Trollsky napisał(a):ostatnio pare razy brakło mi mocy
jest sens sprzedac cbf i kupic fz1 ?
macie jakies doswiadczenia z tym motocyklem ?
upsidedown, sztywniejsza rama, wieksza moc ...
FZ1 - moc o 50% większa, ale z tego co piszą w testach porównawczych......
....ciąg uzyskiwany jest dopiero tam, gdzie w CBFie zaczyna się powoli kończyć.
Przewaga FZ1 zaczyna być widoczna dopiero powyżej 7 tys rpm. Zresztą widać to wyraźnie na wykresach, a także po pomiarach elastyczności. CBF ma lepsze wyniki w próbach elastyczności niż Yamaha.
Czyli do zwykłej jazdy - zwłaszcza turystycznej, CBF nadaje się IMO lepiej. Ciągnie równo i mocno przy niższych obrotach.
Z tego co czytałem gdzieś na jakimś forum w FZ1 7 tys obrotów na 2-ce to już 120km/h..... Co zatem będzie podczas jazdy 120km/h na 6tym biegu??? Będziesz redukował ze dwa biegi w dół żeby mieć lepsze odejście niż CBF?
zbyhu napisał(a):... i wałki rozrządu do wymiany po 25kkm.
Czytałem test "długodystansowy".
No właśnie. Też to czytałem.
Do tego rozmawiałem kilka razy z moim znajomym mechanikiem motocyklowym, który potwierdza problemy Yamahy z wałkami rozrządu oraz problemy z działaniem skrzyni. Może jako nowa - jest lepsza (cichsza, może precyzyjniejsza), ale ponoć szybko zaczyna 2-ka wylatać....
Poza tym moim zdaniem FZ1 to nie jest motocykl, który można porównywać z CBF1000. Bliżej mu do CB1000R oraz ZX1000.
CBF to spokojny osiołek, FZ1 ma ambicje bycia "zapierdalaczem" i ulicznym rozbójnikiem... trochę inna bajka....