Switch to full style
Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym
Odpowiedz

Re: NC700 - opony

Cz mar 09, 2017 9:04 pm

"Michalin" ma teraz promocje na PR4
Przy zakupie kpl i zarejestrowaniu zakupu na www, zwracają na konto 85 zeta.

Re: NC700 - opony

N lip 23, 2017 8:35 pm

Ja mam fabryczne Dunlop D609 i przednia po 11 tyś się kończy a tył jest tak gdzieś w 60% zużyty. Na mokrym nie mam do nich pełnego zaufania i zastanawiam się czy będzie ok zamienić póki co tylko przód na PR3 lub 4 ale jak to się będzie miało do współgrania z tylną?

Re: NC700 - opony

Pn lip 24, 2017 11:32 am

METZELER ROADTEC Z8 INTERACT - dzisiaj zakupiłem, wymiana przy przebiegu 20 000km.

Re: NC700 - opony

Pn lip 24, 2017 8:31 pm

Z8 nie polecam jeżeli ktoś jeździ w niskich temperaturach (-15 do +5), wyjątkowo łatwo wpadają w poślizg w porównaniu np. do PR4, na których spokojnie można jeździć poniżej zera.

Re: NC700 - opony

Pt wrz 22, 2017 6:49 am

woodysurf napisał(a):Raczej skłaniam się ku typowo szosowym gumom. Nie ma się co łudzić, że NC'ek to enduro :)


Chodzi o to, że są to jedyne natywne opony całoroczne m+s do tego motocykla.

Re: NC700 - opony

Pt wrz 22, 2017 7:07 am

123 napisał(a):Z8 nie polecam jeżeli ktoś jeździ w niskich temperaturach (-15 do +5), wyjątkowo łatwo wpadają w poślizg w porównaniu np. do PR4, na których spokojnie można jeździć poniżej zera.

Co piszą inni :question:
http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu=70

Re: NC700 - opony

Pt wrz 22, 2017 6:35 pm

nie rozumiem o co pytasz?

Re: NC700 - opony

Wt paź 17, 2017 6:42 pm

zibi napisał(a):fabrycznie posiadałem Metzelery interact Z8 wystrzymywały 25-26 kkm, później miałem dwa komplety Michelin PR 4 i również wytrzymywały 25-26 kkm. Z tym ze PR4 jakoś lepiej trzymały w moim przekonaniu. Teraz fabryczne dostałem Dunlop Trailmax.

Wow, niezłe masz przebiegi na oponach! Fabryczne Metzelery Interact Z8, tył wymieniłem po ok 18 tyś, Michelin PR4 wytrzymał 16 tyś. Wytrzymałby pewnie jeszcze z 4 tysiące ale wyjeżdżałem na Bałkany i miałem w planach trochę szutrów wiec wymieniłem wcześniej, aby się nie zdziwić. Ale nie wyobrażam sobie jak można osiągnąć przebiegi rzędu 25 tyś. :cheers:

Re: NC700 - opony

Wt paź 17, 2017 8:43 pm

A teraz pytanie o obony on/off coś w okolicy 70/30 na nasze 17 calowe obręcze.
Niewiele "fajnych" opon, które dedykowane są dla innych małych turystycznych"enduro" można znaleźć w rozmiarze 120/70 i 160/60.

Przeglądając dostępne opony w rozmiarach NC700 znalazłem jedynie PIRELLI MT 60 RS CORSA
Obrazek
https://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.aspx?Producent=PIRELLI&Model=MT%2060%20RS%20CORSA&typ=MOTOCYKL

CONTINENTAL TKC 70
Obrazek
https://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.aspx?Producent=CONTINENTAL&Model=TKC%2070&typ=MOTOCYKL
I to było by na tyle, jeśli chodzi o dokładnie taki wymiar jak podaje serwisówka.

Teraz pytanie, które wg. was będą lepsze pod względem jazdy na asfalcie (mokra nawierzchnia vs przyczepność, autostrada vs wytrzymałość na ścierania) oraz na off ( szutr - to PR4 dają świetnie radę, luźny piach ale bez "piaskownicy", lekkie błotko, i inne).

Kolejne pytanie. Gdzieś widziałem NC700 na CONTINENTAL TKC 80 TWINDURO. Nie ma z tych opon rozmiaru 160/60 . jest tylko 150/70 i 170/60. Jak sądzicie wejdą i jak to wpłynie na trakcje?
Z kolei PIRELLI SCORPION RALLY STR mają na przód tylko rozmiar 110/70 i tył 150/70 i 170/60.
Tak sobie myślę, jak przy zmienię wymiar tylnej opony to czy nie będzie pojawiał się błąd na DCT?? Rozmiarowo i 150/70 i 170/60 wejdą, ale pojawią się odchyłki w prędkości obrotowej tylnego koła
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=160-60r17-150-70r17
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=160-60r17-170-60r17

Re: NC700 - opony

Cz mar 22, 2018 8:29 am

W garażu czekają już nowiutkie Metzelery Roadtec 01, wkrótce zmienię oryginalne Z8 Interact, to napiszę jak się spisują. Spokojna jazda i trochę turystyki, środek się z tyłu mocno zużył (17kkm nawinięte), boczki jak nowe :), zamierzam przed wymianą jeszcze trochę je przytrzeć na torze. Przód z kolei w Z8 się przy ok. 15kkm wyząbkował.
Odpowiedz