tam wraz z normą Euro4 układ kombinowany CBS staje się obowiązkowy, o ile pojazd nie zostanie fabrycznie wyposażony w ABS.

W sumie CBS miło wspominam w skuterze Vision - w "starych" dobrych czasach, czyli na początku jednośladowej drogi, przyjemniej się jeździło i hamowało (CBS) w deszczu niż na moto z niezależnymi hamulcami. Dla nowicjuszy na pewno bardzo dobre rozwiązanie. Nie przypominam sobie też, żeby ten pojedynczy tłoczek hamulca przedniego powodował jakiekolwiek destabilizacje na niskich prędkościach.

Swoją drogą też się dziwię, że w 2016 r. Honda nie przywróciła CBS w NC-kach tylko wpakowała kasę w jakieś bajery pokroju zmieniających kolory wyświetlaczy.

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Pn lut 06, 2017 5:26 pm

CBS+ABS=CABS

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Wt lut 07, 2017 2:03 pm

Glub napisał(a):CBS+ABS=CABS

KLIK

A tutaj trochę więcej na temat kombinowanych hamulców w hondzie

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Wt lut 07, 2017 5:31 pm

Dual bylby idealny ale cbyba tylko w xx wystepowal?

Drugi link nie bangla

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Wt lut 07, 2017 10:57 pm

Jak nie bangla jak bangla??

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Śr lut 08, 2017 7:58 am

U mnie gada error 404:P

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Śr lut 08, 2017 1:29 pm

C-ABS to taka proteza dla tych, którzy z jakiegoś powodu nie chcą lub nie potrafią właściwie korzystać z hamulców w moto. Na luźnym podłożu to ze sprzężonym układem trzeba uważać. Na czarnym z kolei, najlepiej wyrobić sobie nawyk korzystania z obu jednocześnie. Nie ma nawyku, to w razie "W" nie będzie optymalnego wykorzystania dostępnej siły hamowania.
Tylny hebel w NC faktycznie nie powala, ale jest wystarczająco skuteczny, żeby wydatnie wspomóc przód. Większa efektywność tylnego hamulca przy takiej geometrii moto, rozłożeniu masy i szerokości opony nie będzie możliwa. Wystarczy go potraktować jako wspomagacz przedniego i/lub stabilizator przy wolnych manewrach i będzie dobrze.

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Cz lut 09, 2017 7:31 pm

Bloodhound napisał(a):C-ABS to taka proteza dla tych, którzy z jakiegoś powodu nie chcą lub nie potrafią właściwie korzystać z hamulców w moto. Na luźnym podłożu to ze sprzężonym układem trzeba uważać. Na czarnym z kolei, najlepiej wyrobić sobie nawyk korzystania z obu jednocześnie. Nie ma nawyku, to w razie "W" nie będzie optymalnego wykorzystania dostępnej siły hamowania.
Tylny hebel w NC faktycznie nie powala, ale jest wystarczająco skuteczny, żeby wydatnie wspomóc przód. Większa efektywność tylnego hamulca przy takiej geometrii moto, rozłożeniu masy i szerokości opony nie będzie możliwa. Wystarczy go potraktować jako wspomagacz przedniego i/lub stabilizator przy wolnych manewrach i będzie dobrze.

Dzięki!
Tak właśnie go traktuję. Moje pytanie wyszło dlatego że w poprzednim motorze Yamaha TDM, tylny hamulec był znacznie skuteczniejszy.

Re: skuteczność tylnego hamulca (nożnego) w NC750x

Pt mar 17, 2017 11:58 am

Bloodhound napisał(a):
Tylny hebel w NC faktycznie nie powala, ale jest wystarczająco skuteczny, żeby wydatnie wspomóc przód. Większa efektywność tylnego hamulca przy takiej geometrii moto, rozłożeniu masy i szerokości opony nie będzie możliwa. Wystarczy go potraktować jako wspomagacz przedniego i/lub stabilizator przy wolnych manewrach i będzie dobrze.


Zgadzam się. Mam S-kę z 2013 r., ale według specyfikacji na 2014 r., co oznacza, że nie ma już układu kombinowanego. Natomiast tylny hamulec nawet bez C-ABS wydaje się działać zaskakująco dobrze, zwłaszcza przy prędkościach miejskich. Zresztą, spokojnie można sobie wyrobić nawyk łączenia obu hamulców, odpowiednio operując przednią i tylną dźwignią, w zależności od potrzeb (i tym samym mieć "manual C-ABS").
Co ciekawe, C-ABS był również na wyposażeniu CB1100, ale w modelach na rok 2017 nie widzę już tego w specyfikacji. Czyżby faktycznie Honda zaczęła rezygnować z tego rozwiązania?

2013/2014: https://www.scigacz.pl/Honda,CB1100,EX, ... 24195.html
2017: http://www.honda.pl/motorcycles/range/c ... tions.html
Odpowiedz