CBF 1000 światła

Dział poświęcony motocyklom szosowo turystycznym

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Grzesiob » Pn mar 27, 2017 6:38 pm

Homologację musi mieć lampa na określone źródło światła. I nie chodzi o typ żarówki H4, H7 tylko o typ emitera tj. żarnik, lampa wyładowcza - ksenon, diody led. Tak więc zgodnie z przepisami nie można montować do innego rodzaju źródła światła niż jest homologowany reflektor. Oczywiście żarówka też powinna mieć odpowiednią homologację. Natomiast jeśli chodzi o samą konstrukcję lampy istotne jest odpowiednie ułożenie co do milimetra na trzonku żarówki źródła światła. Odchylenie od tego położenia powoduje nieprawidłowe skupianie wiązki światła. Również istotna jest sama jakość żarówek. Homologowane żarnikowe żarówki H4 lub H7 np te o podwyższonej mocy mają wyższą temperaturę i powodują szybsze zużycie odbłyśnika w kloszu reflektora.
Osobiście próbowałem tych o podwyższonej wydajności( dokładnie Żarówki Osram H7 Night Breaker Unlimited +110% ) i mimo że jedna kosztowała 70 zł to efekt nie był dla mnie zadowalający.
Zdecydowałem się na LED-y H7 i droga wreszcie jest przed motocyklem oświetlona. Co prawda bez sprzętu diagnostycznego, ale uważam że żarówki na tyle dobrze skupiają strumień światła że nie powoduje oślepienia nadjeżdżających z przeciwka. Co więcej, bez demontażu kontrola nie jest w stanie stwierdzić że są to led-y (zastosowałem te o temperaturze barw 4300K), gdyż rozświetlają się natychmiast, podobnie jak żarnikowe. W przypadku ksenonów sposób zaświecania i świecenia jest na tyle charakterystyczny że od razu wiadomo że nie są to żarówki żarnikowe.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez macieqq » Pn mar 27, 2017 6:57 pm

Wybacz moją ignorancję, ale po prostu się na tym nie znam.

A nie ma po prostu takiej samej żarówki jak oryginalna (mam na myśli ten typ emitera), tylko o innej barwie niż żółta? Domyślam się, że wtedy byłaby legalna. Czy każdy kolor inny niż żółty to już są ksenony/ledy?
Avatar użytkownika
macieqq
Użytkownik
 
Posty: 24
Dołączył(a): N gru 22, 2013 12:11 am
Imię: Maciej
Motocykl: CBF1000F
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Grzesiob » Pn mar 27, 2017 8:11 pm

macieqq napisał(a):A nie ma po prostu takiej samej żarówki jak oryginalna (mam na myśli ten typ emitera), tylko o innej barwie niż żółta? Domyślam się, że wtedy byłaby legalna. Czy każdy kolor inny niż żółty to już są ksenony/ledy?


Zgodnie z przepisami światła powinny mieć barwę białą lub dopuszczalna jest barwa żółta. Teoretycznie źródło białe jest takie o temperaturze barwowej 2700 - 6000 kelwinów. Te o niższym parametrze mają odcień żółty (tzw barwa biała ciepła) te o wyższym mają odcień niebieskawy (białe zimne ) - bardziej zbliżony do słonecznego. W handlu są markowe żarówki standardowe żarnikowe emitujące barwę w odcieniu lekko niebieskim, np Philips colorvision . Nie polecam tanich żarówek pomalowanych na niebiesko bo one praktycznie nie dają światła.
Żarówki LED mają zwykle temperaturę barwową w okolicach 6000, ksenony od 4500-6000.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Glub » Pn mar 27, 2017 10:42 pm

to z tych żarówek philipsa motocyklowych interesują mnie tylko
http://www.philips.pl/c-p/12342CTVBW/cityvision-moto-zarowka-motocyklowa i
http://www.philips.pl/c-p/12342XVBW/x-tremevision-moto-zarowka-motocyklowa.
no i jestem w rozdarciu bo ncek ma kiepską lampe na h4 a jeżdzę głownie po mieście...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez garbaty » Wt mar 28, 2017 4:59 am

Co prawda w samochodzie, ale wymieniłem jakiś czas temu na Osram night breaker laser plus, różnica jest kolosalna. Nie wiem jak spiszą się w motongu ze względu na cienkie włókno, ale będę testował przy najbliższej okazji
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Turos » Wt mar 28, 2017 6:30 am

W weekend w swoim moto wymienię też na OSRAMA Night Breaker'a i dam znać czy jest poprawa :)
a tu gość fajnie opisał co i jak ze światłami
http://mb201-124.eu/topic/26566-wszystk ... w-pigulce/
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Spider » Wt mar 28, 2017 7:02 am

Ja od nowości jeżdżę na Osram Nigh Breaker i jest dobrze, tyle że wytrzymują stosunkowo krótko, ale jakieś kilkanaście tysięcy na pierwszej przejechałem z tego co pamiętam
Pozdrawiam
Spider
--------------------
Wozi mnie biała Honda NC750X DCT
Avatar użytkownika
Spider
Użytkownik
 
Posty: 44
Dołączył(a): Cz lip 09, 2015 10:23 am
Imię: Grzegorz
Motocykl: NC750X DCT
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez Glub » Wt mar 28, 2017 7:31 am

Widzę że z chyba tylko Philips robi żarówki sygnowane "specjalnie do motocykli", mają wytrzymywać cięższe warunki niż samochodowe...
Osramy Najt brejkery w furze wytrzymały króciutko...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez jokansen » Wt mar 28, 2017 7:32 am

W ostatnim numerze Motocykla jest test żarówek H7 - jak chcecie to sprawdzę które żarówki były w "czubie" testu.
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 światła

Postprzez garbaty » Wt mar 28, 2017 8:23 am

Teraz w cbf mam night racer 110 od osrama. 2sezony przelatane bez wymiany, świecą dobrze ale te lasery lepiej
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szosowo - turystyczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości